Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Oh en net nog snel een honingboom geruild. Kost me minder ruimte dan die bijenkorf laten staan.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog wel een axolyt voor je, of heb je er genoeg, severus.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor de bomen en de stallen tijdens het ruilevent! Ben er heel erg blij mee.

Ik ben bijna klaar met het volle maan event, moet alleen nog een hoop DI zoals altijd, dus ik hoop dat ik het ga halen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net dat ik blijkbaar toch een krokodil heb kunnen bemachtigen! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :jump: :jump:
Alle reacties Link kopieren
Jeej Rosetrea, wat fijn! :cheer:

Ik zie dat de wolkenrij van het event een afteltijd van 168 uur heeft. Dat is de volgende volle maan dan zeker? En deze moet ik dus wél in de gaten gaan houden. Me toch maar eens verdiepen in hoe of wat. Beetje zonde als hij net voor de volle maan geactiveerd is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben zo lekker m'n bomenquests aan 't vullen nu. Helemaal blij :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, 168 uur is precies een week, dan begint nog niet volgende vollemaan..... :$
Alle reacties Link kopieren
Oh.. haha, dank! Ik vond het ook al weinig uren in een maand :A:
Ik zou het anders al mooi vinden, als zo'n quest automatisch met volle maan klaar is ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Helaas doen ze volle maan niet zo regelmatig. Dat zou leuk zijn. Heb je ook de wolkenrij klaar, weet niet hoe hij heet, waar je verkorting krijgt van de groeitijd op je volle maansveld? Dat scheelt nogal met je tijd vooral als je ook nog griezelwild inzet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net dat het Volle Maan event verlengd is! Super fijn, nu krijg ik misschien toch nog net genoeg DI om het event af te ronden.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Is het gelukt Severus?

Ik zag dat we vanmiddag gaan fokken voor farmmunten. Ik heb maar een molenabbo gekocht :facepalm: Zit namelijk ook sv aan m'n bizons te geven.. heb een beetje haast?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het, ik ga nog even niet fokken. Ik heb begrepen dat er vlug een fokevent komt, daar wil ik mijn sv voor bewaren. Ik heb al extra dieren gemaakt, de laatste week hiervoor.

Ik heb met het carnaval heel veel farmmunten gevangen. Ik heb wel al voer gekocht hiervan. Molenabbo heb ik ook aan gedacht, is wel fijn om te hebben , vooral voor bahavoer. Dat duurt zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Morgen starten 2 events:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ent.26763/

en
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.26774/
Alle reacties Link kopieren
Gaafff Rose, je wordt nog eens bloedfanatiek :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Je was me helemaal voor met de aankondiging :yes:
Ik denk niet, dat ik iets in de recyclomat gooi, daar vind ik echt niks leuks aan :$
Maar voor de neonstallen ga ik weer mijn best doen.
Van alle drie de dieren heb ik genoeg op voorraad, dus..... kom maar op!!!!! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Dank je Wiesje, zeer ambiteus ben ik , jiehaaa :hyper:
De recyclomat heb ik ook niet veel mee. Er moet zoveel in. Ik las iets over de uitbreiding van Baha nog een keer of ging dat over de vorige uitbreiding?

De neonstallen zijn super, dat scheelt een heleboel stallen neerzetten elke keer. Gaan jullie voor de wolkenrij?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb de wolkenrij nog vol gekregen. Leuk een nieuw neon event! Ik heb weinig ezels, dus die zal ik even op de markt moeten kopen. Recyclomat doe ik meestal wel aan mee omdat je de batterijen toch krijgt, maar niet heel enthousiast.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Met de recyclomat doe ik mee omdat je er farmmunten bij krijgt. Tenminste, dat was de vorige keer zo. En mijn fm zijn opgegaan aan het nieuwe eiland, dus ik kan er wel wat gebruiken :)

neonstallen zijn ook goed voor ruilevent ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zoooo, dat is nogal een quest voor de uitbreiding van het eiland. 160 boomvruchten in 24 uur oogsten :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook al te prakizeren hoe ik die quest ga invullen. Ik heb die piratenpapegaai bij renz gekocht en ik kan de fiool van groei inzetten dan zijn de bomen eerder klaar. De dieren vragen ook nogal wat stallen. Papegaai kost maar drie uur, dus dat gaat wel lukken. Maar de rest gaat nog niet meevallen. Ik denk dat ik het nieuwe eiland ga gebruiken voor de quest, is redelijk overzichtelijk. Toch de recyclomat maar inzetten ook voor extra farmmunten, want dit heeft wel een flinke hap genomen uit mijn voorraad. Gelukkig hadden we de carnavalevent gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ha, je hebt precies mijn gedachten erover. Weet alleen niet van de fiool van groei of piratenpapagaai, maar met de gaaien die ik heb, red ik het wel. Moet wel bomen bijkopen, denk ik. Zit me dus even af te vragen of ik dat stuk eiland zo graag wil. Die munten gaat wel lukken, denk ik, met de recyclomat. Nog 1x levelen en ik heb de bananen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fiool van groei kun je op de markt kopen of als je hem via de quest heb vrijgespeeld maken bij de alchemist. Dat scheelt tijd met je baha bomen. DEnk ook eventueel aan suzy mest voor je boom, extra boomvruchten. Dit waren dus dingen die ik vergeten was en veel te veel nieuwe bomen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga die tweede quest voorlopig nog niet beginnen. Ben nu farm munten aan het sparen om een deel vrij te spelen, en ik kijk wel over een tijdje of ik dat deel voor de tweede quest ook graag wil of niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
18-08-2017 22:25
Fiool van groei kun je op de markt kopen of als je hem via de quest heb vrijgespeeld maken bij de alchemist. Dat scheelt tijd met je baha bomen. DEnk ook eventueel aan suzy mest voor je boom, extra boomvruchten. Dit waren dus dingen die ik vergeten was en veel te veel nieuwe bomen gekocht.
Oooh, die fiool, haha. Ik dacht dat dat weer een sieritem was. Die heb ik volgens mij wel, goed dat je het zegt!

Suzy mest en bomenmest had ik al wel bedacht. En ik heb een paar xxl bomen. Maar dan nog, moet ik wel even berekenen hoeveel bomen ik nodig heb en zo.. heb ik nog even geen zin in, eigenlijk, nadenken voor een spelletje ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dus.. heb het neon-event klaar, heb de allerhoogste vis, maar moet de op één na hoogste vis nog hebben. Heb ook een stukje eiland erbij, maar ben nog even niet bezig met de quest voor de volgende. Ondertussen ben ik fiool van groei aan het maken én ik heb er een paar in de verkoop.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, dreamer een vis op nivo 9. Ik heb de neonstallen, daarna ben ik gestopt. Want dan moet ik nog 135 keer fokken.

Het eiland heb ik helemaal vrijgespeeld, was nog een heel gedoe die tijdsquest. Ik las nu net over een ananastaartje, die geeft ook extra boomvruchten. tip tip, voor mij helaas te laat, ik heb miljoenen uitgegeven aan extra bomen. :cry: Ik ben blij dat het klaar is, ik vind de tijdsquesten niet zo leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven