Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zoon verkouden, niet naar school.

31-08-2020 08:45 355 berichten
Laat ik even bij het begin beginnen:

Nichtje (is hier meerdere malen per week) is verkouden, kreeg griep verschijnselen. Corona test ondergaan en gelukkig negatief getest!
Zij was weer welkom bij haar werk e.d. maar nog steeds verkouden.

Maar ze heeft mijn zoontje ook aangestoken.
Nu is het protocol op zijn basisschool dat je bij neusverkoudheid niet mag komen.
Contact gehad met school. En inderdaad hij mag niet komen... begrijp ik heel goed.
Maar vorig jaar was hij ook verkouden, meer dan 1 maand!


Hoor net van 2 andere ouders dat zij het zelfde probleem hebben.
Kan toch niet zijn dat hij al die tijd thuis moet blijven? En meer kinderen zullen dit hebben, dus lege klassen de hele winter?

Er is nu ook geen les op afstand omdat zijn juf nu gewoon weer fulltime voor de klas staat.
Ik ben nu bijna van plan om een Corona test te laten afnemen. Zodat hij kan aantonen dat het geen Corona is.

Hebben meer ouders dit probleem?
anoniem_63e492ea60a21 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 08:50
Reden: Extra info
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2020 20:45
Gelukkig ben ik wel in de gelegenheid om te rijden. Ik heb een auto, we zijn zondag vrij, en anders hadden we toch nergens naartoe gemogen. Maar ik baal wel dat we nu bijna 200 kilometer moeten afleggen. Zo'n tijd- en geldverspilling.
Bovendien is drie dagen wachten best veel. Dan kunnen we bij een negatieve test pas woensdag weer ons gewone leven oppakken. Dan ben je dus een week verder.
Ja dat ga ik echt niet doen. Mijn kind was na 3 dagen klachten vrij. Ikzelf verwacht vanaf morgen weer aardig ok te zijn, heb ik het hele weekend nog en anders werk ik nog weer verder thuis vanaf maandag, maar ik ken mijn verloop bij verkouden zijn, met 3/4 dagen zijn bijna alle klachten weer voorbij.
Daarbij, mijn ogen tranen, mijn neus loopt echt 2/3 dagen aan 1 stuk door, niezen, dat is geen optie om mee auto te rijden..ik wacht lekker thuis af tot ik beter ben 👍🏻
En ik vind het beter dat iemand uit de zorg of onderwijs dan zo'n test plekje nu moet krijgen, urgenter dan voor mij.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
11-09-2020 17:13
Ja, dat zeggen ze er ook bij. Druk, druk, druk en waarschijnlijk is de test toch negatief en ach...die kinderen...

Je wordt dus keihard ontmoedigd. Maar nogmaals, wat moet ik dan als rechtschapen burger? Mijn kind een week thuishouden?

Zo typisch weer.
Mijn dochter van 6 jaar in groep 3 werd op vrijdag verkouden wakker.
Die dag heb ik ze thuis gehouden en school gebeld voor overleg.

Directeur van de school gaf aan dat we het een paar dagen aan konden kijken, mocht er geen koorts komen en gezinsleden niet ziek worden kon ze de maandag weer naar school toe komen. Het was een lichte verkoudheid, op maandag had ze geen klachten meer.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
11-09-2020 20:45
Gelukkig ben ik wel in de gelegenheid om te rijden. Ik heb een auto, we zijn zondag vrij, en anders hadden we toch nergens naartoe gemogen. Maar ik baal wel dat we nu bijna 200 kilometer moeten afleggen. Zo'n tijd- en geldverspilling.
Bovendien is drie dagen wachten best veel. Dan kunnen we bij een negatieve test pas woensdag weer ons gewone leven oppakken. Dan ben je dus een week verder.
Wat voegt de test dan toe? Met test kan je woe weer aan het werk zeg je. Zonder test moet je 24 uur klachtenvrij zijn. Het was vrijdag toen je dit typte. Wellicht ben je dinsdag klachtenvrij, dag wachten en je kan ook weer aan het werk. Zonder test gedoe.
Alle reacties Link kopieren
tulpje21 schreef:
15-09-2020 15:10
Wat voegt de test dan toe? Met test kan je woe weer aan het werk zeg je. Zonder test moet je 24 uur klachtenvrij zijn. Het was vrijdag toen je dit typte. Wellicht ben je dinsdag klachtenvrij, dag wachten en je kan ook weer aan het werk. Zonder test gedoe.
Achteraf denk ik er ook zo over, ik had net zo goed gewoon af kunnen wachten.
Maar hoewel we zondag pas getest konden worden, hadden we wel gisteren de uitslag al. Dus dat was een meevaller. Negatief allebei, dus vandaag konden we ons 'gewone' leven weer oppakken. Maar inderdaad, zo ga ik het niet nog een keer doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag ook gebeld om kind op te halen op school wegens hoesten. Eerlijk ja hij hoestte gister ook al wat. Maar ik ben alleen en ik moet werken. Nu dus alsnog thuis. En dat brengt financieel problemen mee voor mij. Maar ik ga kind niet laten testen. Zie daar geen enkele reden toe. Mocht hij zich echt ziek gaan voelen, koorts bv, zal ik het overwegen. Voor nu echt niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven