Al 5 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

20-05-2017 17:02 3024 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:

SV:
suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:
tulpen gulden. Een speciale munt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen. Soms een wolkenrij of huisdier.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:
Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad, de wolkenrijen en sieritems.

EP:
Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:
Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:
Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:
Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:
tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:
Een extra velden waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:
Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event of quest of bij een party draai.

Sterren:
Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje
IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:
Soms kun je aan het rad draaien. Levert je elke keer wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Knechten:
Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!

Veel plezier!
ibiopviva wijzigde dit bericht op 31-10-2017 21:17
1.05% gewijzigd
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
welkom bloembolletje, in het begin is het wel echt even doorzetten :D
Maar het is een heerlijk spel om te doen, ik speel het al jaaaaaaren !!!!! :cheer: :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Hallo bloembolletje. Welkom, een tip, lees ook op het farmerama forum. Daar heb je ook een beginnershoekje.
Alle reacties Link kopieren
Welkom bloembolletje! Veel speelplezier.

Dobbelstenen vind ik ook altijd leuk.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
En..... hebben jullie al gedobbeld???
Hier gaat het wel lekker zo, ben al op de helft :D
En de nieuwe kalender voor juli staat ook online

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... -07.30048/
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een drukke maand weer in juli. Gelukkig heb ik vakantie ;)
Dobbelen gaat hier best goed. Vind het zo'n leuk event altijd.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Morgen onverwachts volle maan zag ik.

Het dobbelen gaat lekker. Was heel fijn die plus 1. Ik zit over de helft
Alle reacties Link kopieren
Hey wat leuk dat ik niet meer de nieuwste toevoeging ben in deze groep :cheer2:

Zoals altijd vind ik de events weer niet zo. Dat dobbelen lijkt me eeuwen te duren dus daar ben ik niet aan begonnen. Ik baalde wel echt dat ik pas net zag dat volle maan begonnen was en ik had mijn scherm niet ververst :facepalm: Dus pas uren later kunnen starten. Balen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het dobbelen wel leuk, net yathzee. De wolkenrij heb ik binnen. Nu nog wat drops om de rest van het gewas weg te werken. Het zaaien viel wel mee, omdat we een plus 1 bonus hadden uit de sapkraam.

Het voetbalevent, blijf ik heel apart vinden. Ik heb de quest van deze week wel gedaan. Ik kreeg op vrijdag wel 30 of meer drops, dus heb ik hem maar gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Oooh jammer, ik heb nog niet gedobbelt. Internet/wifi is hier bar, langzaam, net als m'n laptop. Ben dus nog steeds blij met Wiesjes inspanning. Heb net wel de knechten gekocht voor de volgende maand.

Nog een week, dan stort ik me weer op m'n boerderij.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Dreamer om even iets van je te horen....
Geniet nog maar veel van je vakantie, ik waak wel over je farm hoor :)
@Padme, hoe gaat het met jouw farm , lukt het allemaal een beetje??
Alle reacties Link kopieren
Morgen start alweer een nieuw event op de farm.....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-576077

En de FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ect.30070/
Alle reacties Link kopieren
Dank je Wiesje. Ik ga hier even over nadenken. Ik heb net mn laatste dobbel gedaan, ik weet niet of ik zin heb in weer opnieuw starten. Ik las ook ergens dat de wolkenrij niet echt bijzonder is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een keer gekeken en geloof dat ik enkel voor de bovenste ga, dus wel voor de wolkenrij. Die kan bij de hogere bessoorten misschien wel van pas komen. Ik vind het zonde om heel veel gereedschap in te leveren.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gelezen Roos, maar ik ga in ieder geval wel het gewas doen en ik heb zooooooveel gereedschap, dat ik blij ben, dat ik er eindelijk iets mee kan doen, zo kan het toch weer bij iedereen anders zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik ben weer thuis. Ik heb een goed verzorgde boerderij aangetroffen, ben er zó blij mee. Dank je wel Wiesje! :smooch:

Nu eens gaan kijken, waar ik ook alweer mee bezig was ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan Dreamer, vond het heel leuk om te doen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net eens kisten openen... (leuk man, zoveel!) en ik win uit een x aantal kisten gewoon meer dan 10 miljoen bd!! :O
Ik heb niet gekeken hoeveel kisten het waren, maar eh.. WOW O_O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag sluiten we het wereldbesjes-event af......om morgen weer met frisse moed
aan het volgende event te beginnen!!!
Voor de meesten hier ook al een bekend terrein.....Gek op vissen......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30116/

En uiteraard de FAQ

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30115/
Alle reacties Link kopieren
Fijn dreamer, lekker wat bd verdient. Ook weer bijgekomen begrijp ik.

Dank je wiesje. Fijn dat we niks hoeven te zaaien. Ik zet wel neon stallen neer, die geven toch wat extra? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd heb ik geen idee, of je daar meer drops uitkrijgt, maar om je dieren aan te vullen, zijn de neonstallen wel ideaal, wel 4 dieren uit 1 stal!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde extra qua drops, omdat bij bomen je ze beter niet kunt upgraden. Ik heb een mengsel gemaakt. Ik laat mijn bos zoveel mogelijk in takt. Ik heb 1 veld met neonstallen en werkstallen. 1 met knolrapen. Het bos , daar staan de mamoetbomen en de opslagstallen. Op baha 1 veld met bomen. De andere met het langste gewas en nog wat stallen met veel ep. Wat ik na morgenmiddag ga doen zie ik nog wel. :)
Alle reacties Link kopieren
Fijn morgen het vis event, is altijd leuk.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Hallo boerinnekes.... lukt het allemaal met het event??
Zowel voetbal als vissies vangen????
Voetbal-event heb ik af en daar was ik blij om, want het kwam m'n
neus uit zo onderhand (ben toch al niet een echte voetbalfan)
En met de visjes gaat het goed, als tip (stiekum van Rose) ik zou echt gaan vissen
met het goedkoopste aas, werkt evengoed als de duurdere en je hebt er
veel minder drops voor nodig
En de grotere vissen vang je er ook net zo makkelijk mee!!!!
Had net 5 pogingen, waarvan 2 de marlijn (grootste) en een octopus.....
Echt een goeie vangst en 2 kleinere.....
En dit weekend zijn er weer myst.stallen en komt de cavia in het spel!!!

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 018.30133/
Met de bijbehorende FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... ost-577737
Alle reacties Link kopieren
Ik vis telkens met het dure aas omdat ik dan denk dat de kistjes sneller gaan, maar voor de wolkenrij is de goedkoopste inderdaad beter.

Ik kreeg vandaag uit 1 kist vol boerenduiten 10.000.000 BD gewoon, las het bij jou ook al Dreamer. Zouden ze iets aan de hoeveelheden hebben veranderd, normaal krijg ik maximaal 10.000
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik was wat aan 't wisselen met duur en goedkoop aas, maar bedacht me inderdaad net dat ik beter eerst alles met goedkoop kan doen, omdat je dan vaker kunt vissen. Handig voor de wolkenrij.

Wow, uit 1 kist O_O
ik had het uit verschillende kistjes. De afgelopen week steeds 100 bd, dus dat relativeert ;-D
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven