Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Ik benijd jullie, rustige zielen die gewoon genoeg genieten van thuis zijn :-)
Ik maak me echt zorgen over onze vakantie. We gaan met de camper bijna 3 weken naar Slovenië. We kunnen kosteloos annuleren als we door corona niet kunnen gaan maar ik zou dat heel erg vinden. Ik ben graag thuis en kan me prima vermaken thuis maar na bijna 1,5 jaar alleen maar om en in huis te zijn lijkt me het mij ontzettend saai om ook de grote vakantie weer thuis door te brengen. En in Nederland zitten de campings vol.
Ik ben bang dat andere landen ons niet binnen laten als de besmetrings cijfers oplopen.
Natuurlijk overleven we het wel als we niet weg kunnen maar ik zou dat echt echt echt heel erg vinden.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:59
Ik benijd jullie, rustige zielen die gewoon genoeg genieten van thuis zijn :-)
Anders ik wel!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
07-07-2021 13:59
Ik benijd jullie, rustige zielen die gewoon genoeg genieten van thuis zijn :-)

Ik vind het ook echt heerlijk en voel me in een luxepositie, zeker nu (en de afgelopen 1,5 jaar). En ik gun jullie net zoveel genieten, maar dan op vakantie :sun: .
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ook maar dan: hoe vaak ik ook probeer het grotere geheel van ziekenhuisopnames en alles te zien, ik ben gewoon hartstikke kwaad en verdrietig en gefrustreerd dat mijn micro wereldje van ontspanning na 1,5 jaar hard werken in 1,5 week door m'n neus geboord wordt door domme keuzes van een ander waar ik geen invloed op heb. :(
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
07-07-2021 14:38
Nou ik ook maar dan: hoe vaak ik ook probeer het grotere geheel van ziekenhuisopnames en alles te zien, ik ben gewoon hartstikke kwaad en verdrietig en gefrustreerd dat mijn micro wereldje van ontspanning na 1,5 jaar hard werken in 1,5 week door m'n neus geboord wordt door domme keuzes van een ander waar ik geen invloed op heb. :(

Dat is ook onwijs klote! Gaat het helemaal niet door of is het nog onzeker? Of alternatieven? Ik hoop dat je toch echt nog wel een mogelijkheid vindt om die ontspanning te vinden.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
07-07-2021 14:38
Nou ik ook maar dan: hoe vaak ik ook probeer het grotere geheel van ziekenhuisopnames en alles te zien, ik ben gewoon hartstikke kwaad en verdrietig en gefrustreerd dat mijn micro wereldje van ontspanning na 1,5 jaar hard werken in 1,5 week door m'n neus geboord wordt door domme keuzes van een ander waar ik geen invloed op heb. :(
Zo mee eens !
We hebben als gezin gewoon zo’n kutjaar achter de rug (niet Corona gerelateerd). En het loopt nog allemaal niet lekker. We kunnen de vakantie zo hard gebruiken. Weg gaan we sowieso, er is vast wel een land waar we nog welkom zijn. Maar de stress nu, kan de geboekte vakantie wel doorgaan (Slovenië), kan ik er eigenlijk niet bij hebben.

En ik weet als geen ander dat er ergere dingen zijn, maar toch …..
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
07-07-2021 14:38
Nou ik ook maar dan: hoe vaak ik ook probeer het grotere geheel van ziekenhuisopnames en alles te zien, ik ben gewoon hartstikke kwaad en verdrietig en gefrustreerd dat mijn micro wereldje van ontspanning na 1,5 jaar hard werken in 1,5 week door m'n neus geboord wordt door domme keuzes van een ander waar ik geen invloed op heb. :(
Dat heb ik ook - en dan heb ik niet zozeer een vakantie die niet doorgaat, maar ik had me echt verheugd op een periode waarin dit gewoon zo goed als voorbij was en we niet elke dag gebombardeerd werden met doemcijfers en doemberichten. Voel me ook echt machteloos hierover.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb hetzelfde gedeprimeerde, machteloze gevoel.

Ik lees 3600 besmettingen vandaag. Ik begrijp het dan ook heel goed als Nederlanders niet welkom gaan zijn.

Die onzekerheid is heel vervelend en frusterend, ik hou me al anderhalf jaar aan alle maatregelen. De deltavariant in combinatie met dit losgeslagen stappen is echt erg ongelukkig.

Ik mis ook informatie vanuit kabinet / reiswereld. Duidelijkheid over reizen en nieuwe inreisbeperkingen zou wel fijn zijn met de zomervakantie die hier morgenmiddag begint.
muze84 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 15:10
32.74% gewijzigd
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemenveld schreef:
07-07-2021 15:02
Zo mee eens !
We hebben als gezin gewoon zo’n kutjaar achter de rug (niet Corona gerelateerd). En het loopt nog allemaal niet lekker. We kunnen de vakantie zo hard gebruiken. Weg gaan we sowieso, er is vast wel een land waar we nog welkom zijn. Maar de stress nu, kan de geboekte vakantie wel doorgaan (Slovenië), kan ik er eigenlijk niet bij hebben.

En ik weet als geen ander dat er ergere dingen zijn, maar toch …..
My thoughts :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het loopt niet alleen op in Nederland toch? Volgens mij gaat het in de meeste landen weer verkeerd. Ik vind het altijd een beetje onterecht dat er net wordt gedaan of dat iets typisch Nederlands is of zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-07-2021 15:17
Het loopt niet alleen op in Nederland toch? Volgens mij gaat het in de meeste landen weer verkeerd. Ik vind het altijd een beetje onterecht dat er net wordt gedaan of dat iets typisch Nederlands is of zo.
O nee hoor, maar ik ben op dit moment even met mijn eigen vakantie bezig en niet met die van Giancarlo die naar Kroatie wil ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-07-2021 15:19
O nee hoor, maar ik ben op dit moment even met mijn eigen vakantie bezig en niet met die van Giancarlo die naar Kroatie wil ;-)
Nee maar ik had het over die opmerking "ik begrijp het als Nederlanders niet welkom zijn".
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-07-2021 15:21
Nee maar ik had het over die opmerking "ik begrijp het als Nederlanders niet welkom zijn".
Die snap ik ook niet.
Mensen uit Portugal en Spanje zijn ook gewoon (nog) welkom in andere landen, zolang ze een groen vinkje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie het zo relativeren voor jezelf, ik ben er persoonlijk niet trots op in een rijtje met Spanje en Portugal te staan qua besmettingen.
En deze extreme stijging had gewoon voorkomen kunnen worden als we het nachtleven nog niet volledig hadden opengegooid.
muze84 wijzigde dit bericht op 07-07-2021 15:28
28.99% gewijzigd
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
07-07-2021 15:21
Nee maar ik had het over die opmerking "ik begrijp het als Nederlanders niet welkom zijn".
O nee daar ben ik het mee eens.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
07-07-2021 15:26
Fijn dat jullie het zo relativeren voor jezelf, ik ben er persoonlijk niet trots op in een rijtje met Spanje en Portugal te staan qua besmettingen.
Toch niet jouw verantwoordelijkheid? Ik voel daar echt helemaal niks bij.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
07-07-2021 15:23
Die snap ik ook niet.
Mensen uit Portugal en Spanje zijn ook gewoon (nog) welkom in andere landen, zolang ze een groen vinkje hebben.
Precies! Alleen de UK niet ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het heeft voor mij niet echt iets met trots te maken. Ik vind het vooral heel erg balen dat het nu weer zo loopt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
07-07-2021 15:28
Toch niet jouw verantwoordelijkheid? Ik voel daar echt helemaal niks bij.
Dat mag, ik voel daar inderdaad een hele hoop bij als het mijn vakantie gaat beïnvloeden. En ja, ik weet dat op vakantie gaan in een pandemie een risico is.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
07-07-2021 15:26
Fijn dat jullie het zo relativeren voor jezelf, ik ben er persoonlijk niet trots op in een rijtje met Spanje en Portugal te staan qua besmettingen.
En deze extreme stijging had gewoon voorkomen kunnen worden als we het nachtleven nog niet volledig hadden opengegooid.
Hoezo trots?
Waarom zou je trots moeten zijn op de besmettingscijfers in je land?
Omdat je dan het braafste jongetje in de klas kan zijn en een sticker krijgt van de juf?

Het gaat er om dat iedereen hier klaagt dat we niet meer welkom zijn omdat het zo slecht gaat in Nederland. Dat is helemaal nergens op gebaseerd.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
07-07-2021 15:29
Dat mag, ik voel daar inderdaad een hele hoop bij als het mijn vakantie gaat beïnvloeden. En ja, ik weet dat op vakantie gaan in een pandemie een risico is.
Maar je weet helemaal niet of het je vakantie gaat beinvloeden.
AnAppleADay schreef:
07-07-2021 15:30


Het gaat er om dat iedereen hier klaagt dat we niet meer welkom zijn omdat het zo slecht gaat in Nederland. Dat is helemaal nergens op gebaseerd.
Niet iedereen klaagt daarover. Sommige (waaronder ik) zijn er bang voor dat dat gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
07-07-2021 15:30
Hoezo trots?
Waarom zou je trots moeten zijn op de besmettingscijfers in je land?
Omdat je dan het braafste jongetje in de klas kan zijn en een sticker krijgt van de juf?


Het gaat er om dat iedereen hier klaagt dat we niet meer welkom zijn omdat het zo slecht gaat in Nederland. Dat is helemaal nergens op gebaseerd.
Precies. Dit snap ik al die tijd al niet, ook met de vaccins, waarbij iedereen het toen zo gênant vond dat Nederland zo langzaam was. Wat heeft dit alles nou met trots te maken? Het is een pandemie, niet het Eurovisie Songfestival.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
elein schreef:
07-07-2021 14:38
Nou ik ook maar dan: hoe vaak ik ook probeer het grotere geheel van ziekenhuisopnames en alles te zien, ik ben gewoon hartstikke kwaad en verdrietig en gefrustreerd dat mijn micro wereldje van ontspanning na 1,5 jaar hard werken in 1,5 week door m'n neus geboord wordt door domme keuzes van een ander waar ik geen invloed op heb. :(
+1!
Ik verwacht trouwens dat wij wel kunnen gaan (Madeira is nog groen en heeft een ruim acceptatiebeleid) maar die onzekerheid vooraf maakt het minder leuk. Wij hebben ook een vreselijk jaar gehad. Allemaal ziek geweest van Corona, sterfgeval in de familie, 5 weken in quarantaine met het gezin. Ik heb m'n eigen huis nu wel gezien! Ik kijk al twee jaar uit naar deze vakantie en als het niet doorgaat dan stort mijn eigen kleine wereldje wel een beetje in. Maar zoals gezegd, we zijn volledig gevaccineerd en onze kinderen hebben beide een herstelcertificaat dus ook als NL rood wordt zijn we in Portugal nog welkom. (Dat zijn de Britten nu ook met vaccinatiebewijs, ik neem aan dat ze niet met 2 maten meten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven