Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zouden jullie een lang weekend Efteling boeken nu?

06-06-2020 22:29 89 berichten
We zijn een gezin met oudere kinderen en gaan dit jaar in verband met corona niet naar het buitenland op vakantie. Helaas zijn we onze aanbetaling kwijt. Het is niet anders. Maar omdat we wel iets willen doen met elkaar (en daar ook na alle hectiek echt aan toe zijn) overwegen we een lang weekend (3 nachten-4 dagen) te boeken bij de efteling , huisje plus entree.
Er gelden allerlei restricties en aangepaste entree tijden. Maar het blijft spannend zo in het hart van Brabant waar alles begon. Wij komen uit het Noorden waar vrij weinig besmettingen zijn dus moeten we dit wel willen denk ik dan. Maar ons gezin snakt echt naar een paar dagen weg. Die wil zo graag naar de efteling en in een huisje daar. En ik snap het maar al goed,

wat me tegenhoud is de onvoorspelbaarheid van dit gemene virus, Ik ben best wel bang om ziek te worden, Bij snotteren moet je al thuis blijven hoe gaat dat da met annuleren.

Kortom: zouden jullie in deze omstandigheden vakantie gaan vieren, en waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Op you tube staan blogs van hoe het nu gaat, dan krijg je een idee.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor! Ben je toch nog lekker weg met je gezin. Ja er zijn regels waar je je aan moet houden, maar dat moet je in je eigen woonplaats ook wanneer je een hapje of drankje gaat doen. En ik heb ook gehoord dat het nu lekker rustig is in de Efteling. Ook een unieke ervaring.
Nee absoluut niet. de Efteling heeft al duidelijk gemaakt dat ze zich niet schamen om mensen die al veel te veel geld hebben neergelegd voor hun verblijf nog meer uit te willen knijpen door de dubbel entree te laten betalen. Genoeg andere parken in Nederland die hun integriteit wel op orde hebben.
Nee, ik zou het niet doen omdat je toch de drukte opzoekt (en openbare wc's zult moeten gebruiken enzo)

Als je zelf geen fijne tuin hebt zou ik eerder de ruimte en natuur op zoeken. Wellicht Duitsland ofzo. Geen idee of je in de schoolvakantie rustig kunt zitten, maar alles beter dan een pretpark of andere megatoeristische attractie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er gister geweest en het is hartstikke goed te doen!
Zelfs de auto's op het parkeerterrein moeten 1,5 meter afstand houden :-)
blauwebessensap schreef:
06-06-2020 22:29
We zijn een gezin met oudere kinderen en gaan dit jaar in verband met corona niet naar het buitenland op vakantie. Helaas zijn we onze aanbetaling kwijt. Het is niet anders. Maar omdat we wel iets willen doen met elkaar (en daar ook na alle hectiek echt aan toe zijn) overwegen we een lang weekend (3 nachten-4 dagen) te boeken bij de efteling , huisje plus entree.
Er gelden allerlei restricties en aangepaste entree tijden. Maar het blijft spannend zo in het hart van Brabant waar alles begon. Wij komen uit het Noorden waar vrij weinig besmettingen zijn dus moeten we dit wel willen denk ik dan. Maar ons gezin snakt echt naar een paar dagen weg. Die wil zo graag naar de efteling en in een huisje daar. En ik snap het maar al goed,

wat me tegenhoud is de onvoorspelbaarheid van dit gemene virus, Ik ben best wel bang om ziek te worden, Bij snotteren moet je al thuis blijven hoe gaat dat da met annuleren.

Kortom: zouden jullie in deze omstandigheden vakantie gaan vieren, en waarom niet?
Brabant. Waar alles begon. Je hebt de krant gelezen deze week? Serieus... we zijn niet melaats he
Duomarker schreef:
06-06-2020 23:00
Ik mocht als Brabander zelfs afgelopen vijf dagen naar Zeeland!
Schaam jij je niet?! ;)
rumforviva schreef:
07-06-2020 00:46
Schaam jij je niet?! ;)
Nou dat!!! Volgens de "radar" zitten we nu veel lager dan elders in het land. Hebben de eerste ellende zelf opgelost.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
07-06-2020 00:18
Nee, ik zou het niet doen omdat je toch de drukte opzoekt (en openbare wc's zult moeten gebruiken enzo)

Als je zelf geen fijne tuin hebt zou ik eerder de ruimte en natuur op zoeken. Wellicht Duitsland ofzo. Geen idee of je in de schoolvakantie rustig kunt zitten, maar alles beter dan een pretpark of andere megatoeristische attractie.
Een virus kruipt niet via je kont naar binnen hoor. Gewoon goed je handen wassen en overal in t park staan hand sanitizers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
07-06-2020 01:03
Een virus kruipt niet via je kont naar binnen hoor. Gewoon goed je handen wassen en overal in t park staan hand sanitizers.

Nou, het zit ook in sperma, helemaal uitgesloten dat het via die weg naar binnen kan is het niet.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
06-06-2020 22:37
Nee. Zoals je overal moet blijven opletten is het toch geen ontspanning? Oei een nies, eh hoest daar iemand.. Nee. Voor mij niet, geen lol aan.
Boek lekker iets in een bos met eigen sanitair. Bootje varen, wandelen, fietsen. Ben je er ook ff uit, als dat zo nodig moet.
Ja, zoals een huisje bij de Efteling. Ik zie het verschil niet.
Alle reacties Link kopieren
Blijf gewoon thuis joh... Of ergens vlakbij je huisje ergens in het bos gaan kamperen kan ook.

Je kan met zulke corona maatregelen niet eens meer echt ontspannen met zo'n 4 dagen pakket bij de Efteling. Ik heb gehoord dat mensen hun huisje daar niet eens mogen verlaten?
mijn website
Alle reacties Link kopieren
Broodbakmachine schreef:
07-06-2020 00:43
Brabant. Waar alles begon. Je hebt de krant gelezen deze week? Serieus... we zijn niet melaats he
Nou dit inderdaad. Maar blijf vooral weg uit de Efteling als je er zo over denkt. Scheelt ons toch weer wat drukte ;-D
Alle reacties Link kopieren
diamondxworld schreef:
07-06-2020 02:04
Blijf gewoon thuis joh... Of ergens vlakbij je huisje ergens in het bos gaan kamperen kan ook.

Je kan met zulke corona maatregelen niet eens meer echt ontspannen met zo'n 4 dagen pakket bij de Efteling. Ik heb gehoord dat mensen hun huisje daar niet eens mogen verlaten?
Wat een onzin dit.

Ik las gisteren dat de meeste campings in Zeeland al tot half augustus volgeboekt zijn.

Mensen willen op vakantie.

De Efteling heeft een max capaciteit. Er zijn extra toiletten geplaatst. Neem schoonmaakdoekjes of van die toiletbrilbeschermers mee, handgel en gebruik je verstand.
Alle reacties Link kopieren
Let wel op, de zomeravonden moeten ook wanneer Je op 1 van de parken verblijft apart betaald worden. Verder gewoon doen, ze gaan echt goed om met de maatregels.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wij zijn zelf enorm efteling-fan dus wij vermaken ons daar ook wel 2 weken non stop prima. Het is er heerlijk wandelen, mensenkijken, eten, ergens in, nog meer wandelen, weer ergens in. Gewoon op je dooie gemakje. Heerlijk. Ik hou er van.

Huisje op park geboekt met gewoon eigen sanitair. Mogen idd niet na zessen op het park maar dat geeft niet.

We zullen handgel en schoonmaakdoekjes meenemen en mondkapjes voor in de rij en in de attracties.

Ik hoop dat de rijen niet dubbel zo lang duren en mensen zich aan de regels houden. Ik vind het wel spannend.

Plus zo'n lang weekend is echt stinkend duur. Dus ik wil er wel echt uithalen wat er in zit maar met de minste risico's.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker doen, nu kun je er rondlopen zonder dat het er afgeladen is!
Mensen die niezen en hoesten kun je ook elders buiten tegenkomen, ik zou me er niet druk om maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Afgelopen week een dagje Efteling gedaan en alles is super goed geregeld! Dat zal niet anders zijn bij de accommodaties!
Alle reacties Link kopieren
Leuk ga je naar bosrijk of het Loonsche land?
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
07-06-2020 09:48
Wij zijn zelf enorm efteling-fan dus wij vermaken ons daar ook wel 2 weken non stop prima. Het is er heerlijk wandelen, mensenkijken, eten, ergens in, nog meer wandelen, weer ergens in. Gewoon op je dooie gemakje. Heerlijk. Ik hou er van.

Huisje op park geboekt met gewoon eigen sanitair. Mogen idd niet na zessen op het park maar dat geeft niet.

We zullen handgel en schoonmaakdoekjes meenemen en mondkapjes voor in de rij en in de attracties.

Ik hoop dat de rijen niet dubbel zo lang duren en mensen zich aan de regels houden. Ik vind het wel spannend.

Plus zo'n lang weekend is echt stinkend duur. Dus ik wil er wel echt uithalen wat er in zit maar met de minste risico's.
Mondkapjes zijn echt niet nodig, ben sinds heropening 2x geweest en ook nog niemand mee gezien. Wachtrijen zijn met rode en witte belijning en schermen er tussen. (Je mag alleen bij de witte strepen staan en bijna iedereen houdt zich daar aan.) Genoeg personeel om alles in de gaten te houden.

Gewoon gaan en lekker genieten.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker gaan. Het is nu een stuk relaxter om daar te zijn. Maar ik heb ooit 2 nachten Efteling hotel gedaan (3 dagen park). Het was geweldig! De kinderen willen graag nog eens terug. Ik zou zeker gaan.
Ik doe mijn best
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook lekker gaan, lekker rustig nu.
Hou afstand en neem desinfectiegel mee.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Ik hoor van meerdere mensen die al daadwerkelijk naar de Efteling zijn geweest dat het heel goed geregeld is en dat het hartstikke relaxed is daar.
rumforviva schreef:
07-06-2020 00:46
Schaam jij je niet?! ;)
Haha :P
Ik vind dit eigenlijk een heel goed idee. Je bent toch weg en ergens waar het goed geregeld is.
Ik zie wel dat de huisjes in die periode ontzettend duur zijn. Ik zou op een camping in de buurt gaan staan en 2x een losse dag entree betalen. Dat scheelt je zo 300/400 euro.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven