Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Oh help, ik moet weer veel meer dieren inleveren dan waar ik op gerekend had. Vind ik eigenlijk nogal zonde, maar bij een aantal heb ik al een deel ingeleverd en moet ik dus wel verder :facepalm:

Nouja, ik krijg farmmunten
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam net 1 slijmbeest te kort voor nog een veldje vrijspelen op het griezelveld, in ieder geval volgende keer weer een stukje open.

Mn apen heb ik ook te ver moeten fokken , ik had bijna geen apen. Ik heb nu in elk geval ook de wolkenrij. :cheer:
Rosetrea schreef:
13-11-2017 19:42
Ik kwam net 1 slijmbeest te kort voor nog een veldje vrijspelen op het griezelveld, in ieder geval volgende keer weer een stukje open.

Mn apen heb ik ook te ver moeten fokken , ik had bijna geen apen. Ik heb nu in elk geval ook de wolkenrij. :cheer:
:cheer2:

Ik heb nu officieel (en blijvend) meer dan 100.000 BD. Dat vond ik eigenlijk ook wel een feestje waard :D .
Rosetrea schreef:
13-11-2017 19:42
Ik kwam net 1 slijmbeest te kort voor nog een veldje vrijspelen op het griezelveld, in ieder geval volgende keer weer een stukje open.

Mn apen heb ik ook te ver moeten fokken , ik had bijna geen apen. Ik heb nu in elk geval ook de wolkenrij. :cheer:
Had dat nou gezegd. Ik barst werkelijk van de apen, ik wist namelijk niet dat ik de apenfok ook nog vrij moest spelen dus ik was heel enthousiast aan de gang gegaan... voor koef noen haha.

Oh nee, losse beesten kun je niet weggeven geloof ik. Ik ben echt nog een beetje een noob. Maar het was goed bedoeld :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lief van je, maar ik bedoelde doorgefokte apen, die geven extra punten voor het fokevent. En helaas kun je geen losse dieren geven, dat zou ook nog wel eens handig kunnen zijn.
Rosetrea schreef:
13-11-2017 20:23
Lief van je, maar ik bedoelde doorgefokte apen, die geven extra punten voor het fokevent. En helaas kun je geen losse dieren geven, dat zou ook nog wel eens handig kunnen zijn.
Nee dat bedacht ik me ook net dus. Het zou inderdaad wel fijn zijn als het wel kon, want wat moet ik met al die apen.

Overmorgen begint er een oogst-event zag ik. Ik hoop dat ik daar een beetje verder in ga komen, want die speciale dingen zijn toch een beetje de kers op de taart zegmaar. Hoe werkt dat eigenlijk, een oogst-event?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, meestal de avond van te voren komt de faq op het forum bij event. En dan ga ik kijken wat we moeten doen en veel in de praatgroep lezen en dan hoop ik dat ik het begrijp. Zo rond 6 uur maak ik mijn veldjes klaar de dag van te voren, als we drops nodig hebben, dan zet ik mijn bomen op of zaai het langste gewas in. Meestal als het event begint dan loopt alles wel.
Alle reacties Link kopieren
het nieuwe event staat online......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.27792/

En uiteraard de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.27790/
Alle reacties Link kopieren
Super, dank je wel, wiesje. Ik heb vanmorgen al gekeken of het al online was.

Geen drops nodig zo te zien. Heel fijn. Nu komt je wac zeer goed uit, LV. Zal ik je ook een pinkie pie sturen dan verleng je je wac tijd mee.
rosetrea wijzigde dit bericht op 14-11-2017 10:28
48.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Meestal om 10 uur, dus ik zat er al klaar voor :D
Doe jij ook altijd mee aan de top 3000???
Alle reacties Link kopieren
Ik????? Nou nee, zit naar de dieren die we in moeten leveren te kijken, een miljoen aan waarde, pff. Ik heb gister de tiki fabriek geleveld daar moesten ook zoveel dieren de bult op. Ik heb nu maar alvast wat bijgekocht in de fokdieren om dat te kunnen redden, en jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-11-2017 20:10
:cheer2:

Ik heb nu officieel (en blijvend) meer dan 100.000 BD. Dat vond ik eigenlijk ook wel een feestje waard :D .
Wow, knap. Op jouw level zat ik nog steeds te puzzelen daarmee.

Ik heb m'n wolkenrij ook. Net als Rose met een minimum aan apen, net aan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh help, moeten we weer zoveel inleveren? :-|
Later is nu
Dreamer schreef:
14-11-2017 10:56
Oh help, moeten we weer zoveel inleveren? :-|
Naja, je hoeft niet alle opdrachten te doen om de wolkenrij te krijgen, meen ik te hebben begrepen. Of het moet zijn dat je alle opdrachten achter elkaar moet doorlopen zoals bij de herfstsprong, maar dat hoop ik niet want dan ben ik heel gauw klaar vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2017 20:58
Naja, je hoeft niet alle opdrachten te doen om de wolkenrij te krijgen, meen ik te hebben begrepen.
Dit begrijp ik ook van het forum dat voor de wolkenrij, de dieren niet ingewisseld hoeven te worden.
We gaan ook weer vissen zag ik. Gezellige boel wordt het. :cheer:
Rosetrea schreef:
14-11-2017 21:10
Dit begrijp ik ook van het forum dat voor de wolkenrij, de dieren niet ingewisseld hoeven te worden.
We gaan ook weer vissen zag ik. Gezellige boel wordt het. :cheer:
Ja ik ben ook wel benieuwd. Het zal wel een RSI-toestand worden, want ik blijf geen knechten kopen natuurlijk :proud: . Ik heb nu grote velden staan, en die laat ik dan maar staan tot morgen om even snel te vermeerderen en dan kleintjes erop met WAC. Ik dacht dat dat de truuk was toch? En misschien wat bomen bijkopen, ik heb even in mijn schuur gekeken en ik bleek veel meer boomvruchten te hebben dan verwacht dus ik kan het altijd proberen. En anders heb ik vast een voorraadje voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, eerst grote velden met susi mest en super mest als je dit heb dan vermeerder je het. Als je een witte stol of witte onschuld heb die ook inzetten, dit vermindert je tijd als je sm gebruikt. Dan als je voldoende heb voor kleinde veldjes, kleine veldjes maken en maar oogsten.
(Op het einde vd maand komt weer een aanbieding voor de knechten. Ik wilde ook nooit echt geld gebruiken, maar die knechten zijn best handig.)
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
14-11-2017 21:18
Ja ik ben ook wel benieuwd. Het zal wel een RSI-toestand worden, want ik blijf geen knechten kopen natuurlijk :proud: . Ik heb nu grote velden staan, en die laat ik dan maar staan tot morgen om even snel te vermeerderen en dan kleintjes erop met WAC. Ik dacht dat dat de truuk was toch? En misschien wat bomen bijkopen, ik heb even in mijn schuur gekeken en ik bleek veel meer boomvruchten te hebben dan verwacht dus ik kan het altijd proberen. En anders heb ik vast een voorraadje voor de volgende keer.
.
Aan het eind van de maand kun je knechten met korting kopen. Eerst komt er een aanbieding, meestal, dat het je TG kost, daarna de aanbieding een 'een maand lang voor 10 euro'. Die neem ik tegenwoordig. Is met een symbool van een gietertje.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik heb nog helemaal niet hier de FAQ van het visevent "verslaafd aan vissen" gegeven....het heet nu anders, maar het spel blijft hetzelfde :)

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.27796/

En de FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.27794/
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, weer 2 events tegelijk. Lekker :)
Later is nu
Ik heb weer eens een vraagje: zo'n wolkenrij, komt die in je inventory terecht als je je bonenstaak nog niet af hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ja die blijft gewoon staan in je account. Als je je bonenstaak vrij hebt gespeeld komen de wolkenrijen die je hebt verdient daar automatisch in te staan, en dan kun je ze gaan vullen met de items die er op moeten. Deze staan in je inventory.
"After all this time?" "Always."
Ah, dat is mooi. Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar van die kistjes gekocht, erg he? :-) Was wel leuk, ik heb dus mee gedaan met de top 3000, heb er ook nog even in gestaan. Ik heb leuke prijzen gekregen via de kistjes die je daar weer mee krijgt, met inleveren.

Ooooooooooooh ik zie dat wiesje en dreamer er ook in staan! :cheer:
Wat leuk Rose! En helemaal niet erg hoor, van je kistjes. Zo lang jij en je huisgenoten niet hoeven te dineren met een uitgedroogde korst brood omdat jij zo nodig in de top 3000 moet moet je dat helemaal zelf weten lijkt me. Ik zit nu te wachten op de supervoeraanbieding, dan ga ik ook mijn portemonnee weer trekken. Anders heb ik die bonestaak pas als ik pensioengerechtigd ben.

Ik heb nog een wolkenrijvraagje: ik heb begrepen dat je daar sieritems op moet zetten, maar moeten dat perse sieritems zijn die bij het specifieke event horen waar je de wolkenrij mee gewonnen hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven