Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Shiverrr schreef:
18-11-2019 14:16
Dat valt nog mee wat je aan eigen spullen hebt ingeleverd! Ik had verwacht dat je echt hele voorraden van alle gewassen moest hebben hiervoor. Dus varens en libelles sparen en dan kan je volgend jaar mee doen? Want dan ga ik dat ook proberen haha. Als ik het dan nog speel iig.
Nou ja, die lui die echt miljarden hebben geleverd zullen wel flinke voorraden hebben ja, en er ongelooflijke hoeveelheden BD op na houden om de markt leeg te kopen. Maar als je genoegen neemt met een plek in de staart van het peloton moet je met varens, libelles, sandelhout en papegaaiveren een eind kunnen komen, mits je een beetje op tijd begint dus.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-11-2019 15:18
Nou ja, die lui die echt miljarden hebben geleverd zullen wel flinke voorraden hebben ja, en er ongelooflijke hoeveelheden BD op na houden om de markt leeg te kopen. Maar als je genoegen neemt met een plek in de staart van het peloton moet je met varens, libelles, sandelhout en papegaaiveren een eind kunnen komen, mits je een beetje op tijd begint dus.
Goed om te weten. Ga er vanaf nu wel op letten!
Las dat jij ook veel leuke dingen uit je kistjes hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend gelijk op 2 velden libelles neergezet. Zo kan ik iig al begin maken met het sparen ervan voor volgend jaar.

Heb trouwens ook voor een keer een molenabbo gekocht. Even wat meer voorraad maken. Normaal maakte ik er 31 bij, alleen las dat de meeste toch wel meer voer op voorraad hadden en dat is toch wel handig als je in 1x veel van iets nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hóe krijg je met het huidige event ooit genoeg esdoornblad? De bomen verdwijnen bij oogsten en ik heb er nu 6 geoogst, maar kan nog niet eens 1x ergens genoeg blad inleveren. Slaat nergens op. Heb gezien dat je bij verschillende oogsttijden verschillend blad krijgt. Ook zo handig :not: Maar ik heb dus alleen rood blad. Al wel 6. Nou poeh

Raar gedoe.
Later is nu
Dreamer schreef:
23-11-2019 09:20
Hóe krijg je met het huidige event ooit genoeg esdoornblad? De bomen verdwijnen bij oogsten en ik heb er nu 6 geoogst, maar kan nog niet eens 1x ergens genoeg blad inleveren. Slaat nergens op. Heb gezien dat je bij verschillende oogsttijden verschillend blad krijgt. Ook zo handig :not: Maar ik heb dus alleen rood blad. Al wel 6. Nou poeh

Raar gedoe.
Je kunt op de volgende manieren aan bomen komen:

1. Iedere keer als je een stap inlevert in de voortgangsbalk krijg je er één
2. Als je de voortgangsbalk vol hebt (maar dat zal wel niet) wordt het zevende plusje groen en dan kun je er elke keer één krijgen voor een molenproduct
3. Vanaf dinsdag as. om 14 uur vallen de bomen te winnen in het boerenrad (dat was afgelopen woensdag ook het geval, vandaar dat velen al genoeg bomen hebben)

Ik zou dus gewoon verder leveren in de voortgangsbalk, en de komende dagen lekker tickets sparen. Als je dan dinsdagmiddag even flink aan het rad gaat draaien en de verkregen bomen versnelt met sproeikoppen moet je nog een heel eind kunnen komen. In totaal heb je 27 bomen nodig om alles te leveren bij de plusjes, en voor de wolkenrij moet je molenproducten leveren in de voortgangsbalk (dus daarvoor heb je geen blaadjes nodig)

En wat dat rode blad betreft: dat is juist het gunstigst qua inleverwaarde. Je krijgt het door netjes 12 uur te wachten met oogsten (of 7 uur en nog wat, met sproeikoppen). Ik zal je de komende dagen in ieder geval een sproeikop sturen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dat is wel duidelijker :)
Maar ik moet dinsdag werken, hele middag molen draaien gaat 'm dan niet worden ;-D Molentickets heb ik dan weer genoeg.

Wel fijn dat er voor de wolkenrij alleen molenproduct ingeleverd hoeft te worden. Ik wilde eigenlijk bij de blaadjes voor mysteriestallen en raadselbomen gaan, maar aan de andere kant krijg ik daar toch nooit de gewenste stal/boom uit. (frustratiepunt.. ik heb bepaalde bomen nóg niet, die al maanden in het spel zijn. Heb dus ook geen zin om weer raadselbomen te kopen :purple: )
Later is nu
Dreamer schreef:
23-11-2019 14:02
Oké, dat is wel duidelijker :)
Maar ik moet dinsdag werken, hele middag molen draaien gaat 'm dan niet worden ;-D Molentickets heb ik dan weer genoeg.

Wel fijn dat er voor de wolkenrij alleen molenproduct ingeleverd hoeft te worden. Ik wilde eigenlijk bij de blaadjes voor mysteriestallen en raadselbomen gaan, maar aan de andere kant krijg ik daar toch nooit de gewenste stal/boom uit. (frustratiepunt.. ik heb bepaalde bomen nóg niet, die al maanden in het spel zijn. Heb dus ook geen zin om weer raadselbomen te kopen :purple: )
Voor de items heb je wel blaadjes nodig he, alleen de rij zelf haal je met molenproducten. Je kunt die plusjes wel in iedere gewenste volgorde vrij spelen, dus je kunt ook alleen de plusjes van de items openen en de rest laten zitten.

En wat dat draaien betreft: als je daar om een uur of acht mee begint en je zet je bomen op met sproeikoppen kun je ze 's morgens vroeg alweer oogsten, en dat is nog ruim op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vd week alleen de bomen gedraaid en neergezet. Kreeg eindelijk de wollemia boom uit het stekjes.
Ik kreeg een oerspar en een es, die nog steeds van harte welkom zijn bij mij op de farm. Alleen die mier, die wil blijkbaar echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een oerspar en kreeg van de week een Amerikaanse populier.
Maar ik heb nog geen boomvarenbloesem, wollemia of ramboetanfruit, bijvoorbeeld.

En de ambarellavrucht mis ik ook nog
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg eindelijk de wollemia, heb ik ook lang op moeten wachten. De ambarellavrucht is dat ook een boom? Ik mis ook regelmatig de bomen. De ramboetan heb ik pas bij het ruilen gekregen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net ruim 100x gedraaid, 67 gewoon en 40x party, en had wel 10 oude suikeresdoorns. Hoop maar dat dat genoeg is dan. Kom er wel verder mee, natuurlijk. Oh.. en ik draaide 2x oogst +1 en 1x +100% oogstbonus, dat is dan wel weer lekker :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
23-11-2019 21:02
Ik heb een oerspar en kreeg van de week een Amerikaanse populier.
Maar ik heb nog geen boomvarenbloesem, wollemia of ramboetanfruit, bijvoorbeeld.

En de ambarellavrucht mis ik ook nog
Stuur bij het volgende ruilevent maar duifje naar me. Ik heb wel een ramboetan voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ah lief, shiverrr :)

Ik denk dat ik de wolkenrij net niet haal, tenzij ik vannacht tussendoor ga oogsten. Dus denk ik daar nog over :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik heb de wolkenrij dus wel, maar niet alle items voor op de rij, want het voorste plusje moest nog ingeleverd. Misschien haal ik die nog net, met de 3 bomen die op dit moment staan.

En waarom heet een raadselboom ineens een wonderboom? Bleek ik er 5 van te hebben!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Of ik leer gewoon eens weer opnieuw rekenen, want ik had dus al genoeg bladeren :facepalm: Inmiddels nog 5 bomen bijgedraaid.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je alsnog de wolkenrij hebt gehaald! Heb je nog vannacht geoogst?
Alle reacties Link kopieren
Ja, was achteraf dus niet nodig :rofl:
Maar ik moet toch altijd naar de wc. Nu maar een trap extra omlaag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hahah aah helemaal voor niks gedaan vannacht :-P)
Gelukkig heb je wel de wolkenrij.

Komt weer een leuk event aan vind ik! Al vind ik de wolkenrij niet heel bijzonder. Ik ben gek op wolkenrijen die kistjes geven. Rest vind ik vaak niet zo leuk haha.
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer: Wat was je ing? Ik zou je nog een ramboetan sturen.
Alle reacties Link kopieren
Hai Shiver

Dat was lief geweest, helaas reageer ik telaat. Was een tijdje boederijmatig offline.
Zag dus ook te laat dat er een ruilevent was, had nog een half uur ofzo.

Voor iedereen hier een Gelukkig Nieuwjaar!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Iedereen een heel fijn 2020!
Alle reacties Link kopieren
Even een bericht over een van onze vaste mede farmboertjes: Wiesje is afgelopen dinsdagavond heel onverwachts overleden.
Ik ga haar heel erg missen als mijn farmvriendin. We hadden regelmatig kontakt met elkaar en tijdens vakanties en dergelijke zorgde ze altijd heel lief voor mijn farm. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Oh wow daar schrik ik even van. Ik wisselde met haar vanaf dat ik hier schreef regelmatig cadeautjes uit. Was ze ziek? Voor de mensen die haar kenden gecondoleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat het erg onverwachts is gekomen, ook voor haar dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven