Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zouden jullie een lang weekend Efteling boeken nu?

06-06-2020 22:29 89 berichten
We zijn een gezin met oudere kinderen en gaan dit jaar in verband met corona niet naar het buitenland op vakantie. Helaas zijn we onze aanbetaling kwijt. Het is niet anders. Maar omdat we wel iets willen doen met elkaar (en daar ook na alle hectiek echt aan toe zijn) overwegen we een lang weekend (3 nachten-4 dagen) te boeken bij de efteling , huisje plus entree.
Er gelden allerlei restricties en aangepaste entree tijden. Maar het blijft spannend zo in het hart van Brabant waar alles begon. Wij komen uit het Noorden waar vrij weinig besmettingen zijn dus moeten we dit wel willen denk ik dan. Maar ons gezin snakt echt naar een paar dagen weg. Die wil zo graag naar de efteling en in een huisje daar. En ik snap het maar al goed,

wat me tegenhoud is de onvoorspelbaarheid van dit gemene virus, Ik ben best wel bang om ziek te worden, Bij snotteren moet je al thuis blijven hoe gaat dat da met annuleren.

Kortom: zouden jullie in deze omstandigheden vakantie gaan vieren, en waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
07-06-2020 10:38
Ik zou ook lekker gaan, lekker rustig nu.
Hou afstand en neem desinfectiegel mee.
Veel plezier!
Er staan overal grote tanks desinfectiegel.
Such a beautiful place to be with Friends.
blauwebessensap schreef:
07-06-2020 09:48
Huisje op park geboekt met gewoon eigen sanitair. Mogen idd niet na zessen op het park maar dat geeft niet.
Het is al geboekt dus.
Heb je verder nog tips nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een vraag. Kun je in t park nog parkeerkaarten kopen aan de automaat?

Efteling zelf doet er erg vaag over, willen uiteraard dat je online koopt, maar ik weet nog niet of we met de auto gaan. Desnoods koop ik op de dag zelf online maar aan de automaat is natuurlijk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
07-06-2020 19:13
Ik heb nog wel een vraag. Kun je in t park nog parkeerkaarten kopen aan de automaat?

Efteling zelf doet er erg vaag over, willen uiteraard dat je online koopt, maar ik weet nog niet of we met de auto gaan. Desnoods koop ik op de dag zelf online maar aan de automaat is natuurlijk makkelijker.
Ja hoor, heb afgelopen week gewoon een uitrij kaart bij de automaat gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik had al zo'n vermoeden. :thumbsup: Contact opgenomen met Efteling met exact deze vraag maar die antwoordden alleen zoiets als 'we vragen je online te kopen' en 'de ongebruikte kaart blijft tot januari geldig' zonder daadwerkelijk ja of nee te zeggen.
nootboek wijzigde dit bericht op 07-06-2020 19:45
19.27% gewijzigd
Nee, zou ik zeker niet doen. Efteling behandelt de gasten momenteel echt niet goed, mensen die de hoofdprijs hebben betaalt voor een verblijf daar, zodat ze tot 12 uur kunnen blijven, en die nu maar tot 6 uur mogen blijven en dan vervolgens moeten bijbetalen om tot 12 uur in het park te mogen. Ik vind het schandalig en zou daarom niet snel meer daarheen gaan
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-06-2020 19:44
Nee, zou ik zeker niet doen. Efteling behandelt de gasten momenteel echt niet goed, mensen die de hoofdprijs hebben betaalt voor een verblijf daar, zodat ze tot 12 uur kunnen blijven, en die nu maar tot 6 uur mogen blijven en dan vervolgens moeten bijbetalen om tot 12 uur in het park te mogen. Ik vind het schandalig en zou daarom niet snel meer daarheen gaan
Je had zeker geboekt voor de zomeravonden, snap dat je baalt, maar ze moeten ergens hun inkomstenderving mee terugverdienen.

Overigens zijn de zomeravonden sinds vorig jaar tot 11 uur, dus 12 uur had sowieso niet gekund.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
07-06-2020 19:57
Je had zeker geboekt voor de zomeravonden, snap dat je baalt, maar ze moeten ergens hun inkomstenderving mee terugverdienen.

Overigens zijn de zomeravonden sinds vorig jaar tot 11 uur, dus 12 uur had sowieso niet gekund.

Ik snap het ergens wel, maar ik vind niet dat je klanten die je al iets hebt toegezegd zoiets kunt flikken. Je betaalt echt een fikse premium op die huisjes voor zo'n zomeravond. Als het niet doorgaat dan zou ik dat wel snappen, maar je kan het niet maken als park om wel open te gaan, maar de mesnen die daar dmv de huisjeshuur al voor betaalt hebben dan zo in de kou te zetten, zonder compensatie of mogelijkheid om te annuleren
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-06-2020 20:01
Ik snap het ergens wel, maar ik vind niet dat je klanten die je al iets hebt toegezegd zoiets kunt flikken. Je betaalt echt een fikse premium op die huisjes voor zo'n zomeravond. Als het niet doorgaat dan zou ik dat wel snappen, maar je kan het niet maken als park om wel open te gaan, maar de mesnen die daar dmv de huisjeshuur al voor betaalt hebben dan zo in de kou te zetten, zonder compensatie of mogelijkheid om te annuleren
Ik kan nu ook niet onbeperkt met mijn abo, vind het jammer, maar het is niet anders. Maar snap dat je er van baalt.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
07-06-2020 20:49
Ik kan nu ook niet onbeperkt met mijn abo, vind het jammer, maar het is niet anders. Maar snap dat je er van baalt.

Ik heb zelf geen huisje geboekt gelukkig. Ik vind er echter wel wat van ;-)

Mensen met een abo worden wel financieel gecompenseerd toch?
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
07-06-2020 20:57
Ik heb zelf geen huisje geboekt gelukkig. Ik vind er echter wel wat van ;-)

Mensen met een abo worden wel financieel gecompenseerd toch?
Alleen toen ze dicht waren, nu niet meer.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geboekt op 28/29 juni in het Efteling hotel. We hebben de datum al verzet zouden eerst in maart heen. Mogen het daarom ook niet meer verplaatsen. Nu is het bijna zover en ik zie er best tegen op om te gaan. Ik zou niet zo gauw het nu boeken.
Wij hebben geen keus alhoewel ik mij afvraag wat gaan ze doen als je verkouden wordt rond die datum? Mag het dan niet annuleren en ben ik dan mijn geld kwijt?
Alle reacties Link kopieren
Miepie80 schreef:
08-06-2020 16:27
Wij hebben geboekt op 28/29 juni in het Efteling hotel. We hebben de datum al verzet zouden eerst in maart heen. Mogen het daarom ook niet meer verplaatsen. Nu is het bijna zover en ik zie er best tegen op om te gaan. Ik zou niet zo gauw het nu boeken.
Wij hebben geen keus alhoewel ik mij afvraag wat gaan ze doen als je verkouden wordt rond die datum? Mag het dan niet annuleren en ben ik dan mijn geld kwijt?
Heerlijk, joh, zo’n rustige efteling. Lekker gaan en ervan genieten!
Miepie80 schreef:
08-06-2020 16:27
Wij hebben geboekt op 28/29 juni in het Efteling hotel. We hebben de datum al verzet zouden eerst in maart heen. Mogen het daarom ook niet meer verplaatsen. Nu is het bijna zover en ik zie er best tegen op om te gaan. Ik zou niet zo gauw het nu boeken.
Wij hebben geen keus alhoewel ik mij afvraag wat gaan ze doen als je verkouden wordt rond die datum? Mag het dan niet annuleren en ben ik dan mijn geld kwijt?
Wat is de reden dat je er tegen op ziet? Ze hebben t zo goed geregeld!!!
Friezin71 schreef:
08-06-2020 16:55
Heerlijk, joh, zo’n rustige efteling. Lekker gaan en ervan genieten!
Ik hoor heel verschillende verhalen over dat heerlijke rustige. De een zegt inderdaad dat het heel rustig is, de ander zegt dat de wachttijden net zo lang zijn als in de zomer....
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
08-06-2020 17:40
Ik hoor heel verschillende verhalen over dat heerlijke rustige. De een zegt inderdaad dat het heel rustig is, de ander zegt dat de wachttijden net zo lang zijn als in de zomer....
Volgens mij hangt het van de dag af. Ik hoorde bijv dat het vorige week donderdag heel rustig was, maar in het pinksterweekend was het best druk (maar wel rustiger dan 'normaal' met pinksteren en mooi weer)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan. Niet vanwege corona maar vanwege de mindset. Als je zo bang voor besmetting bent waarom ga je het dan voor je gevoel opzoeken?! Ik snap dit soort overwegingen echt niet...
Alle reacties Link kopieren
Kore schreef:
08-06-2020 23:41
Ik zou niet gaan. Niet vanwege corona maar vanwege de mindset. Als je zo bang voor besmetting bent waarom ga je het dan voor je gevoel opzoeken?! Ik snap dit soort overwegingen echt niet...
Nou ik vind het wel heel zonde om 500 euro in de prullenbak te gooien. Ik twijfel echt met wel gaan of niet. We hadden dit geboekt voor de coronavirus. Ik lees inderdaad ook veel wisselende dingen. 1 is heel negatief en de andere positief. We gaan de zondag en de maandag.
Alle reacties Link kopieren
Miepie80 schreef:
09-06-2020 10:15
Nou ik vind het wel heel zonde om 500 euro in de prullenbak te gooien. Ik twijfel echt met wel gaan of niet. We hadden dit geboekt voor de coronavirus. Ik lees inderdaad ook veel wisselende dingen. 1 is heel negatief en de andere positief. We gaan de zondag en de maandag.
Zo'n groot park kan het zich niet veroorloven om dingen niet goed te regelen.. ik denk dat je in de Efteling veiliger bent als een willekeurige supermarkt, bouwcentrum of winkelstraat.
ach.. ik doe ook maar wat..
Miepie80 schreef:
09-06-2020 10:15
Nou ik vind het wel heel zonde om 500 euro in de prullenbak te gooien. Ik twijfel echt met wel gaan of niet. We hadden dit geboekt voor de coronavirus. Ik lees inderdaad ook veel wisselende dingen. 1 is heel negatief en de andere positief. We gaan de zondag en de maandag.
Ben je bang dat ze geen goede maatregelen hebben getroffen? Als je echt niet wil gaan kun je de trip ook via MP verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Tip: op YouTube hebben mensen wel filmpjes gezet van de Efteling in corona tijd. Zo kun je een goed beeld krijgen van wat je kunt verwachten.

Biivoorbeeld: https://youtu.be/lUE4HVSfdo8
Ik zou wel gaan. Juist nu het weer mag kriebelt het erg om weer leuke dingen gaan doen (zeker voor kind) en wie weet wat er over een tijdje weer wordt teruggedraaid. Besmet kun je ook worden in de supermarkt.
Miepie80 schreef:
08-06-2020 16:27
Wij hebben geboekt op 28/29 juni in het Efteling hotel. We hebben de datum al verzet zouden eerst in maart heen. Mogen het daarom ook niet meer verplaatsen. Nu is het bijna zover en ik zie er best tegen op om te gaan. Ik zou niet zo gauw het nu boeken.
Wij hebben geen keus alhoewel ik mij afvraag wat gaan ze doen als je verkouden wordt rond die datum? Mag het dan niet annuleren en ben ik dan mijn geld kwijt?
Met deze vraag hebben wij gebeld en in dat geval krijg je een voucher die gewoon eindeloos geldig is tot iedereen beter is.

Ik hoop in GODSNAAM dat niemand zo denkt als jij en vervolgens dus maar ziek naar de efteling komt.
Miepie80 schreef:
09-06-2020 10:15
Nou ik vind het wel heel zonde om 500 euro in de prullenbak te gooien. Ik twijfel echt met wel gaan of niet. We hadden dit geboekt voor de coronavirus. Ik lees inderdaad ook veel wisselende dingen. 1 is heel negatief en de andere positief. We gaan de zondag en de maandag.
Prijs je gelukkig. Onze weekendje was 1300 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in oktober een paar nachtjes (zondag tot dinsdag). We hebben tot augustus nog een abonnement en zijn al een paar keer geweest. Ik vind het heerlijk niemand die in mijn nek staat te hijgen. Ik kan zelf slecht tegen drukte maar ook niet goed tegen veranderingen dus was nogal angstig hoe het zou zijn maar ik vermaak me er prima.

Veel plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven