Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Oh wat balen zeg! Waar zouden jullie heengaan?
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik wel irritant trouwens:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Hier staat wel dat het bij inreizen ook pas vanaf 12 hoeft. Dat zou bij ons, icm die nieuwe 2e+7 dagen, 2 testen schelen.
Agen schreef:
18-07-2021 12:41
Op de website van de nos staat inmiddels dat dit een foutje was, en dat de ggd dat naar medewerkers nu benadrukt heeft. Geen garantie dus dat dit nog werkt!
Klopt, werkt niet meer. Staat nu een bord bij de ingang van de RAI.
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
18-07-2021 16:43
Oh wat balen zeg! Waar zouden jullie heengaan?
Naar Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Ik meen mij te herinneren dat je slechts 2 weken hebt, zou je eventueel volgende week nog een weekje kunnen? Ik gun het jullie zo.
Alle reacties Link kopieren
mieniemie schreef:
18-07-2021 16:47
Klopt, werkt niet meer. Staat nu een bord bij de ingang van de RAI.
O serieus? Dan ben ik echt precies op tijd gegaan zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
18-07-2021 16:52
Ik meen mij te herinneren dat je slechts 2 weken hebt, zou je eventueel volgende week nog een weekje kunnen? Ik gun het jullie zo.
Het is nu afwachten hoe lang we in quarantaine moeten blijven. De GGD gaat nog bellen en dan weten we meer.
Sun.lover schreef:
18-07-2021 16:15
Onze vakantie kan helaas niet doorgaan. Mijn man kreeg bijna 2 weken geleden zijn 2e prik en heeft zich laten testen voor onze vakantie. En hij is positief getest. Hij heeft geen klachten, maar helaas quarantaine en dus geen vakantie.
Oh nee, dat is echt heel vervelend :(
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 17:38
Het is nu afwachten hoe lang we in quarantaine moeten blijven. De GGD gaat nog bellen en dan weten we meer.
Ik testte ook positief zonder klachten: meteen in isolatie gegaan en mocht daar na 5 dagen uit. Man mocht ook op die 5e dag testen en was negatief, dus het was relatief snel voorbij. Dus wie weet kunnen jullie dan nog een week gaan?
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 16:15
Onze vakantie kan helaas niet doorgaan. Mijn man kreeg bijna 2 weken geleden zijn 2e prik en heeft zich laten testen voor onze vakantie. En hij is positief getest. Hij heeft geen klachten, maar helaas quarantaine en dus geen vakantie.
O wat lullig! Uitstellen geen optie?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
18-07-2021 16:47
Dit vind ik wel irritant trouwens:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

Hier staat wel dat het bij inreizen ook pas vanaf 12 hoeft. Dat zou bij ons, icm die nieuwe 2e+7 dagen, 2 testen schelen.
Dat gaat over de pass sanitaire.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
18-07-2021 18:35
Dat gaat over de pass sanitaire.
Ah, dan las ik hem verkeerd. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
18-07-2021 18:37
Ah, dan las ik hem verkeerd. Dank je!
Verderop in het artikel staat nu ook ineens 12 jaar. Heel verwarrend, hier staat nog steeds 11:

https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... accination
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
18-07-2021 18:34
O wat lullig! Uitstellen geen optie?
Nee, helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen: wij gaan over 2 week naar Italië, daar moet mijn dochter een pcr of antigeen test voor doen. Klopt het dat antigeen test minder heftig is en je daar ook sneller de uitslag van hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ja en ja
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
18-07-2021 20:04
Vraagje voor de ervaringsdeskundigen: wij gaan over 2 week naar Italië, daar moet mijn dochter een pcr of antigeen test voor doen. Klopt het dat antigeen test minder heftig is en je daar ook sneller de uitslag van hebt?
Nee, niet minder heftig. Dat wil zeggen, het sample dat afgenomen moet worden is hetzelfde als voor een pcr, dus dat maakt niet uit. Maar zo heftig is het niet meer hoor. De meeste testen hoeven niet zo diep meer.
Je hebt inderdaad wel sneller de uitslag, omdat ze dat ter plekke kunnen doen (is een soort zwangerschapstest zeg maar) in plaats van in een lab met speciale apparatuur.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
18-07-2021 18:42
Verderop in het artikel staat nu ook ineens 12 jaar. Heel verwarrend, hier staat nog steeds 11:

https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... accination
Voorlopig laten we dan de afspraak voor onze 11 jarige maar gewoon staan. Heb liever ook geen gedoe in het Frans 😉
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 16:15
Onze vakantie kan helaas niet doorgaan. Mijn man kreeg bijna 2 weken geleden zijn 2e prik en heeft zich laten testen voor onze vakantie. En hij is positief getest. Hij heeft geen klachten, maar helaas quarantaine en dus geen vakantie.
Dat is wel heel extreem balen zeg! Jullie konden het zeker goed gebruiken. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf, en kunnen jullie toch nog iets.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje klopt het dat je voor Frankrijk nu na je 2e vaccinatie + 7 dagen ipv +14 dagen zonder negatieve test mag inreizen?
Alle reacties Link kopieren
hopeful schreef:
18-07-2021 20:38
Vraagje klopt het dat je voor Frankrijk nu na je 2e vaccinatie + 7 dagen ipv +14 dagen zonder negatieve test mag inreizen?
Ja dat is wel wat ik nu overal lees.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag getest, voor vliegreis op zaterdag. Geen uitslag ontvangen… Zaterdag toch naar vliegveld in Duitsland gereden en daar voor 20,- een antigeen sneltest gedaan. Geen wachttijd, geen afspraak, maar in 15 min de uitslag en formulier. Op schiphol kost het 300 pp om te testen!!
Gewoon naar kroatie gevlogen, formuliertje laten zien en door. Geen enkel probleem. Maar wat een stress heb ik gehad voor vertrek. Had ik maar geweten dat het zonmakkelijk zou gaan.
Uiteindelijk ook uitslag uit NL ontvangen, maar dus na bijna 72 uur.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal zo onduidelijk. We willen overmorgen naar Spanje vliegen. Moet mijn zes jarige nu ook een antigeen test ondergaan?. En een gezondheidsformulier voor iedereen uit het gezin of alleen voor de volwassenen. Lees allemaal verschillende dingen :?:
Alle reacties Link kopieren
als ik op de site van de rijksoverheid kijk, dan hoeven kinderen tot 12 jaar niet te testen voor spanje en is de gezondheidverklaring ook vanaf 13 jaar.
Dat zou ik aanhouden.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
18-07-2021 22:45
Afgelopen donderdag getest, voor vliegreis op zaterdag. Geen uitslag ontvangen… Zaterdag toch naar vliegveld in Duitsland gereden en daar voor 20,- een antigeen sneltest gedaan. Geen wachttijd, geen afspraak, maar in 15 min de uitslag en formulier. Op schiphol kost het 300 pp om te testen!!
Gewoon naar kroatie gevlogen, formuliertje laten zien en door. Geen enkel probleem. Maar wat een stress heb ik gehad voor vertrek. Had ik maar geweten dat het zonmakkelijk zou gaan.
Uiteindelijk ook uitslag uit NL ontvangen, maar dus na bijna 72 uur.
Zo slecht! Ik liet me 2 weken geleden ook testen voor een vlucht naar Frankrijk en daar kreeg ik gewoon geen uitslag van. Ik bellen, lukte niet (‘te druk’ zei het bandje), toen 4x mailen en uiteindelijk, na drie hele dagen, kreeg ik een excuusmail waarin stond dat ze op zoek gingen naar de uitslag. Ook nooit meer iets op gehoord.

Het is goed gekomen (wel dure grap, testen op Schiphol) maar het blijft op deze manier wel stressvol, dat testen op korte termijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven