Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Elodea schreef:
01-08-2021 17:52
Dank je!

Ik lees nu net dat de Duitse politie aan het controleren is, maar het is me een raadsel hoe ze willen controleren of je inderdaad op doorreis bent.
Ik neem aan dat ze dan om je reispapieren vragen. In de zin van dat je moet kunnen laten zien dat je een plek gereserveerd hebt op de camping in Italië of bewijs dat je ergens een hotel hebt geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel heel blond zijn

Jullie hebben het allemaal over groen vonkje in de CoronaCheck app
Ik zie geen vinkje niet bij Nederland en niet bij internationale bij internationale staat er wel de datum van mijn 2e vaccinatie
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
01-08-2021 11:59
Probeer hem eens te scannen, dan zie je het vanzelf. Ik heb voor de zekerheid beide vaccinatie bewijzen op papier mee, maar mijn qr levert wel het felbegeerde groene vinkje. Wie weet lukt dat ook bij jou.
Misschien een domme vraag maar hoe scan je je eigen QR-code? Beide apps zitten op mijn telefoon. Is hier een slimme manier voor?


Pennetje, ik denk dat ze de Franse TAC app bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Foto maken met andere telefoon / tablet en dan scannen
Alle reacties Link kopieren
Elodea schreef:
01-08-2021 17:52
Dank je!

Ik lees nu net dat de Duitse politie aan het controleren is, maar het is me een raadsel hoe ze willen controleren of je inderdaad op doorreis bent.
Geen idee... Misschien je reserveringen meenemen zodat ze kunnen zien dat je op tijd het land uit bent.

Ik ga normaal als "grensverkeer" de grens over en hoef mij dus ook niet te registreren of te testen, maar ben gevaccineerd dus dat kan ik sowieso laten zien. De Duitsers zien 30 km als de grensstreek en zover kom ik niet als ik drank ga halen en ga tanken.
De meeste telefoons kunnen gewoon een qr code scannen. Soms zit dat al bij je camera opties en soms niet. Even "telefoonnaam+qr code scannen" door Google halen, dan staat er meestal bovenaan hoe het moet, al die speciale apps zijn 9 van de 10x niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-08-2021 20:49
De meeste telefoons kunnen gewoon een qr code scannen. Soms zit dat al bij je camera opties en soms niet. Even "telefoonnaam+qr code scannen" door Google halen, dan staat er meestal bovenaan hoe het moet, al die speciale apps zijn 9 van de 10x niet nodig.
Dat bedoel ik niet ;)
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
01-08-2021 19:56
Foto maken met andere telefoon / tablet en dan scannen
Dankjewel girasole, ik dach dat er misschien een high tech optie was.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij afvraag: vanaf zondag 8 augustus moet je als je niet volledig gevaccineerd bent een negatieve test tonen voordat je terug naar NL mag vliegen.

Mensen die met het vliegtuig gaan en positief testen, moeten naar een quarantaine hotel in het land waar ze verblijven, bijv Gran Canaria /Kreta. Ik kan mij niet voorstellen dat ouderen, welgestelde, rijke mensen dit laten gebeuren.

Ik lees tot nu toe alleen verhalen over jonge lui die dit overkomen is. De hotel zijn echt de horror en een soort gevangenis met zeer slecht eten.

Ben benieuwd of er ook verhalen komen dat er ook rijke, wellicht BN'ers opgesloten worden.
Alle reacties Link kopieren
Titanic40 schreef:
02-08-2021 11:34
Wat ik mij afvraag: vanaf zondag 8 augustus moet je als je niet volledig gevaccineerd bent een negatieve test tonen voordat je terug naar NL mag vliegen.

Mensen die met het vliegtuig gaan en positief testen, moeten naar een quarantaine hotel in het land waar ze verblijven, bijv Gran Canaria /Kreta. Ik kan mij niet voorstellen dat ouderen, welgestelde, rijke mensen dit laten gebeuren.

Ik lees tot nu toe alleen verhalen over jonge lui die dit overkomen is. De hotel zijn echt de horror en een soort gevangenis met zeer slecht eten.

Ben benieuwd of er ook verhalen komen dat er ook rijke, wellicht BN'ers opgesloten worden.

Ik denk dat als het veel voor komt er ook wel duurdere hotels inspringen om, met bijbetaling, mensen op te vangen.
Een soort quarantaine-deluxe met een deluxe prijskaartje.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, 'laten gebeuren', je bent natuurlijk afhankelijk van hotels/vakantiehuizen in de omgeving en of zij je met je coronabesmetting willen opvangen, al dan niet tegen flink hoge betaling.Zo niet, dan zullen ze wel moeten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2021 11:39
Ik denk dat als het veel voor komt er ook wel duurdere hotels inspringen om, met bijbetaling, mensen op te vangen.
Een soort quarantaine-deluxe met een deluxe prijskaartje.
Ja dat denk ik ook, maar als die vol zitten, of als die er toevallig net niet zijn in die omgeving denk ik niet dat je als beter bemiddeld persoon kan zeggen: 'Dat laat ik niet gebeuren.' Want het vliegtuig kom je als het goed is gewoon niet in en ik neem aan dat je niet eindeloos kan gaan rondshoppen naar een hotel naar je zin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-08-2021 11:40
Ja dat denk ik ook, maar als die vol zitten, of als die er toevallig net niet zijn in die omgeving denk ik niet dat je als beter bemiddeld persoon kan zeggen: 'Dat laat ik niet gebeuren.' Want het vliegtuig kom je als het goed is gewoon niet in en ik neem aan dat je niet eindeloos kan gaan rondshoppen naar een hotel naar je zin.
Nee klopt, maar daarom kan een hotel dus wel de hoofdprijs vragen voor quarantaine-deluxe ;-)
Ik zie een goed businessmodel: òf je betaalt je suf bij mij òf je bent gedoemd om in zo’n ‘crappy hotel’ te gaan zitten :proud:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
02-08-2021 12:20
Nee klopt, maar daarom kan een hotel dus wel de hoofdprijs vragen voor quarantaine-deluxe ;-)
Ik zie een goed businessmodel: òf je betaalt je suf bij mij òf je bent gedoemd om in zo’n ‘crappy hotel’ te gaan zitten :proud:
Ja, dat is waar, al is het dan misschien wel weer een probleem met je andere gasten, die het misschien niet prettig vinden dat er ook mensen met coronabesmetting in hetzelfde hotel zitten.

Als ik naar het buitenland ging en ik echt ruimschoots geld zat had zou ik gewoon een luxe vakantiehuis huren en dan een paar weken langer reserveren dan ik van plan was te blijven, dan kan je daar gewoon blijven als je positief test. Als je het dan niet nodig hebt kun je altijd nog iemand anders blij maken met een last-minute verblijf aldaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-08-2021 12:27
Ja, dat is waar, al is het dan misschien wel weer een probleem met je andere gasten, die het misschien niet prettig vinden dat er ook mensen met coronabesmetting in hetzelfde hotel zitten.

Als ik naar het buitenland ging en ik echt ruimschoots geld zat had zou ik gewoon een luxe vakantiehuis huren en dan een paar weken langer reserveren dan ik van plan was te blijven, dan kan je daar gewoon blijven als je positief test. Als je het dan niet nodig hebt kun je altijd nog iemand anders blij maken met een last-minute verblijf aldaar.
Ja ik kan me voorstellen dat veel rijke mensen ook zoiets doen: last minute een huis huren en eten laten bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Titanic40 schreef:
02-08-2021 11:34
Wat ik mij afvraag: vanaf zondag 8 augustus moet je als je niet volledig gevaccineerd bent een negatieve test tonen voordat je terug naar NL mag vliegen.

Mensen die met het vliegtuig gaan en positief testen, moeten naar een quarantaine hotel in het land waar ze verblijven, bijv Gran Canaria /Kreta. Ik kan mij niet voorstellen dat ouderen, welgestelde, rijke mensen dit laten gebeuren.

Ik lees tot nu toe alleen verhalen over jonge lui die dit overkomen is. De hotel zijn echt de horror en een soort gevangenis met zeer slecht eten.

Ben benieuwd of er ook verhalen komen dat er ook rijke, wellicht BN'ers opgesloten worden.
Het antwoord zit hierin. Verreweg de meeste welgestelde ouderen zijn volledige gevaccineerd, daarom lees je alleen verhalen over jongelui, die nog niet volledig zijn gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
02-08-2021 21:49
Het antwoord zit hierin. Verreweg de meeste welgestelde ouderen zijn volledige gevaccineerd, daarom lees je alleen verhalen over jongelui, die nog niet volledig zijn gevaccineerd.
Maar er zijn natuurlijk wel welgestelde veertigers/vijftigers met puberkinderen. Als zij een appartement of bungalow hebben gehuurd tot een bepaalde datum en een van de pubers test positief dan hebben ze natuurlijk net zo goed een probleem als ze dan acuut een andere slaapplek moeten regelen. Dat zal dan inderdaad wel gewoon een privéhuis worden, maar dat moet je dan maar wel last-minute daar in de buurt vinden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
02-08-2021 21:58
Maar er zijn natuurlijk wel welgestelde veertigers/vijftigers met puberkinderen. Als zij een appartement of bungalow hebben gehuurd tot een bepaalde datum en een van de pubers test positief dan hebben ze natuurlijk net zo goed een probleem als ze dan acuut een andere slaapplek moeten regelen. Dat zal dan inderdaad wel gewoon een privéhuis worden, maar dat moet je dan maar wel last-minute daar in de buurt vinden.
Ik hoor om me heen van (welgestelde) vrienden en kennissen dat het inderdaad precies gaat zoals jij hierboven beschrijft: er is altijd wel iemand met connecties of een eigen vakantiehuis, en daar worden die pubers geparkeerd tot ze uit quarantaine mogen. Zo worden er allemaal nieuwe vriendschappen gesloten, want die kinderen leren elkaar vaak pas kennen als ze in dat privéhuis aan het zwembad liggen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
02-08-2021 21:58
Maar er zijn natuurlijk wel welgestelde veertigers/vijftigers met puberkinderen. Als zij een appartement of bungalow hebben gehuurd tot een bepaalde datum en een van de pubers test positief dan hebben ze natuurlijk net zo goed een probleem als ze dan acuut een andere slaapplek moeten regelen. Dat zal dan inderdaad wel gewoon een privéhuis worden, maar dat moet je dan maar wel last-minute daar in de buurt vinden.
Als je maar genoeg geld er voor over hebt kun je altijd wel wat vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over het PLF document voor Griekenland. Je vult daar in wat van toepassing is, volledige vaccinatie of een negatieve test. Ingevuld volledige vaccinatie, maar vervolgens vul je van reisgenoten alleen de naam en paspoortnummer in. Mijn reisgenoot reist echter met een negatieve test (hopen we, is pas komende week).
Is dat bij jullie goed gegaan? Wordt er op de luchthaven ook echt naar gekeken?
Wat een drama. Moet je je naast alle corona maatregelen ook nog zorgen gaan maken of je koffer niet achterblijft op Schiphol: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... a-schiphol
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-08-2021 12:01
Wat een drama. Moet je je naast alle corona maatregelen ook nog zorgen gaan maken of je koffer niet achterblijft op Schiphol: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... a-schiphol
Ik zag het in het nieuws. Bij TUI moet je ook je handbagagetrolley in het ruim plaatsen, dus ik denk dat we in de rugzak van mijn dochter maar twee bikini’s, ondergoed en opladers doen. Zelf heb ik de paspoorten en het geld, dus dan redden we ons wel twee dagen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
07-08-2021 12:01
Wat een drama. Moet je je naast alle corona maatregelen ook nog zorgen gaan maken of je koffer niet achterblijft op Schiphol: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... a-schiphol
Ja echt een wereld schokkend probleem.....de gruwel!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
07-08-2021 12:06
Ja echt een wereld schokkend probleem.....de gruwel!
Is dit sarcastisch bedoeld of zo? Het is geen wereldschokkend probleem maar wel gewoon rot als je zonder spullen in het buitenland zit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven