Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ook gij, Severus :hihi:

Ik zit er op te wachten tot het binnenkomt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook toch gezwicht..
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Nog net even voor het einde van de babyboom :cheer:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel buurtjes voor wat extra sv. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan!
ik ben ook altijd zo blij als jullie dat doen. Dus éigenlijk heb ik het voor jullie gedaan :A:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik kon het ook niet laten. En het ergste...ik ga het waarschijnlijk nog net niet halen.

De komende week ben ik trouwens niet op mijn boerderij. Ik moet een week weg voor het werk en kan niet online zijn die week.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Haal je het niet qua tijd severus?
Alle reacties Link kopieren
Het event heb ik niet gehaald qua tijd inderdaad. Inschattingsfout van mezelf helaas.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Jammer Severus.

Ik heb niet het hele event gehaald, maar dat komt doordat ik de laatste van de reptielen niet echt hoef, geloof ik. Het event duurt overigens nog 30 uur, maar als je niet online bent, heb je daar natuurlijk niets aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag onverwacht een nieuw event......
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-449976
En de FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.25871/
Alle reacties Link kopieren
Oh gezellig, Carneval! :cheer2:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ziet er leuk uit! Jullie veel plezier met het event, ik sluit in het weekend weer aan!
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Hij staat er nog niet bij. Wel uitverkoop van jackpotdingen. Daar heb ik helemaal de tg niet voor :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, misschien even refreshen???
Alle reacties Link kopieren
Ik had al uitgelogd en weer ingelogd en weer uitgelogd en weer ingelogd. Uiteindelijk half uurtje gewacht en toen was ie er wel :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig meis...... en nu maar snel carnaval vieren :yes: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Feestje.... :cheer2: :cheer2:

Nog een keer de faq gelzen maar zie net dat ik toch een paar stallen mnoet neerzetten voor de mandjes.
Alle reacties Link kopieren
Jaa klopt Rose, maar ik ga eerst even voor de gewassen en kijk daarna hoeveel mandjes ik nog moet !!!
Het was opeens wel een verrassing vanmorgen, dat het opeens online stond.....
Staat ook niet op de eventkalender, bizar!!!!
En ik feest mee :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk, zat er al even op te wachten, maarrrr..... hier is ie....
De nieuwe eventskalender :)
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... -06.25893/
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver zijn jullie? Ik maak er echt een potje van, heb totaal niet bijgehouden hoeveel ik nog moet zaaien enzo.

Er zijn inlogproblemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan al een tijd niet meer naar mijn farm..... is al bekend bij BP er wordt aan gewerkt
@Rose, ik heb 1 helemaal af, 2 nog laatste stukje en 3 nog de helft :)
En dan mandjes gooien....
Rose, je moet 10.000 amarant hebben in totaal, dus voor de molen en voor inleveren....
Weet eigenlijk niet meer tot wanneer dit event doorgaat.....
Alle reacties Link kopieren
We kunnen weer inloggen :)

Ik heb 3 af, tussen 1 en 2 ben ik aan het switschen.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag begint er weer een nieuw event op het veld van Bommel.......
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.25906/

En alle extraatjes van de farm werken daar niet...... alleen water....
anoniem_25170 wijzigde dit bericht op 01-06-2017 08:11
Reden: pakt de link niet
10.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna bij het mandjes vangen, nog twee treden van deel 2. Ik heb zin in de mandjes vangen. :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.. ik heb 1 vol, kwam er gisteren pas achter dat de trap ook te versieren is :facepalm: Ga verder gestaag door, DI te weinig, uiteraard.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven