Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Tijdelijk event was echt zo klaar wel leuk!

Uitbreiding gekocht voor het huisdierenveld. Nog 1 of 2 uitbreidingen als ze vrij komen en alle huisdieren staan daar hoera echt wel ideaal.

Event op de haha gaat redelijk goed. Vandaag lang gewas erop ben op weg naar rotterdam om sint te vieren met vrienden.
ibiopviva wijzigde dit bericht op 02-12-2018 19:17
0.33% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb helemaal niet zoveel huisdieren voor dat veld. Vind het wel raar dat de fabriek er niet op kan, terwijl die wel alleen met die speciale 'huisdierenknop' geoogst kan worden. Dat vergeet ik nu dus steeds.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De fabriek kan er straks op wanneer je voldoende upgrades heb. 40 ofzo :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh dear, dat duurt dus nog even. Of niet? IK heb geen idee hoeveel upgrades ik inmiddels gebruikt heb :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het bij de naamsverandering naar "moderne fabriek" (weet niet welke upgrade dat is),
maar dan kan de fabriek op het huisdierenveld......
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer.... misschien heb je hier iets aan????

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-579691
Alle reacties Link kopieren
Ja, Wiesje, dank je!
Ik zit dus nog niet op upgrade 40, want heb de 'succesvolle fabriek nr. 6'. Moet nog even vooruit voordat ie op het huisdierenveld kan. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En morgen gaan we een tocht maken op de sneeuwscooter.........

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.31540/

En uiteraard de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.31538/
Alle reacties Link kopieren
In de hoop, dat jullie genoten hebben van het race-event, zet ik hiet toch maar het nieuwe fok-event neer,
dat morgen begint.......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.31606/

En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ama.31605/
Alle reacties Link kopieren
Dank je wiesje. Eens even zien wat de bedoeling is.

Het sneeuw event heb ik af.
Alle reacties Link kopieren
AF :O

Ik zit er echt nog middenin. Geniet er nog van dus :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Niet teveel stil blijven staan, dreamer en geen sneeuwballen gooien. Dan zoeffffffff je zo door
Alle reacties Link kopieren
Huh, sneeuwballen gooien?
Ik maak gewoon de brandstof en ga verder, weet niets van sneeuwballen of stilstaan. Maak steeds de xxl brandstof.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, doe je goed hoor...... laat Rose maar de sneeuwballen gooien,
zij heeft sneeuw genoeg :D :D :D
Alle reacties Link kopieren
wiesje123 schreef:
11-12-2018 08:54
Dreamer, doe je goed hoor...... laat Rose maar de sneeuwballen gooien,
zij heeft sneeuw genoeg :D :D :D
En dat is de kift :sun: Want ik heb echte sneeuw.

Het was een grapje, Dreamer, van die sneeuwballen. Ik had niet zoveel zin en toen weer wel en toen weer niet. I know, ik ben zeer vermoeiend, maar ik heb jacks kado ingezet en ik kreeg dus +2 op mijn gewas. Een beetje vals spelen maar ach dat krijg je met luie boerinnetjes zoals ik.
Alle reacties Link kopieren
Event is af! Ging wel erg soepeltjes.
Ik heb die jack per ongeluk 1 keer geoogst zonder dat ik het door had zo enorm zonde. Nu dus nog 19 keer te gaan ik bewaar ze voor als het echt hard nodig is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
jacks cadeau?
Ik hoop dat ik het red, maar zie het somber in. Ben bezig met race 4.

En ik ben heel blij dat ik geen sneeuw heb verder :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jacks kado konden we kopen verleden week ofzo. Heeft 20 ladingen en geeft dan +2 aan gewas voor 10 uur. En ik was dus even een big spender.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
11-12-2018 10:53
jacks cadeau?
Ik hoop dat ik het red, maar zie het somber in. Ben bezig met race 4.

En ik ben heel blij dat ik geen sneeuw heb verder :proud:
Dat wordt inderdaad wel krap, om af te krijgen Dreamer ..... spannend voor je !!!! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het fokevent dan al wel weer af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook alles af.....zonder Jack, want ik heb die niet aangeschaft....
Maar ja, ook zonder hem is het dus gelukt (gelukkig) :D
anoniem_25170 wijzigde dit bericht op 12-12-2018 00:19
1.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nu weer wachten op week-end event, weer op de plantage !!!
Alle reacties Link kopieren
Fijn wiesje. Ik heb de meesten het nieuwe item gestuurd, geeft extra ep voor twintig keer. Jou heb ik nog di gestuurd, dreamer, ik weet niet hoe je met je di zit?

Bij de adventkalender kun je gerust ook de rest van de week pakjes openen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit dit keer erg goed in m'n di, want
1. het gewas gaat niet snel genoeg en
2. je kreeg bij het fokken.

Helaas krijg ik race 5 niet vol, ik wilde die wolkenrij eigenlijk wel. (en nu zit ik weer met extra nutteloze sieritems, die ik nergens kwijt kan, zo zonde)

Ik heb trouwens erg veel gouden bananen, inmiddels. Had nooit gedacht dat ik die over zou hebben :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuwe kans Dreamer, morgen start weer een nieuw event!!
Met een 5-uurgewas.......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.31631/

En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... len.31630/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven