Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IK heb de eerste wolkenrij binnen, maar vind het inderdaad niet echt snel gaan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het event klaar maar het was een hels karwei. Ik heb heel veel gefokt. En toen toch verkeerd ingeschat met het inzaaien met die bonussen, want die ene bonus is maar 4 uur werkzaam. Ik was eraan begonnen en wilde hem daarom afmaken maar als ik dit had geweten was ik er niet aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er geen idee van dat je bij fokken ook kisten krijgt? En ik had nog zo gelet op welke veldjes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt bij het fokken, ook de beide drops.
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ga ik maar eens fokken dan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen, als het event is afgelopen, dan komt er een lang onderhoud!!!!
Kun je vast rekening mee houden met wat je inzaait......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-582865
Alle reacties Link kopieren
Morgen starten er 2 nieuwe events.....

Fokevent.....
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30438/

En de FAQ:
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.30436/

En 2de event is weer een mendel-event:
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30450/

En ook de bijbehorende FAQ
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30450/
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, Wiesje. Ik ga niet mee doen met fokken. De andere moet ik me nog in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Rose, ik weet ook nog niet wat ik ga doen, word af en toe een beetje eventmoe :$
Nog even een kattebelletje........ :)
Denken jullie er aan, dat vanmiddag de farm een tijdlang offline is???
Alle reacties Link kopieren
Wiesje toch, dat ik dat van jou nou moet lezen. o_o Nou je heb helemaal gelijk, lekker kijken of je mee wil doen. :cheer2: Met fokken is er weinig spannends te verdienen. Dus die ga ik niet doen. Die andere zag ik ook niks bij. Of zie ik het over het hoofd, dan hoor ik het graag. Ik heb ook eigenlijk geen zin. Weer helemaal op en top er voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
@ rose...... :couple: :yes: :rofl:
Maar ik denk, dat het toch wel weer dit wordt..... :HA: :HA: :HA:
Alle reacties Link kopieren
Je geeft ook nog wel toe aan de druk, Wiesje, wacht maar. Op een dag zeg je tabee BP, ik doe niet meer mee. :puh: :flag: En dan ga ik voor je klaar staan, voor de therapie :hug: Grapje natuurlijk. Lekker meedoen als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan beide events begonnen. Fokken vind ik sowieso altijd leuk, en zeker nu met de BB.
Het andere zie ik wel hoe ver ik kom, moet vanaf morgen weer werken dus minder tijd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel aan 't fokken, maar terwijl ik allemaal schapen aan 't inleveren was, vond ik dat eigenlijk best zonde. Het is weer zoveel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pff.. Bij het fokevent. Bij de ezels kun je een pecanboom krijgen. En die wil ik graag hebben. Maar je moet eerst zóveel inleveren bij alleen die schapen al. En dan kun je bij de konijnen, meen ik, raadselbomen krijgen, waar de pecanboom uit kan komen, maar daar heb ik via diverse wegen ook al 10 van gehad en nóg geen pecanboom. Daar durf ik ook niet op te gokken. Maar ik houd er nu toch mee op. Het is téveel, van alleen de schapen al. Het gaat maar door @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan geen van beide begonnen. Het is met fokken telkens zoveel wat je moet inleveren, En dat andere event heb ik gewoon geen zin in.

Ik geloof dat vanmiddag jet ruilen begint, dan stuur ik je de items op, dreamer. Ik dacht dat het voor een vissen wolkenrij was. Ik heb ze opgeschreven. Ik word nog geordend ook. Moet niet gekker worden :yes:
Alle reacties Link kopieren
IK ben met de basilicum wel begonnen, maar dat wordt niets, want ik had net allerlei werkstallen neergezet voor al die quests, waar je enorm veel producten voor nodig hebt. Dus ik heb geen zin die weg te halen :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je kreeg trouwens een sieritem, waarvan je zaden krijgt. Maar welke is dat? Ik kan 'm niet vinden?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh flink balen, ik ben echt dom geweest. Ik heb blijkbaar twee keer hetzelfde item opgehaald ipv twee verschillende. Sorry dreamer. Ik ga nog even kijken of ik hem kan ruilen voor je. Ik heb je alvast IETS IN HET WATER toegestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Oh Rosetrea, wat goed van je! Ik was het alweer vergeten :$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik heb het verkeerd gedaan, begrijp het nog niet goed. Dat ik twee keer hetzelfde item heb genomen want ik heb het aangekruisd. Als het goed is heeft severus het derde item voor je. Ik ben nog aan het kijken of ik het tweede kan ruilen voor je Samen relaxen mis je dan nog
Alle reacties Link kopieren
Oh, die ga ik zelf ook maar proberen dan :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt onvoorstelbaar. Heb je mensen die een bepaalde boom aanbieden, vragen ze er 9 (!) papagaaienverenbomen voor terug. Of XXL 6 eierbomen. Dat slaat toch nergens op? Of wel?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb samen relaxen naar je gestuurd, dreamer! Ik heb hem op kunnen sporen.

Dat ruilen blijft een raar iets. Ik heb ook weleens gedacht, die heb ik wel, toen vroegen ze ook een veelvoud. Nou dikke poep, gaan we niet doen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja ik had die derde voor je, hoe heet die ook al weer? Dan stuur ik m je.
"After all this time?" "Always."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven