Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al caviavoer gemaakt vanmorgen :jump: :peep:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
You moneymakers, wow :yes:

Ik blijf vissen met het goedkoopste aas, iemand zei met duurder aas krijg ik betere prijzen. Dat heb ik nergens terug kunnen vinden in de faq. Ik heb nu al redelijk vaak een marlijn gevangen en die kistjes zijn niet extra duur in vergelijking met de anderen. Ik heb best al hele leuke prijzen eruit gekregen. Dus ik blijf maar zo doorgaan, het is lekker voor de sv enzo. Ach iedereen zijn eigen strategie. Ps wat leuk dat je wat aan mijn tip had, Wiesje :high5:

Die cavia, wat is die schattig. :) Ik heb al voer gemaakt, ik heb alleen niet meer genoeg tg :) Dus maar wachten tot ik hem ergens bij kan verdienen
Alle reacties Link kopieren
Er zit qua vis ook niet echt logica in welke vis je wanneer krijgt. Ik heb net 32 achter elkaar gevist en de soort vis is totaal willekeurig ten opzichte van waar de 'ring' zich bevindt. En wanneer krijg je eigenlijk munten voor de viswinkel? In al die 32 spelletjes geen munt erbij?
Wel de wolkenrij nu. :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt bij duurder aas 3x de vis, dus sneller de prijzen, dat wel
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja die munten vraag ik me ook af. Ik moet van de vorige wolkenrijen nog een paar sieritems dus hoopte op zich wel op die munten.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Maar ik kan nu 6 keer vissen voor die prijs :)

Ik heb nu twee keer munten gekregen. Ik weet nu eigenlijk niet of die voetbalwinkel open blijft ook wanneer dat event ophoudt, want dan moet ik voor die tijd de muntjes inleveren. In de vissen winkel zijn alleen maar items die ik al heb.
Alle reacties Link kopieren
Zijn dat dezelfde muntjes?

In de vissenwinkel heb ik nog 2 wolkenrijen openstaan, maar het is me niet duidelijk welke items daar dan op zouden moeten en dan weet ik dus niet of ik 'm volledig kan aanschaffen. Best lastig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zijn dezelfde muntjes. Je kunt ze bij beide winkels gebruiken. Ik weet niet hoe dat werkt met missende items of je dat ergens kunt vinden
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een kist met 35 muntjes bij het vissen :idee:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dankzij Wiesje had ik trouwens ineens best veel TG dus heb ik 5 mysteriestallen gekocht. Ben benieuwd wat ik krijg. Meestal ben ik niet zo gelukkig met dit soort dingen en baal ik dan weer van de verloren TG, maar ik kan het toch niet laten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg ook zomaar 10000000 bd uit een kist. Ik zit nu bijna op de 200000000 bd. Dat gaat wel fijn zo.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zijn leuke cadeautjes :)

Ik heb één wolkenrij vissen kunnen maken. Blijven deze muntjes ook bewaard tot een volgend event? Of vraag ik weer iets, dat ik gewoon kan teruglezen in de faq? :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de wolkenrij van dit event, en de rij die ik nog niet compleet had van het vorige compleet kunnen maken. Goeie oogst dus. Of de muntjes bewaard blijven weet ik niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Geloof niet dat ze bewaard blijven. Ik wilde jullie vragen of je nog een specifiek item nodig heb voor 1 van de wolkenrijen. Ik heb muntjes over
Alle reacties Link kopieren
Ik herhaal mijn vraag nog even voor de zekerheid: Heeft een van jullie nog een van de items nodig van het visevent. Laat even weten, welke voor ongeveer 12 uur. Ik heb nog muntjes over van het vissen. :hello:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, Rosetrea. Op dit moment heb ik ook nog muntjes over, en ik geloof niet dat ik nog wat ga kopen. Ik heb namelijk waarschijnlijk niet genoeg voor een wolkenrij + items en veel meer is er niet aan te schaffen. Ik had er eerder bij stil moeten staan bij het wk event, waarbij je ook supervoer en supermest en dergelijke kon kopen.

Ik bedacht me ook te laat dat zo'n eventloos weekend uitstekend geschikt was geweest voor de tijdsquests, maar ik had geen zin me erin te verdiepen (welke dieren/bomen en hoeveel enzo)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 120 muntjes. Dus ik vind het prima om iets van een wolkenrij voor jou aan te schaffen. Dan krijg jij het met ruil event van mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik vandaag nog tijd heb om ernaar te kijken. Ben op het werk, ga nu overleg in en daarna heb ik verslagen te maken :-]
Maar lief!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die laatste wolkenrij nog maar gekocht en heb nu 'iets in het water', 'samen relaxen' en 'vissersdansje' nodig. Alle 3 de items dus :-$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga even kijken voor je
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu Iets in het water en samen relaxen en kom net 3 muntjes te kort voor vissersdansje. Ik an straks ws nog een keer vissen, mocht ik dan muntjes krijgen neem ik vissersdansje ook. Ik schrijf het op zodat ik niet vergeet om het je kado te doen.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig, dank je! :smooch:
Ik hoop ook nog een keer te mogen vissen, maar krijg maar geen metalen plaatjes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had heel veel bomen op baha die ik oogsten met het papegaaienschip en fiool van groei, dus dan kon ik twee keer per dag oogsten.
Alle reacties Link kopieren
Papagaaienschip? Dat klinkt leuk :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kan waarschijnlijk vissersdansje wel voor je kopen Dreamer. Zal meteen even kijken.
"After all this time?" "Always."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven