Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zouden jullie een lang weekend Efteling boeken nu?

06-06-2020 22:29 89 berichten
We zijn een gezin met oudere kinderen en gaan dit jaar in verband met corona niet naar het buitenland op vakantie. Helaas zijn we onze aanbetaling kwijt. Het is niet anders. Maar omdat we wel iets willen doen met elkaar (en daar ook na alle hectiek echt aan toe zijn) overwegen we een lang weekend (3 nachten-4 dagen) te boeken bij de efteling , huisje plus entree.
Er gelden allerlei restricties en aangepaste entree tijden. Maar het blijft spannend zo in het hart van Brabant waar alles begon. Wij komen uit het Noorden waar vrij weinig besmettingen zijn dus moeten we dit wel willen denk ik dan. Maar ons gezin snakt echt naar een paar dagen weg. Die wil zo graag naar de efteling en in een huisje daar. En ik snap het maar al goed,

wat me tegenhoud is de onvoorspelbaarheid van dit gemene virus, Ik ben best wel bang om ziek te worden, Bij snotteren moet je al thuis blijven hoe gaat dat da met annuleren.

Kortom: zouden jullie in deze omstandigheden vakantie gaan vieren, en waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken verschillende mensen die al geweest zijn en die hebben het gewoon heel leuk gehad, ondanks wat beperkingen. Zo krampachtig als sommigen denken is het echt niet. En wat betreft corona: als er ooit een tijd is om weer een beetje te leven, dan is het juist nu, nu het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames zo laag is. Reken er maar op dat het in de herfst weer oplaait en dan zitten we weer meer aan huis gekluisterd.

Mensch, durf te leven :-)
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
09-06-2020 11:03
Met deze vraag hebben wij gebeld en in dat geval krijg je een voucher die gewoon eindeloos geldig is tot iedereen beter is.

Ik hoop in GODSNAAM dat niemand zo denkt als jij en vervolgens dus maar ziek naar de efteling komt.
Hoe denkt ze dan volgens jou? Ze vraagt gewoon wat er gebeurt als ze ziek is en of er dan iets te regelen valt, ze schrijft toch nergens dat ze maar gewoon ziek gaat?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
wij ( gezin met 2 kinderen ) net terug van 3 dagen Efteling.
We hadden een huisje in Bosrijk. ( hebben dit al half jaar geleden geboekt )
En we hebben het top gehad.
Netjes 1,5 meter van elkaar maar bij ons geen lange wachtrijen en in bosrijk zelfs nog kunnen zwemmen ( wel bellen om een tijd en dag te reserveren )
Dus gewoon genieten als je gaat!
Susan schreef:
09-06-2020 13:27
Hoe denkt ze dan volgens jou? Ze vraagt gewoon wat er gebeurt als ze ziek is en of er dan iets te regelen valt, ze schrijft toch nergens dat ze maar gewoon ziek gaat?
Deze hysterische reacties komen vaker voor....
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
09-06-2020 16:37
Deze hysterische reacties komen vaker voor....
Ik vind het ook al een beetje hysterisch om net te doen alsof Noord-Brabant een soort rampgebied is waar je vanuit het reine noorden vooral niet naartoe moet gaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wij zijn ook een gevaarlijk volk :-D
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
06-06-2020 23:00
Ik mocht als Brabander zelfs afgelopen vijf dagen naar Zeeland!
wat een idioterie !
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
09-06-2020 16:41
Ik vind het ook al een beetje hysterisch om net te doen alsof Noord-Brabant een soort rampgebied is waar je vanuit het reine noorden vooral niet naartoe moet gaan.
nou.......
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
09-06-2020 11:03
Met deze vraag hebben wij gebeld en in dat geval krijg je een voucher die gewoon eindeloos geldig is tot iedereen beter is.

Ik hoop in GODSNAAM dat niemand zo denkt als jij en vervolgens dus maar ziek naar de efteling komt.
Eh ik zal dat nooit doen. Zitten nu ook met z’n allen thuis omdat m’n jongste koorts heeft. Vroeg me het af als ik dan verkouden zou zijn en hun zou bellen wat ze dan doen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
09-06-2020 16:41
Ik vind het ook al een beetje hysterisch om net te doen alsof Noord-Brabant een soort rampgebied is waar je vanuit het reine noorden vooral niet naartoe moet gaan.
Ik ga hier ook nog nergens heen hoor. Alleen als het moet. Had alleen veel negatieve dingen gelezen over de Efteling. Nu is juist randstad meer het ‘rampgebied’.
Miepie80 schreef:
09-06-2020 21:27
Ik ga hier ook nog nergens heen hoor. Alleen als het moet. Had alleen veel negatieve dingen gelezen over de Efteling. Nu is juist randstad meer het ‘rampgebied’.
Ik ben echt benieuwd welke negatieve dingen je dan precies gelezen hebt want iedereen die ik spreek die bij de Efteling is geweest is juist vol lof over de aanpak.
Duomarker schreef:
09-06-2020 21:43
Ik ben echt benieuwd welke negatieve dingen je dan precies gelezen hebt want iedereen die ik spreek die bij de Efteling is geweest is juist vol lof over de aanpak.

De site looopings heeft zich nogal negatief uitgelaten over bepaalde maatregelen. Dat beeld blijft een beetje hangen bij mensen denk ik
De maatregel dat je savonds niet naar binnen mag is niet sjiek natuurlijk maar daarbuiten zou ik niets kunnen verzinnen.
Het lijkt me juist best prettig. Als je een huisje in hun park huurt, kun je denk ik overdag het park in zonder het risico mis te grijpen bij een on-line reservering. En in het park zal het wel een stuk rustiger zijn dan normaal. Dus als je de Efteling leuk genoeg vindt voor een paar dagen en je hebt het geld ervoor: doen !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven