Accu telefoon loopt ineens snel leeg

27-09-2020 10:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de 1 op andere dag loopt de accu van mijn Huawei p10 lite heel snel leeg, bij weinig tot geen gebruik.
Ik had er een sd kaart in gedaan, en hoewel ik dat gek vond dacht ik misschien dat dat het was, kaart er weer uit maar helpt niet.
Kan het dat hij ineens "öp"is?
Telefoon is 3 jaar oud, heeft vervangen van de accu dan nog zin?
Ja dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Het kan natuurlijk dat hij gewoon op is.
Andere mogelijkheden:
- je hebt je stopwatch of locatietracker of iets anders aanstaan die normaal uit staat
- het wordt kouder. Dit lijkt me nog geen weer dat effect heeft op je accu, maar zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Voor een Huawei is 3 jaar al bijzonder oud, en je hebt geluk dat hij zolang probleemloos heeft gefunctioneerd.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
27-09-2020 10:58
Voor een Huawei is 3 jaar al bijzonder oud, en je hebt geluk dat hij zolang probleemloos heeft gefunctioneerd.
Oh is dat zo? Dit is mijn eerste Huawei, maar ik neig wel weer naar een Samsung als ik een nieuwe neem.
Prima bevallen maar toch vond ik Samsung fijner.
Dus toch maar nieuwe telefoon dan denk ik, vind het altijd zo'n gedoe, alles overzetten, foto's veilig stellen enz..
Alle reacties Link kopieren
Mimali schreef:
27-09-2020 11:04
Oh is dat zo? Dit is mijn eerste Huawei, maar ik neig wel weer naar een Samsung als ik een nieuwe neem.
Prima bevallen maar toch vond ik Samsung fijner.
Dus toch maar nieuwe telefoon dan denk ik, vind het altijd zo'n gedoe, alles overzetten, foto's veilig stellen enz..

Nokia is ook het overwegen waard. Er komen binnenkort 2 nieuwe versies uit voor nog geen 200,- euro. Huawei heb ik nu ook en dit is de eerste en inderdaad ook de laatste. Is al een keer retour geweest binnen de garantieperiode en dat kostte me 130 euro. Twee weken later ineens een overklaarbare barst in het scherm.

Als je telefoon verder nog prima is, dan zou ik er een nieuwe batterij in laten gooien. Kost je een paar tientjes hooguit en je kunt er zeker een jaar nog mee vooruit.
Heel normaal na 3 jaar voor heel veel merken. Nieuwe batterij en je kan nog wel een tijdje.
Bij mij helpt het als je hem even uitzet en dan weer aan. En hij is mogelijk bezig met downloaden, sinds timeline van google bestaat heb ik ook wel eens problemen met laden.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is de telefoon heel druk met interne processen. Door het jarenlange gebruik gaat hij wel eens rare dingen doen die verder niet zichtbaar zijn.

De beste optie die je nog kunt proberen is door de telefoon helemaal opnieuw te installeren (fabrieksinstellingen terugzetten) en dan alleen wat je nodig hebt opnieuw installeren.
Forgotten schreef:
27-09-2020 12:29
Waarschijnlijk is de telefoon heel druk met interne processen. Door het jarenlange gebruik gaat hij wel eens rare dingen doen die verder niet zichtbaar zijn.

De beste optie die je nog kunt proberen is door de telefoon helemaal opnieuw te installeren (fabrieksinstellingen terugzetten) en dan alleen wat je nodig hebt opnieuw installeren.
Dat is ook vaak wel een verbetering, kan zeker geen kwaad om te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Forgotten schreef:
27-09-2020 12:29
Waarschijnlijk is de telefoon heel druk met interne processen. Door het jarenlange gebruik gaat hij wel eens rare dingen doen die verder niet zichtbaar zijn.

De beste optie die je nog kunt proberen is door de telefoon helemaal opnieuw te installeren (fabrieksinstellingen terugzetten) en dan alleen wat je nodig hebt opnieuw installeren.

Ja maar dat vind ik ook wat hoor, dan ben ik alles "kwijt"..
Ik ga er morgen een andere accu in laten zetten..
Het schoot me net nog te binnen dat een nieuwe lader vaak ook wel helpt. Ik heb prive dezelfde mobiel als wat jij hebt. Paar euro bij kruidvat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven