Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Echt? Oh dan ga iknog even kijken. Ik moest naar zh, dus mn ochtend loopt wat vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tulpguldens heb ik tot nu toe bewaard, ik heb er nu 80. Komt er nog iets waarvan je zegt: ohhh bewaar het alsjeblieft daarvoor. Of kan ik er gewoon dingen van kopen als supervoer. Ik wil graag verder met fokken, maar ik kom telkens voer tekort :geek:
Ja dat supervoer is wel een dingetje inderdaad. Ik heb heel in het begin een keer 800 SV gekocht voor 15 euro of zo, zo'n terugkerende aanbieding is dat die meestal samengaat met een fokevent/babyboom. Na die tijd heb ik alle fokevents wel op eigen kracht uit kunnen spelen. Wat ik meestal doe is zoveel mogelijk BD vergaren op de markt en dan de opbrengst gebruiken om quests af te ronden die SV opleveren. En bij events valt ook vaak wel wat SV binnen te halen.

En een doodenkele keer koop ik TG, zoals laatst voor kistjes voor het paasevent. Binnenkort zit ik weer aan zo'n aankoop vast vrees ik want ik ben al bijna level 3 jammaker en bij level 4 kun je het recept voor WAC kopen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Met fokken kun je sowieso beter wachten tot er weer een baby boom komt. Dan krijg je veel meer dieren terug per fok.

Je kunt je tulp guldens ook gebruiken om bijv stekjes te kopen, die nu aangeboden worden. Soms worden er op die manier nieuwe stallen aangeboden. Je krijgt er niet altijd uit wat je zou willen, het blijft een gok.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn 2 nieuwe quests en die ene had ik al voor een groot deel ingevuld, laatst. Die was toen te vroeg online gezet. Keek ik even heel raar naar. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik ook, bij mij was het grootste deel ook al ingevuld. Ik was toen ook wat te vroeg geweest met vullen.
Ik kon er toen niks voor leveren, maar nu wel :D

En ik heb eindelijk een menagerie, op baha :cheer2:

Met het event zit ik nu op 17 dansjes. Duurt wel lang hoor allemaal, met al die eventgewassen. En ik wil eigenlijk de katten, beren en muizen neerzetten voor het komende neonevent, en ik moet paddenstoelen en tomaten kweken voor fase 3 van de jammakerij. Maar nu het event stoppen is ook geen optie want de prijsjes zijn nou ook weer niet heel bijzonder dus dan wil ik die rij toch wel echt halen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je nagaan, ik zit op 12 dansjes. Heb er ook niet zoveel zin meer in. Ik wil gewas kweken voor een quest en wát zeg je nu over katten, beren en muizen? Nou.. dat dus.
Later is nu
Die katten beren en muizen stond bij de speculaasjes, op het forum.

Hier een plaatje:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ooooh nee toch, ik kom gewoon velden te kort voor alles wat ik eigenlijk moet doen op mijn farm. Thanks LV. Morgen even kijken hoeveel ik van die drie heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta nu op 6 dansjes. Ik ga door tot de 8 denk ik...Ben wel echt enorm veel levels omhoog gegaan, maar ik ben het ondertussen een beetje zat telkens hetzelfde te doen.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, dat is een beteje het andele van een event. Dat het telkens dezelfde handelingen zijn. Straks kun je uit gaan spelen en dan komt er wat meer uitdaging in. En heb je een keer geen zin, dan doe je niet mee. Meestal kijk ik naar de prijzen en of ik eventmoe ben of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in elk geval gestopt met het event. Ik heb wac nodig en wil door met quests. Aan de wolkenrij kom ik toch niet toe, als ik het zo bekijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer een nieuw event, begint pas om half 5 in de middag. Alle velden doen mee. Wat ik een beetje lees op het forum is er overmorgen nog een nieuw event, maar dat is voor mij niet helemaal duidelijk, hoe of wat.


http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ist.29413/
Alle reacties Link kopieren
Ah.. zo te zien lijkt het wat op vuurvliegje?
En, heel sneaky, je hebt glanspoeder nodig!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En een fout konijn. Ik heb er geen en er zijn staan er op mijn markt maar 3 .

Die glanspoeder zal ook wel huizenhoog gaan qua prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de boel maar weer volgezet met parfumeriën. Had er nog 6 in de schuur.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij ons op de markt maar 1 fout konijn. Die heb ik maar snel gekocht .
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dit is wel goed nieuws, we krijgen nieuwe runen in de boom. Er zitten een paar mooie bij.

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.29416/
Alle reacties Link kopieren
Oh te gék!

Vraag me nog een beetje af of er ook items bij komen, maar dat zien we over 3 kwartier (bijvoorbeeld voor die 'bomen groeien sneller' of 'meer ep voor..'

Ik denk dat ik ze bijna allemaal ineens kan verzilveren :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die bomen ook wel mooi, dat ze sneller groeien. Ik ga op mijn gemak kijken wat ik in wil zilveren. Fijn hoor. Meer mest en water is ook fijn. Ik heb redelijk wat sterretjes dus ik kan wel uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga inderdaad even rustig uitzoeken, maar heb meer dan 2000 sterretjes, dus kan sowieso erg veel kopen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ook. Maar toen we verleden jaar uitbreiding kregen van mijn de tempel, heb ik mijn bananen verkeerd gebruikt dus toen kwam ik klem te zitten door te weinig bananen. Dat wil ik nu voorkomen.
Oh help, nieuwe runen? Ik heb de boom bijna vol, maar laten we zeggen dat ik de duurste runen voor het laatst heb bewaard en ik was net zo lekker op streek voor die menagerie :cry:

En ik had een fout konijn, maar dat heb ik dus in die quest voor de tikimenagerie gegooid. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik begreep dat het rond de 4400 sterren zijn in totaal dus flink wat in te leveren! Erg leuk.

Het huidige event hoop ik vanavond af te sluiten. De DI waren deze keer geen probleem maar de eventgewassen wel. Een paar keer sushi mest erop gegooid om het te redden.

Dan lange gewassen neerzetten voor morgen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven