Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
OH thanks!

Daar had ik nog niet eens gekeken. Ik heb wel een rode fluweelvlinder, zag ik. Die is gewoon de gothic voorbij!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wow, ik heb het event af kunnen sluiten. Jjippiee Nu nog even lekker doorfokken :-]
Later is nu
Lekker Dreamer! Ik heb ook één rode fluweel. Voor de rest heb ik niet zoveel vlinders over, maar ik heb er ook maar heel weinig gebruikt voor de rij.
De rest van de SV die ik voor dit event had gereserveerd heb ik opgemaakt aan chimpies voor de kastelen in het zand, en aan olifanten voor de fokquest. Met die laatste ben ik ineens in fase acht, en met de apen ook want hij sloeg nogal eens over.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb dat cadeautjes overzicht gevonden! Dank allemaal :) Door die jam ga ik echt stukken sneller en nu kan ik ook bepaalde quests halen die ik anders niet zou redden
Alle reacties Link kopieren
Ja, de babyboom gaat goed!
Lekker hoor, ik ben vanalles aan het fokken weer.
Later is nu
padme84 schreef:
14-04-2018 20:17
Ja ik heb dat cadeautjes overzicht gevonden! Dank allemaal :) Door die jam ga ik echt stukken sneller en nu kan ik ook bepaalde quests halen die ik anders niet zou redden
Ik heb je nog een appel-courgette taart gestuurd, die geeft 60% meer EP voor alle gewassen voor 18 uur. Als je er meer wilt moet je maar even gillen. WAC heb ik nog niet over, die moet ik kopen op de markt en daar zijn ze echt heel erg duur. Maar ik heb de jammakerij maar weer eens opgepakt, dus wie weet kan ik ze binnenkort zelf maken, hoera!
Alle reacties Link kopieren
Wie wil mijn nicknaam even via de farm sturen naar padme?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
14-04-2018 21:46
Wie wil mijn nicknaam even via de farm sturen naar padme?
Doe ik wel even. Ik ben er nou toch :proud:
Alle reacties Link kopieren
Padme, ik stuurde je een pompoenjam. Als je die inzet, krijg je een grotere oogst. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oehhh ik ben echt blij met die jammetjes!! Dank ;-D
Alle reacties Link kopieren
Yesss, ik heb de woelige weide vrijgespeeld! :yes: Nu nog buren sprokkelen!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel buurtjes moet je nog? Je heb er nu toch al een paar. Ik weet niet meer hoeveel je nodig had
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig zien...Heb net wat willekeurige mensen die buurtjes zoeken op het forum uitgenodigd, maar de accepteren nog niet echt hard. Ik denk dat ik er momenteel 10 (correctie: 9) heb, maar helemaal zeker weet ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat vast wel goed komen. Vindt je het spel leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik vind het erg leuk! In het verleden heb ik echt lang Farmville gespeeld, ben benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden. Vind het een nadeel dat het alleen op de computer kan...anders had ik in bed nog even snel iets kunnen doen. En ik hoop dat ik later in het spel wat meer 'te doen' heb. Het gebeurt nu regelmatig dat ik simpelweg alleen maar moet wachten tot iets klaar is...en verder kan ik dan eigenlijk helemaal niets doen voor dat moment. Denk dat dat wel anders is als je eenmaal verder bent in het spel.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook op je mobiel en tablet spelen. Ik doe dit via puffin ipv internet explorer ofzo. Als ik dan even wil oogsten dan kan ik dat zo doen
Ik oogst wel eens op mijn werk met puffin. Maar je hebt daar wel echt knechten bij nodig, anders is het geen doen op dat kleine schermpje :proud:

En dat passieverige wordt inderdaad wel beter als je vordert in het spel. Zeker als je ook Baha open hebt is er sowieso al meer te doen, en als je wat verder bent kun je ook actief deel gaan nemen aan de events waar vaak minigames in zitten. En sowieso gaat er ook best wat tijd zitten in plannen, dat vind ik zelf het leukste aspect van het spel. Eén keer heb ik er zelfs excel voor aangetrapt :rofl: , dat was bij een event waarvoor ik acht verschillende gewassen moest kweken, met allemaal verschillende oogsttijden.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij nog nooit gelukt om via telefoon en/of tablet met farmerama bezig te zijn. Daarom heb ik een laptop :mrgreen:
Later is nu
Ik speel ook het liefst op mijn laptop. Ik heb een heel kleintje, dus als ik een keer zo gek ben om 's nachts te willen oogsten neem ik hem gewoon mee naar bed :D .
Puffin gebruik ik eigenlijk alleen als er voor een event echt belachelijk veel eventgewassen nodig zijn (dan kan ik op mijn werk stiekem een keertje oogsten), maar meestal zet ik voor werkdagen gewoon anjers neer voor de drops.

Dat is ook een voordeel als je wat langer speelt, dat je meer en langere gewassen kunt zaaien en dan kun je de boel om je andere activiteiten heen plannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik mn mobiel ook niet vaak ervoor, daar ben ik te oud voor zeg maar :devil: . Waar het op neer komt dat ik het niet goed kan zien op dat kleine schermpje. 8-) Maar wat al gezegd is met knechten gaat het wel, ik weet waar ze staan en dan klik. Maar niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Joeheeeeeee!!!!!!
Zomaar eens een heel nieuw soort event zo te zien....
Begint morgen, leuk, leuk, leuk.......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.29370/

En de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... bot.29369/
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Mijn eerste event :)

Mijn woelige weide is opgeruimd en ik kreeg vandaag een 75% EP bonus, dus ik level nu ook opeens snel! Nog 1 ster en ik kan een deel vrijmaken bij de boom...
Alle reacties Link kopieren
Fijn padme, je gaat ook als een tierelier, goed hoor !!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Leuk event. Lijkt volgens mij een beetje op de vinking, qua spelvolgorde, alleen met een dansje ipv een bijl werpen. We zullen zien :jump:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
We krijgen donderdag een heeeeel mooie bonus van Big Point :D

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-558562

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven