Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, heb jij uit een myst.stekje een marshmellowboom???
Volgens mij komen daar ook marshmellowspookjes uit.....
Alle reacties Link kopieren
Gezien :-]

Ik heb dan weer geen vollemaan griezelstekjes gezien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh.. ook dat gevonden..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is heb ik je toegevoegd als buurtje LV.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Heb jij nog wat leuks uit je stekjes gekregen, Wiesje?
Wat een werk zeg, ik heb vanmiddag dat spookjesgedoe pas gevonden en nou zit ik me rot te pezen om in ieder geval de eerste opdracht nog te halen, voor die 4500 EP :rofl:
Severus_Snape schreef:
22-10-2017 18:05
Als het goed is heb ik je toegevoegd als buurtje LV.

Ja, gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Super! Heb je nog behoefte aan wat bomen of stallen? Dan kan ik even kijken wat ik voor je heb.
"After all this time?" "Always."
Ik heb eigenlijk vooral behoefte aan ruimte :proud:

Ben nu level 14 en ik hoopte op de open plek wat ruimte te vinden, maar daar staan eigenlijk vooral heel veel nutteloze bomen. Voor supermest zou ik wel een moord doen.
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
22-10-2017 18:10
Heb jij nog wat leuks uit je stekjes gekregen, Wiesje?
Vind ikzelf eigenlijk wel, ik heb een sarcofaagboom en een rode oogkruiper :D
Alle reacties Link kopieren
En wat zijn zoal nutteloze bomen dan. Lady?

Ohja.. ik kan nog cadeautje sturen. Leuk!

Heb je in elk geval een wortelappelchutney gestuurd. Daarvan krijg je meer gewas per veldje.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de baha een slangenfruitboom XXL gekregen, verder uit de stekjes alleen maar bomen die ik al had helaas.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
is het niet zo dat je de open plek moet vrij spelen? Of zit ik fout.
Rosetrea schreef:
22-10-2017 20:32
is het niet zo dat je de open plek moet vrij spelen? Of zit ik fout.
Ja, met die boom der wijsheid volgens mij. En daar heb je ongeveer 650.000 sterretjes voor nodig, dus voorlopig ben ik nog wel even onder de pannen :D
Dreamer schreef:
22-10-2017 19:36
En wat zijn zoal nutteloze bomen dan. Lady?

Ohja.. ik kan nog cadeautje sturen. Leuk!

Heb je in elk geval een wortelappelchutney gestuurd. Daarvan krijg je meer gewas per veldje.
Voorgetekende mislukte dennebomen waar je niks mee kan, een soort onkruid zeg maar.

En bedankt voor de wortelappelchutney :kiss:
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je die vrij moet spelen.
Alle reacties Link kopieren
Maar met ons als buurtjes krijg je wel ruimte op de Woelige Weide, toch?
Ik heb echt geen idee meer hoe het ging, in het begin. Zo lang geleden.

Ben je gestopt met Farmville?
Later is nu
Dreamer schreef:
22-10-2017 21:17
Maar met ons als buurtjes krijg je wel ruimte op de Woelige Weide, toch?
Ik heb echt geen idee meer hoe het ging, in het begin. Zo lang geleden.

Ben je gestopt met Farmville?
Ja, dat was geen doen meer. Ik bedoel, een spelletje is leuk maar om er nou elke keer weer een nieuwe computer voor te kopen omdat het niet meer wil laden :rofl:

De Woelige Weide is nu trouwens in zicht: ik ben level 16 geworden. Dank zij de spookjes. En nu ga ik naar bed want morgen wacht de was weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg geen bomen, die ik nog niet had. Jammer.

En ben wakker, want de wc in de badkamer is kapot. Dat wilde ik repareren, lukt niet, maar nu ben ik wel wakker. :-|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem had ik ook met farmville.


Wiesje, was er hierna nou ook nog een volle maans event? Op de een of andere manier staat er altijd veel minder info bij mij op de kalender van farmerama of ws kijk ik verkeerd.

Oh ja, wel alvast het kadootje van de griezelkalender openen, die helemaal op het eind!
Alle reacties Link kopieren
Nou het event is af hoor. Heb het net op tijd gehaald.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
@Rose..... volgens mij komt er een halloweenevent, waarbij staat, dat het op het evenementsterrein plaats vindt.
Dat is volgens mij, dat stukje, waar ook het malala-event was, maar zeker weet ik het niet,
Ik hoop op de aankondiging vandaag om 10 uur......
Alle reacties Link kopieren
Dank je. Ik had een kleine hoop dat het veld nog een tijdje open zou blijven. Wat jammer. Ik hoop vandaag mijn eerste uitbreiding te kunne halen. Ik heb veel met sv gewerkt, omdat je veel van die feetjes nodig heb. En ik en wilg nodig heb voor hun eten en ook voor de quest. Het zal net gaan lukken, als ik mij niet misrekent heb. Dan kunnen op het nieuwe veld de bomen en stallen voorlopig staan.
Alle reacties Link kopieren
Zo heb ik het ook gedaan. Gisteravond kon ik een stukje er van openen, maar door al het nieuwe is het toch nog een beetje chaos bij mij, komt vanzelf wel goed :D !!
Alle reacties Link kopieren
Zou wel leuk zijn als het haloweenevent op het vollemaanterrein kwam, eigenlijk. Ik heb het event af maar kan nog lang geen stukje groen bij confisqueren. Daar gaan nog wel een paar volle manen overheen, ben ik bang, aangezien je zowel vruchten van de wilg in moet leveren als dat je die vruchten aan je feetje moet voeren.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven