Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
30-08-2017 16:22
Vakantie is ook heel fijn!
Ik heb vanmorgen wat gefokt kastelen in het zand. Komt geen eind aan die kamelen. ik heb gekeken hoeveel die kosten maar dat is meer dan 5 miljoen, ik heb het wel maar vindt het zo zonde voor een paar mummie kamelen. :P Ik ben echt een krent in het spel.

Ja, daar ben ik ook een tijd mee bezig geweest, met de panda's met name. Maar dat kost zóveel. Ongelooflijk. Heb die een beetje opgegeven nu eerst.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De aantallen van dit event heb ik ook compleet....

Lisdodde 5100 + 5100 = 10.200
Gouden papyrus 4020 + 4020 = 8.040
Kalksteen 270 + 270 = 540
Speksteen 172 + 172 = 344
Random dieren 78 + 78 = 156
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het event bij jullie? Hier best oké. Ik ben met de bahamarama gewassen verder dan met die van de gewone farm, maar tot nu toe verloopt het heel goed.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het eigenlijk heel goed Severus, heb het net afgerond en de
wolkenrij geaktiveerd!!
Wel eens prettig, gewoon zaaien, oogsten, zaaien oogsten :)
Alle reacties Link kopieren
Morgen start weer een nieuw event, ons wel bekend met de race van de vliegtuigjes......!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-478115

En de FAQ:.....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.26948/
Alle reacties Link kopieren
Ja was een fijn event inderdaad. Die van morgen is ook weer leuk! De vliegtuigjes.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Thanks Wiesje, die is snel alweer. Ik ga het weer zien.
Alle reacties Link kopieren
Volle maan vanaf vanmiddag tot morgen! :devil:
Alle reacties Link kopieren
OOooooooo Rose, goed van je meis, ik was het helemaal vergeten :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de 100% oogstbonus binnen gehaald. :jump:
Alle reacties Link kopieren
Lekker Rosetrea!

Wij hebben eindelijk de wificode op de camping ontcijferd (16 letters en cijfers en dat voor open wifi. belachelijk, maar goed) maar farmerama laadt niet verder op dan 55% Irritant! Ik wilde elke dag of om de dag even oogsten en voeren, heb de velden vol met dieren en bomen staan. Dan zou ik aan 't eind van m'n vakantie wat quests kunnen vullen, dacht ik. Valt dus tegen.

Dus have fun boerinnekes...ik kom echt over 3 weken pas terug :hello:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik was er ook blij mee, heb mijn eventgewas binnen. Nu alleen de drops nog.

Ik wil ook wel oogsten voor je,
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, als je wilt, kan ik ook iedere dag even voor je naar je farm toe gaan hoor!!!
Ik kan er zo naar toe, maar doe dat alleen met jouw toestemming..... :)
Geef maar een seintje......
En in ieder geval een heel fijne vakantie verder!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er weer op! Gaat wel traag, maar hij doet het. Ik schuif wat met dieren. Bleek dat ik toch bepaalde dieren niet meer had. De vliegtuigjes zien er leuk uit maar zover ga ik even niet. 1x per dag, that's it. Bedankt Wiesje :bigkiss:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat trouwens grappig is: doordat de wifi van een Franse eigenaar/provider is, is het spel ook in het Frans :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je aanpassen, dreamer! Ik verander hem ook dagelijks. Ik hou van mn hollandsche farmpje. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op het ogenblik in Duitsland op het duitse forum dat bevalt prima,
kwam er achter, dat dan de bios het ook doet.....:-D
Morgen krijgen we weer een fok-event, ditmaal de olifant.....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-479662

En uiteraard de FAQ
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... fant.8777/


en er zijn nieuwe officiële aankondigingen

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-479616
Alle reacties Link kopieren
In Polen paste ik het ook aan. Dit is wel goed voor m'n Frans :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ach hemeltje de olifanten, nee toch, ik was ze aan het sparen en toen heb ik ze van de week bijj de nieuwe quest ingeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Oeps dat is echt heel lullig. Wie denkt er nu ook aan de olifant.....
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb inderdaad ook laatst heel veel olifanten ingeleverd dus heb er niet zoveel. Kijk wel hoe ver ik kom, ga in elk geval gebruik maken van de babyboom vanmiddag, desnoods voor de andere fokquesten.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Eerst gaat de farm nog een poos offline ivm onderhoud!!!
Volgens mij om 13 uur.......
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd is het dom van mezelf, want toen verleden week de pop up kwam van de olifanten dat het hok gaat veranderen, toen bedacht ik mij dat de we ws de olifanten fok zouden krijgen. Dus ik hokken neergezet voor extra olifanten en toen met mn blonde hoofd al mijn olifanten ingeleverd bij de nieuwe quest. Tja .... :ugeek:
Alle reacties Link kopieren
wiesje123 schreef:
13-09-2017 12:48
Eerst gaat de farm nog een poos offline ivm onderhoud!!!
Volgens mij om 13 uur.......
Klopt. Kan ik nog mooi even mn huis poetsen voordat het fokken gaat beginnen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Vanaf vanavond 18.00 uur weer een babyboom!
"After all this time?" "Always."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven