Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Rosetrea schreef:
17-03-2018 13:37
Die ken ik, ja, nog even een paar minuten wachten, ik moet even oogsten :hyper:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Haha ja gisterenavond was man moe en wilde naar bed. Meestal gaan we samen hebben zelfde soort structuur in de dag.
Uh schat ga je gang maar ik moet nog minimaal een half uur beneden zijn. Ow zucht je eventgewas zeker.

Hij is het bijna gewend inmiddels. :-D
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Yep hier ook. Vraagt tegenwordig wel heel belangstellend hoe gaat het met je event?
Rosetrea schreef:
17-03-2018 15:40
Yep hier ook. Vraagt tegenwordig wel heel belangstellend hoe gaat het met je event?
Zo meelevend is mijn man niet :rofl: . Mijn dochter is nog wel eens bereid om naar mijn geklaag/gejuich omtrent Farmerama te luisteren, maar dat is gewoon een Lief Kind.
Nog 26 knipmessen. Ik ga gewoon een zaaievent ruim binnen de tijd halen, leve de anjers :jump:
Alle reacties Link kopieren
Leuk, ik heb het event daarstraks afgerond.
Rosetrea schreef:
17-03-2018 18:40
Leuk, ik heb het event daarstraks afgerond.
Cool!
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
17-03-2018 13:37
Die ken ik, ja, nog even een paar minuten wachten, ik moet even oogsten :hyper:
.
man ging 'te laat' boodschappen doen, dus ik had tijd zat :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
17-03-2018 14:19
Haha ja gisterenavond was man moe en wilde naar bed. Meestal gaan we samen hebben zelfde soort structuur in de dag.
Uh schat ga je gang maar ik moet nog minimaal een half uur beneden zijn. Ow zucht je eventgewas zeker.

Hij is het bijna gewend inmiddels. :-D
.
:rofl:

Ik stuur af en toe mn man achter de computer weg om even te oogsten/zaaien. Heb wel een laptop, maar daarop gaat het tergend langzaam.

Onze arme, arme huisgenoten :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is babyboom én ik zet die extra parfum in en nog slaat er bij de fok niets over. Flauw hoor :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Die parfum heb ik ook ingezet afgelopen week, merkte er echt niks van. Begrijp het doel niet goed
Die parfum deed bij mij van de week ook niks, terwijl ik er toch kwistig mee in het rond gespoten heb. Ze zeggen dat ie de kans op overslag vergroot dus dat je niet altijd prijs hebt lijkt me logisch, maar dan zou je toch af en toe een mooie fok verwachten en die heb ik tot nu toe nooit gehad.

Maar het zaaievent heb ik wel bijna klaar, joechei! Nog een kleine twee uur, dan kan ik de laatste 1000 gewassen oogsten en dan ben ik meteen klaar ook want de DI zijn al binnen O_O
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker!
Leveren anjers nou echt zoveel meer DI op? Ik zaai elke avond langdurig gewas, maar heb steeds DI tekort.
Later is nu
Dreamer schreef:
18-03-2018 17:52
Wat lekker!
Leveren anjers nou echt zoveel meer DI op? Ik zaai elke avond langdurig gewas, maar heb steeds DI tekort.
Ik heb die dingen nog maar net natuurlijk, maar de drie keer dat ik ze op grote velden heb gezet leverden ze 'gegarandeerd' een droprate van 100% . Bisschopsmutsen zijn bij mij ook heel goed, die duren net als uien 15 uur maar leveren rustig 30 DI per veld waar het met uien blijft bij hooguit 20 (en dan heb je op de gewone farm nog meer velden ook).

Het zal trouwens ook wel schelen dat ik de bekers nu in de boom heb hangen, maar hoe het is is het: ik ben er heel blij mee :D
Alle reacties Link kopieren
Zo event is af. Wederom nu al 500 DI over scheelt misschien wel dat ik gewassen heb die er 21 uur over doen en 25 op de baha.

In ieder geval staan de diertjes en bomen weer gelukkig op het land die heb ik de afgelopen tijd wel gemist met al die eventgewassen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
18-03-2018 18:57
Zo event is af. Wederom nu al 500 DI over scheelt misschien wel dat ik gewassen heb die er 21 uur over doen en 25 op de baha.
Maar dan kun je toch maar een keer per dag oogsten dus zoveel maakt dat toch niet uit? Of loop je elke dag met supermest te smijten?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-03-2018 19:04
Maar dan kun je toch maar een keer per dag oogsten dus zoveel maakt dat toch niet uit? Of loop je elke dag met supermest te smijten?
Nee gebruik geen sm, vrijwel nooit alleen bij start van het event.
Maar ik zet de lange gewassen erop bij de start dus kwam al met heel veel di op gang. Op de gewone farm zette ik vroeg op de avond de lange gewassen erop en in de tussentijd korte.
Zodra ik de gewassen had de nieuwe 24 uur gewassen op de baha en tja nu dus 500 di over.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Zo doe ik het ook, maar no way dat ik elke keer maar honderden DI over heb hoor.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ver heb jij je bekers, LV? Al helemaal gevuld, dat scheelt ook. En op de gewone farm zal IBI waarschijnlijk een hoger gewas kunnen zaaien, dat scheelt ook drops. Mijn hoogste gewas is nu trosgierst, dat er 19.15 uur over en is 156 EP waard. Dat zal in IBI s geval nog wel hoger zijn, vermoed ik.

De anjers gaan heel veel schelen als je ze veredelt heb, dreamer. Want dan kun je ze voor de nacht opzetten, dan duren ze iets van 11,5 uur geloof ik. En dan kun je ook nog een bloemenbuff inzetten. Scheelt allemaal tijd.
Het veredelen gaat wat tijd inzitten maar je ziet bij LV ook, dat ze dit al binnen korte tijd voor elkaar heeft

Ik heb nu ook bijna 400 drops over. Op mijn gewone farm heb ik overdag de korte gewassen aangevuld en snachts trosgierst, ook omdat ik nog een quest daarmee heb lopen. In het bos staan de dieren en wat bomen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de anjers veredelt, maar heb niet het gevoel dat het zoveel scheelt. En ik heb uien en knoflook en katoen nodig.. dan staan anjers me eigenlijk in de weg. Dan komen die quests nooit af :)
Later is nu
Uien, knoflook en katoen liggen DI-gewijs een beetje lastig inderdaad. Sommigen zweren erbij, maar bij mij leveren ze niet veel op.

En het veredelen levert op zich niet meer DI op, maar wel tijd. Met mest en water duren ze bij mij nu nog maar 12 uur en dan wordt het aantrekkelijker om ze op te zetten voor de nacht of een werkdag. Ik ben nu op jacht naar de veredeling die de effectiviteit van mest en water vergroot.

Oh ja Rose, mijn bekers heb ik nu op 24% . De tentoonstellingsbeker gaat makkelijk, die hoef ik nog maar één keer te upgraden. De veeteeltbeker gaat me minder goed af, omdat ik steeds mijn stallen weg haal als er een event is :proud: .
Alle reacties Link kopieren
Ze kosten bergen met dieren. Ik heb ze pas afgelopen jaar helemaal gevuld, vond het steeds zo jammer van mijn beestjes. :-D
Je heb natuurlijk ook gelijk, dreamer! Eerder hadden we tussendoor meer tijd om ook bezig te zijn met de farm, zonder elke week 2 verschillende events.
Ik ben nu bezig met de quest met trosgierst en margrieten. Ik moet heel veel margrieten hebben, en die kosten ook als ik het goed heb 8 uur en trosgierst twee keer zolang. Dus het komt nu goed uit voor de drops. Maar mennn wat duurt dit allemaal lang. :whip:
Ik heb nog zo veel quests open staan, ik zie door de bomen het bos niet meer. En als ik er dan een paar heb afgerond komen er langs de andere kant weer nieuwe bij :bonk: .

Op dit moment ben ik druk met een paar quests (ik weet niet eens hoe ze heten) die veel SM opleveren, want daarmee is het bij mij weer eens om te huilen. En ik moet ook nodig mijn voorraad KC weer eens opkrikken. Maar ik koop ook heel veel op de markt hoor. Op dit moment zijn de vlinders booming omdat er een gerucht gaat dat er een vlinderfokevent aan zit te komen, dus ik heb al mijn vlinders verkocht en daar koop ik dan weer dingen voor om quests mee af te maken. En mocht er dan echt een vlinderfokevent komen heb ik gewoon pech gehad, zo veel zal ik er toch niet van bakken met mijn twee vlinderstalletjes.
Alle reacties Link kopieren
De quests is wat ik vind dat er een soort extra kategorie moet komen dat degene waar je mee bezig bent, je die apart kan zetten. Ik weet dat je het vlaggetje groen kunt kleuren, maar er staan er nog zoveel en dan komen er maandelijks nog zoveel nieuw bij, waar dan nog bijna niks van te verkrijgen is. Dat ik vaak niet weet waar te beginnen. En met level 100 komen er een paar bij waarbij je giga veel produkten nodig heb. pfff. Wat een narigheid allemaal O_O :sheep: (is een grapje, hoor)
Alle reacties Link kopieren
Haha, zoiets had ik ook al.
Soms dan zit ik tijden te wachten op een bepaald dier of bepaalde boom, heb ik 'm eindelijk, weet ik niet meer bij welke quest ik 'm nodig had :nut:
Soms blijkt dan dat ik het toch al gekocht had.

Ik had vanmorgen met hazelnoten op 1 groot veld en verder allemaal dieren en bomen + eventgewas en dieren en bomen op baha wel 100 di. Daar kon ik dus net 10 knipmessen mee maken. Dat schiet niet op.

En die hazelnoot heb ik nodig, omdat ik door m'n wac heen geraak. Ik had er ooit 100 van, maar doordat ik nu zoveel ander langdurig gewas nodig heb, schieten de uien en hazelnoten er wat bij in.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven