Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dus niet genoeg DI. Heb maar weer de bomen voor een tijdsquest neergezet. Ben benieuwd of die me gaat lukken, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik redde de tijdsquest niet op 6 pitomba en 2 ebbenhout. Had vanmorgen niet goed gekeken en de eerste oogst gedaan, toen nog niet alle bomen klaarwaren. (6)

Morgenmiddag weer alle bomen op het veld en nog een keer proberen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IK hoef voor de wolkenrij nog maar 3 kleedjes te maken. Het spook gaat minder hard.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
wolkenrij is binnen :yes:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En morgen begint er weer een nieuw event, dit keer op de farm zelf......
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30384/

En de FAQ
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... rie.30380/
Alle reacties Link kopieren
Ingewikkeld wel, eerst di verzamelen, daar wat mee maken in de molen en dán pas wat te zaaien hebben. Pff.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens de tijdsquest van die vulkaan af. Nu zit ik tegen de hongerige standbeelden aan te hikken. Kan natuurlijk wel mooi nu, nu er alleen een event is op de normale boerderij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog helemaal niet met die quests begonnen,
was het wel goed te doen Dreamer???
Alle reacties Link kopieren
IK had nu veel bd, dus ik heb heel veel bomen en dieren aangeschaft. En dan met wat fiool van groei en veel supermest enzo, wil het wel. Maar ik word er vooral erg zenuwachtig van. Toen ik de 100% oogstbonus draaide, ging het al makkelijker, natuurlijk. Maar als je een +1 oogstbonus hebt, geldt dat niet voor dieren en bomen. Beetje jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen dagen weinig gespeeld, morgen kan ik echt weer beginnen. Baha event dus ook niet aan meegedaan. Zal zo eens even kijken naar het nieuwe event.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Succes Severus
Ik vind het omslachtig event. Zie wel hoever ik kom

Wies, ik ben nu bezig met 'hongerige standbeelden'. Eerste level duurt 10 uur. Je hebt Ebbenhoutbomen nodig, waarbij de XL met bomenmest en fiool van groei langer dan 10 uur duurt. Ik heb dus waarschijnlijk net 1 XXL te weinig om dit level te volbrengen. Eigenlijk moet je dus genoeg bomen hebben om met 1 oogst 116 vruchten te krijgen. Ik kwam op 98 :|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, dat klinkt best heftig.....
Ik heb nu de dieren staan om de quest te doen van de zieke vulkaan,
maar ik vind het best wel veel in korte tijd, want zeehonden duren al 17 uur!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed wat ik van dit event vind. Het is lastig om telkens maar een paar zaden te kunnen gebruiken en dan sta ik weer heel lang stil. Er staan nu xxl bomen en wat stallen voor de glasscherven. Daarna maar kijken of ik de andere di kan maken. Als we 60 keer moeten graven om het te halen dan gaat het lastig worden.
Alle reacties Link kopieren
wiesje123 schreef:
09-08-2018 08:54
Jeetje, dat klinkt best heftig.....
Ik heb nu de dieren staan om de quest te doen van de zieke vulkaan,
maar ik vind het best wel veel in korte tijd, want zeehonden duren al 17 uur!!
Klopt, daar is ook een hoop supervoer aan opgegaan. En veel neergezet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Klopt Rosetrea. Ik ben nu gewoon begonnen met het maken van de eventkasjes. Dan zie ik op het laatst wel wat ik er nog mee kan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook nog een lastig event, en ben ook een beetje aan het kijken hoe ik het ga doen qua zaaien van die zaadjes enzo. Ik weet ook niet zo goed welke veldjes ik moet leggen enzo maar goed ik zie het wel.

Ik ga morgen starten aan de laatste fase van 'van onderen', dan is mijn eerste tijdsquest hopelijk af als ik het ga redden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
En opeens kom ik dit tegen,,,,,,,
Staat volgens mij niet op de eventkalender........

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-582580
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Wat wel bijzonder is: bij de FAQ staat nog het oude uiterlijk van het vollemaan veld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus, hongerige standbeelden geannuleerd, omdat ik 2 ebbenhout te kort kwam. Nu heb ik wel alle producten teruggekregen, maar m'n susimest ben ik natuurlijk kwijt. :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jammer, dreamer. Ik vind het ook een heel gereken of het wel of niet klopt.


Zou dit event wel te halen zijn, vraag ik mij af als je geen mandjes koopt. Of zie ik het gewoon te somber in,omdat er niet zoveel gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
We hebben nog 114 uur he. Dat is het hele weekend over?
Ik ben links al bij level 6 en rechts op 14 dus op zich lekker bezig.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je heb helemaal gelijk hoor. Ik ben te ongeduldig
Alle reacties Link kopieren
Ik ook hoor :mrgreen:
Aan de andere kant wel lekker dat je bij een event gewoon door kunt gaan met je eigen planning.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vanmiddag maar gewoon weer vol voor de volle maan.

Bij het huidige event ben ik er nog steeds niet uit wat de beste strategie is.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het beste de stallen zijn, severus. Daar krijg je allebei de drops bij.
Ik ben vanmiddag maar gaan fokken, daar krijg je ook beide bij. Ik heb nu 10 kistjes klaar staan, maar wil even op meer wachten dat als ik ze inzaai, ik extra krijg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven