Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zoon verkouden, niet naar school.

31-08-2020 08:45 355 berichten
Laat ik even bij het begin beginnen:

Nichtje (is hier meerdere malen per week) is verkouden, kreeg griep verschijnselen. Corona test ondergaan en gelukkig negatief getest!
Zij was weer welkom bij haar werk e.d. maar nog steeds verkouden.

Maar ze heeft mijn zoontje ook aangestoken.
Nu is het protocol op zijn basisschool dat je bij neusverkoudheid niet mag komen.
Contact gehad met school. En inderdaad hij mag niet komen... begrijp ik heel goed.
Maar vorig jaar was hij ook verkouden, meer dan 1 maand!


Hoor net van 2 andere ouders dat zij het zelfde probleem hebben.
Kan toch niet zijn dat hij al die tijd thuis moet blijven? En meer kinderen zullen dit hebben, dus lege klassen de hele winter?

Er is nu ook geen les op afstand omdat zijn juf nu gewoon weer fulltime voor de klas staat.
Ik ben nu bijna van plan om een Corona test te laten afnemen. Zodat hij kan aantonen dat het geen Corona is.

Hebben meer ouders dit probleem?
anoniem_63e492ea60a21 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 08:50
Reden: Extra info
3.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-08-2020 10:25
Waar krijgen kinderen en loopneus van?

Van verkoudheid, pollen en andere allergenen, heet/scherp eten, vrieskou. Waarbij heet/scherp eten en vrieskou dingen zijn die maar enkele ogenblikken duren nadat de trigger weg is.

Blijven over pollen/allergenen en verkoudheid.

Uh? Als iedereen gaat ontkennen dat zijn kind verkouden is blijft het eind gaan.
Dan leg mij eens uit hoe het komt dat mijn kind thuis nergens last van heeft en op school binnen een week een loopneus heeft tot de volgende vakantie. Dan trekt het weer weg om weer terug te komen zodra school begint.
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
31-08-2020 10:31
Dan leg mij eens uit hoe het komt dat mijn kind thuis nergens last van heeft en op school binnen een week een loopneus heeft tot de volgende vakantie. Dan trekt het weer weg om weer terug te komen zodra school begint.
Stof😎
Subnautica schreef:
31-08-2020 10:31
Dan leg mij eens uit hoe het komt dat mijn kind thuis nergens last van heeft en op school binnen een week een loopneus heeft tot de volgende vakantie. Dan trekt het weer weg om weer terug te komen zodra school begint.

Misschien dan toch een allergie? Huisstofmijt? Of anders toch steeds lichte verkoudheidsklachten?

En loopneus heeft een oorzaak als het ook steeds weer ophoud.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
31-08-2020 10:25
Waar krijgen kinderen en loopneus van?

Van verkoudheid, pollen en andere allergenen, heet/scherp eten, vrieskou. Waarbij heet/scherp eten en vrieskou dingen zijn die maar enkele ogenblikken duren nadat de trigger weg is.

Blijven over pollen/allergenen en verkoudheid.

Uh? Als iedereen gaat ontkennen dat zijn kind verkouden is blijft het eind gaan.
Ik heb wel een vriendje gehad die gewoon permanent een verstopte neus heeft. Gewoon, als status normale. Die gevallen worden geloof ik bedoeld, met als je permanent verkouden bent ofzo.
lilalinda schreef:
31-08-2020 09:32
ja, het is even niet anders
In de zorg zijn ook medewerkers, die al meerdere tests gedaan hebben.
Inderdaad, ik ben astmatisch en allergisch, ik heb al zes testen gehad (allemaal negatief). Toch denk ik dat ik het wel gehad heb, maar toen ben ik (nog) niet getest, was in februari. Dochter mag met een loopneus naar school want onder de 6 jaar, en allergisch net als ik, maar bij echte verkoudheidsklachten zou ik haar toch echt thuis houden. Dan heeft de baas maar begrip te tonen, we leven hier met z'n allen mee nu.
Mevrouw75 schreef:
31-08-2020 10:37
Ik heb wel een vriendje gehad die gewoon permanent een verstopte neus heeft. Gewoon, als status normale. Die gevallen worden geloof ik bedoeld, met als je permanent verkouden bent ofzo.
Ik heb een dochter met chronische verkoudheid. Oorzaak is niet te achterhalen door de kinderarts. Dit was op school al bekend voor Corona en kind mag dan ook gewoon naar school.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde. Drie kinderen. Eentje in groep 7 zonder allergie. Was vorige week een week naar school geweest. Zaterdag begon de loopneus, zondagmiddag het kuchje en vandaag maar weer thuis gelaten. Nu kan hij wel verder werken aan zijn taken op snappet. Maar aangezien hij alleen contact heeft gehad met zijn zusje uit groep 3 en broer uit groep 8 komt het dus van school. Dus zijn er ouders die hun verkouden kind zonder iets te zeggen naar school hebben gestuurd. Daar komt bij dat hij in een dependance zit met alleen groep 7 en 8 dus haast niet met jongere kinderen in aanraking komt. School zei dat hij na 24 uur klachtenvrij weer naar school kon. Maar zo'n hoestje slijt en dan kan wel 2 weken duren.

Ik baal ervan. Ik vrees dat de kinderen aan het einde van de winter verschillende coronatesten hebben afgelegd.
thing1 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 10:46
8.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
thing1 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 10:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
thing1 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 10:45
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:43
Hier hetzelfde. Drie kinderen. Eentje in groep 7 zonder allergie. Was vorige week een week naar school geweest. Zaterdag begon de loopneus, zondagmiddag het nare kuchje en vandaag maar weer thuis gelaten. Nu kan hij wel verder werken aan zijn taken op snappet. Maar aangezien hij alleen contact heeft gehad met zijn zusje uit groep 3 en broer uit groep 8 komt het dus van school. Dus zijn er ouders die hun verkouden kind zonder iets te zeggen naar school hebben gestuurd. Daar komt bij dat hij in een dependance zit met alleen groep 7 en 8 dus haast niet met jongere kinderen in aanraking komt.

Ik baal ervan. Ik vrees dat de kinderen aan het einde van de winter verschillende coronatesten hebben afgelegd.
Jij hebt nou nooit dat iets midden op de dag aan komt zetten? Een verkoudheid ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:43
Hier hetzelfde. Drie kinderen. Eentje in groep 7 zonder allergie. Was vorige week een week naar school geweest. Zaterdag begon de loopneus, zondagmiddag het nare kuchje en vandaag maar weer thuis gelaten. Nu kan hij wel verder werken aan zijn taken op snappet. Maar aangezien hij alleen contact heeft gehad met zijn zusje uit groep 3 en broer uit groep 8 komt het dus van school. Dus zijn er ouders die hun verkouden kind zonder iets te zeggen naar school hebben gestuurd. Daar komt bij dat hij in een dependance zit met alleen groep 7 en 8 dus haast niet met jongere kinderen in aanraking komt.

Ik baal ervan. Ik vrees dat de kinderen aan het einde van de winter verschillende coronatesten hebben afgelegd.
Dat weet je niet. Hij kan ook besmet zijn door een kind dat op dat moment (nog) geen klachten had, en het zou ook nog kunnen dat hij zelf op vrijdag al besmettelijk was, en zelf nog klasgenoten besmet heeft.


Ik ga er zelf wel vanuit dat we aan het eind van de winter allemaal meerdere ritjes naar een teststraat zullen hebben gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
31-08-2020 10:46
Jij hebt nou nooit dat iets midden op de dag aan komt zetten? Een verkoudheid ofzo?
Onze school hanteert het beleid dat kinderen van groep 3 tot groep 8 die midden op de dag verkouden worden, direct moeten worden opgehaald van school om zo de schade te beperken.
Ik snap heel goed kinderen zo aangestoken kunnen worden zonder dat je het weet of dat je je kind naar school stuurt zonder dat je weet dat het verkouden is. School is trouwens nog maar 1 week bezig en wat is de incubatietijd van corona/verkoudheid? Een dag of 4, 5 toch?
Maar toch baal ik er evengoed van.
thing1 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 10:58
0.00% gewijzigd
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:43
Hier hetzelfde. Drie kinderen. Eentje in groep 7 zonder allergie. Was vorige week een week naar school geweest. Zaterdag begon de loopneus, zondagmiddag het kuchje en vandaag maar weer thuis gelaten. Nu kan hij wel verder werken aan zijn taken op snappet. Maar aangezien hij alleen contact heeft gehad met zijn zusje uit groep 3 en broer uit groep 8 komt het dus van school. Dus zijn er ouders die hun verkouden kind zonder iets te zeggen naar school hebben gestuurd. Daar komt bij dat hij in een dependance zit met alleen groep 7 en 8 dus haast niet met jongere kinderen in aanraking komt. School zei dat hij na 24 uur klachtenvrij weer naar school kon. Maar zo'n hoestje slijt en dan kan wel 2 weken duren.

Ik baal ervan. Ik vrees dat de kinderen aan het einde van de winter verschillende coronatesten hebben afgelegd.
En jij komt nergens en kan ook geen verkoudheidsvirus opgelopen hebben terwijl je zelf geen klachten had.
Mijn zoontje is bij weerverandering standaard een paar dagen verkouden. Of we nu bij andere zijn geweest of een paar dagen thuis zijn gebleven. Het hoeft niet altijd de schuld van een ander te zijn.
Weet je wat het is met je kind met een snotneus toch naar school sturen? Je zadelt er ook een ander mee op. Die vervolgens ook weer met eenzelfde dilemma zit. Jouw kind met snotneus kan er tien ook verkouden maken en die tien moeten vervolgens allemaal al dan niet testen of thuisblijven. Allemaal omdat jij jouw kind niet thuis wil houden met een verkoudheidje. Als we ons nu allemaal eens aan de regels hielden en gewoon ons kind thuishielden en lieten testen dan zouden we niemand anders in dit ingewikkelde en lastige parket brengen en stoppen hopelijk al die snottebellen eens een keer uit het schoolbeeld. Dus: hou je kind thuis als het snottert. En laat het testen. Dan hoeft de ander het niet alsnog te doen. Omdat jij er geen zin in had.
Tess1981 schreef:
31-08-2020 10:54
En jij komt nergens en kan ook geen verkoudheidsvirus opgelopen hebben terwijl je zelf geen klachten had.
Mijn zoontje is bij weerverandering standaard een paar dagen verkouden. Of we nu bij andere zijn geweest of een paar dagen thuis zijn gebleven. Het hoeft niet altijd de schuld van een ander te zijn.
Je wordt niet ziek van weersveranderingen. Je wordt ziek van een virus en die loop je op via intermenselijk contact.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is mijn kind vandaag de enige ziekmelding op school volgens de conciërge. Dus als er meerdere kinderen zijn aangestoken en klachten hebben uit die klas, zijn die kinderen dan gewoon naar school met loopneus of lichte klachten?

Ik werk in een vitaal beroep op kantoor. De airco staat uit, de ramen staan open en er mag niet onderling worden gecommuniceerd met collega's. In al die maanden heb ik in ieder geval geen verkoudheid opgelopen op kantoor want er is gewoon geen onderling contact.
Alle reacties Link kopieren
Yggdrasil schreef:
31-08-2020 10:58
Je wordt niet ziek van weersveranderingen. Je wordt ziek van een virus en die loop je op via intermenselijk contact.
maar door kou gaat wel je weerstand omlaag
en bij kou vernauwen je bloedvaten, waardoor lymfocyten naar de luchtwegen verminderd

Virus is de boosdoener, kou geeft hem een zetje
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:53
Onze school hanteert het beleid dat kinderen van groep 3 tot groep 8 die midden op de dag verkouden worden, direct moeten worden opgehaald van school om zo de schade te beperken.
Ik snap heel goed kinderen zo aangestoken kunnen worden zonder dat je het weet of dat je je kind naar school stuurt zonder dat je weet dat het verkouden is. School is trouwens nog maar 1 week bezig en wat is de incubatietijd van corona/verkoudheid? Een dag of 4, 5 toch?
Maar toch baal ik er evengoed van.
Bij verkoudheid meestal 2-5 dagen. En ik snap dat hele elkaar de schuld geven van verkoudheden niet. Verkoudheidsvirussen zijn ontzettend besmettelijk, daar kan echt niemand iets aan doen.
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:58
Overigens is mijn kind vandaag de enige ziekmelding op school volgens de conciërge. Dus als er meerdere kinderen zijn aangestoken en klachten hebben uit die klas, zijn die kinderen dan gewoon naar school met loopneus of lichte klachten?

Ik werk in een vitaal beroep op kantoor. De airco staat uit, de ramen staan open en er mag niet onderling worden gecommuniceerd met collega's. In al die maanden heb ik in ieder geval geen verkoudheid opgelopen op kantoor want er is gewoon geen onderling contact.
Om iemand te besmetten met een verkoudheid hoef je niet eens direct contact te hebben. Echt hou op met dat beschuldigende gedoe. Schiet niemand iets mee op.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dar een boel kinderen na dit jaar veel meer leerachterstand hebben dan toen we ze massaal moesten thuisonderwijzsn
Milkakoe schreef:
31-08-2020 08:53
hoor net van 2 ouders dat zij het zelfde probleem hebben. 1 daarvan is getest. Kind had al bijna 1 week verhoging. Blijkt negatief!
Niet welkom op school... reden: zij is nog verkouden en als zij dat bij 1 kind toelaten moeten zij het ook bij andere doen. Het is niet te controleren of zij echt een test hebben ondergaan.
Hier mocht ik vanmorgen mijn 7 jarige zoon gaan uitleggen dat hij niet naar school mag, terwijl zijn 4 jarige broertje met exact dezelfde klachten wel mag.
Rare regels. Ben haast geneigd te zeggen dat hij gewoon last van hooikoorts heeft met alleen een snottebel. Tenslotte kan mama ook niet zomaar continue thuis blijven van opleiding en werk omdat kind een snottebel heeft, en ook papa niet.

Voor de vakantie waagden ze het zelfs te bellen omdat kind 2x geniest had (om 13.00 terwijl school om 14.00 uit ging) Of ik kind wilde komen halen. Ja hoor, dat kan maar reistijd vanuit mijn werk is een uur en nee, de gastouder krijg ik niet te pakken, dus hij blijft gewoon tot 14.00 en kan daarna gewoon met de gastouder mee.
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
31-08-2020 10:53
Onze school hanteert het beleid dat kinderen van groep 3 tot groep 8 die midden op de dag verkouden worden, direct moeten worden opgehaald van school om zo de schade te beperken.
Ik snap heel goed kinderen zo aangestoken kunnen worden zonder dat je het weet of dat je je kind naar school stuurt zonder dat je weet dat het verkouden is. School is trouwens nog maar 1 week bezig en wat is de incubatietijd van corona/verkoudheid? Een dag of 4, 5 toch?
Maar toch baal ik er evengoed van.
Dat beleid van meteen ophalen hanteren ze hier ook. Wat mij dan ook duidelijk maakt dat je met een negatieve test maar wel klachten dus ook niet op school hoeft te komen want dan kun je nog steeds anderen aansteken.
Alle reacties Link kopieren
Shenandoah schreef:
31-08-2020 11:18
Hier mocht ik vanmorgen mijn 7 jarige zoon gaan uitleggen dat hij niet naar school mag, terwijl zijn 4 jarige broertje met exact dezelfde klachten wel mag.
Rare regels. Ben haast geneigd te zeggen dat hij gewoon last van hooikoorts heeft met alleen een snottebel. Tenslotte kan mama ook niet zomaar continue thuis blijven van opleiding en werk omdat kind een snottebel heeft, en ook papa niet.

Voor de vakantie waagden ze het zelfs te bellen omdat kind 2x geniest had (om 13.00 terwijl school om 14.00 uit ging) Of ik kind wilde komen halen. Ja hoor, dat kan maar reistijd vanuit mijn werk is een uur en nee, de gastouder krijg ik niet te pakken, dus hij blijft gewoon tot 14.00 en kan daarna gewoon met de gastouder mee.
En dat is dus precies de reden dat ze je kind met milde klachten op school niet willen hebben; alle klasgenoten hebben ook ouders voor wie het problemen oplevert als ze thuis moeten blijven omdat jouw bloedje hun kind besmet heeft. Als iedereen zijn verkouden kinderen thuishoudt, is uiteindelijk het aantal dagen dat we met z’n allen de pineut zijn het kleinst.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je punt. Ik deal er op ditmoment ook mee. Beide zonen (13, klas 2 en 10, groep 7) zijn beide verkouden geworden na de 1e week school. Dus ze zijn weer thuis.

Verder prima, ik ben alle dagem thuis dus dat is geen probleem an sich, alleen...;

Ze hebben nu geen thuiswerk meer...!! Dus als ze nu niet op school zijn, dan missen ze echt dingen. Daar baal ik wel van ja. Heb de juf van groep 7 gebeld voor werk thuis. Dat is opzich oke. De oudste maakt huiswerk vooruit. Ook oke

Maar ze missen toch de les en instructie!

Juf zei, verkouden is niet naar school. Ook niet als negatief getest zou zijn. Reden daarvan is dat ook leerkracht aangestoken kan worden en dus geen les kan en mag geven. Geen vervangers dus dan zit de hele klas thuis...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven