Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben volgende week weg en weet nog niet of ik de laptop meeneem. Weet dus ook niet of ik de boerderij bij ga houden.
Het voelt vreemd: ik heb op baha alle bomen, dieren en gewassen, die je met bananen kunt vrijspelen. De bijbehorende quests heb ik bijna af. De enige manier waarop ik andere quests van baha af kan maken, is éindelijk eens geluk te hebben bij mysteriestallen en/of raadselbomen. Zelf geen zeggenschap over dus.
In feite werk ik daar nu nergens meer naar toe. Op de gewone boerderij zijn de meeste events. Het voelt kaal nu ;-)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 1 quest op baha, maar die heeft zulke hoge dieren nodig en ook heel veel. De rest hou ik bij qua zaaien en oogsten en de dieren heb ik staan. Veel daarvan verkoop ik om weer de produkten te kunnen kopen van de bomen en dieren die ik niet heb maar nodig heb voor eventuele nieuwe quests. Dus hier gebeurt ook niet erg veel op Baha.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel grappig. Toen de quest kwam, met heeel veeel nieuwe zaken waar je heeeel veeeel bananen voor nodig had, dacht ik dat ik die echt never nooit niet af zou krijgen. Inmiddels is dat deze week gelukt. :yes:
Ik val in een gat, zeg maar. Een soort lege quest syndroom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ga je een week weg, dan kun je eraan werken, het verwerken van alles. :rofl: :-D
Alle reacties Link kopieren
:rofl:

Laptop gaat wel mee, maar ik zal alsnog weinig boerderij doen, denk ik. Kun je geen onkruid meer krijgen, trouwens?

Mijn parfum is op :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
24-06-2017 12:37
:rofl:

Laptop gaat wel mee, maar ik zal alsnog weinig boerderij doen, denk ik. Kun je geen onkruid meer krijgen, trouwens?

Mijn parfum is op :O
er komt inderdaad geen onkruid meer.

fijne vakantie!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi..... ik ben d'r weer!!
Was enkele dagen pjoeterloos, kon wel gebruik maken van laptoppie van dochter,
maar is toch anders, als het niet je eigen spulletje is.....
Dreamer, ik las dat je er een week niet bent, als ik je kan helpen, dan stuur je me wel een duifke hè??
Ben nu weer de hele week beschikbaar.... :-D
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, heb jij wel parfumbomen???
Ik heb er altijd wel 2 of 3 ergens in een hoekje staan, tikt toch aan in de loop van een paar weken......
Alle reacties Link kopieren
Morgen start weer een nieuw event....
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... uli.26215/

En uiteraard de FAQ
http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.26214/
Alle reacties Link kopieren
UPDATE

27 juni 2017 13:54 uur heeft een gebruiker met het investeren van 4 kattenhengels en 7 speelgoedbotten aan beide kanten de tweede globale taak voltooid.

Dat betekent dat het script voor de eindboekingen dat later deze week draait zowel de prijzen waaronder de wolkenrijen alsook de super-items zal boeken aan ieder account dat in betreffende tak heeft ingeleverd na het voltooien van de persoonlijke taak.

Allemaal van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Super, dank je , wiesje!
Alle reacties Link kopieren
De kalender van juli is er.......en speciaal voor Dreamer......een heel lang vollemaan event, jippieee

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... -07.26224/
Alle reacties Link kopieren
En morgen begint ook weer de schelpenkalender met iedere dag een kadootje!!!!
Alle reacties Link kopieren
Volle kalender weer, en leuk zo'n lange volle maan.

Hoe gaat het vis event bij jullie? Ik vind het wel fijn dat je alleen DI nodig hebt, en het gaat best snel op zich hier.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Het vissen gaat goed. Ik heb de wolkenrij die ik nog niet had, binnen. Ook de rest van de spullen zijn zo goed als binnen. Ik zat steeds te wachten tot ik voldoende had voor premium voer, tot ik het zat was en gewoon voer ging maken. Dit ging veel leuker.

Ik heb bij renzo, de papegaaipiratenschip genomen verleden week die zorgt ervoor dat de bomen op baha sneller klaar zijn. Daar ben ik mee gaan uitproberen voor dit event, samen met fiool van groei, is ook voor baha bomen. Deze beide dingen moet je dus aanzetten voor je gaat oogsten, anders werken ze niet. Daar ben ik achter na een berichtje naar support, dit was voor mij niet helder.

:yes:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het nu allemaal goed lukt Rose.....
Denken jullie ook wel op tijd aan de schelpenkalender????
Is echt wel de moeite waard iedere keer :)
Alle reacties Link kopieren
Schelpenkalender is geoogst. Leuk dit soort kadootjes :)
Alle reacties Link kopieren
wiesje123 schreef:
25-06-2017 17:56
@Dreamer, heb jij wel parfumbomen???
Ik heb er altijd wel 2 of 3 ergens in een hoekje staan, tikt toch aan in de loop van een paar weken......
Ja! En ik krijg van 'n wolkenrij ook parfum. Heb gewoon heel veel ingezet, kennelijk.

Bedankt voor m'n schelpenkalender :bigkiss:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Dreamer... :yes:
Alle reacties Link kopieren
Volle kalender, inderdaad, trouwens.
Is het handig om voor volle maan al vleermuizen neer te zetten? Of is dat ineens weer een ander dier. Wat denken (weten?) jullie?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vleermuizen van vollemaan zijn niet hetzelfde als van de farm, helaas.....
Je moet ze echt op het vollemaanveld laten groeien :)

Morgen begint er weer een nieuw event, alleen voor de farm, niet voor Baha!!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 017.26291/

En de FAQ:
[url][http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 26291//url]
Alle reacties Link kopieren
Pff.. had ik weer 4 mysteriestallen, wéér geen buffel/bizon. Dat beest schiet ook echt niet op. :thunder:

(zo, weer even m'n hart gelucht ;-) )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
10 uur duurt het eventgewas. 10 uur!
Nouja, op een werkdag als vandaag komt dat wel goed uit, op zich
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja 10 uur is echt super vervelend. Veeeeeel te lang.

Wel fijn het cadeautje vandaag uit de schelpenkalender, de sequiaboom had ik nog niet.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Het gewas duurt wel lang, maar we hebben ook niet superveel nodig.....
Ik denk, dat ik er vanavond mee klaar ben en dit is sinds lange tijd,
dat de drops eerder klaar zijn dan de gewassen, want daar heb ik er al best veel van :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven