Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gratis spelletje gedaan. :hyper: Dit is iets wat je gewoon moet zien, ik niet dus. Het is wel leuk en op een gegeven ogenblik zal het wel beter gaan.
Alle reacties Link kopieren
OKé, ik heb nu dus grote velden met eventgewas, water, mest, supermest en susimest. So far so good. En dan? Nog een keer grote velden, of dan al kleine veldjes?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gedaan. Ging niet snel, maar wel leuk :rolling:
Later is nu
Ik was binnen 37 seconden klaar. Ik zou haast toch mee gaan doen :rofl:

@Dreamer: na dit rondje heb je er honderd, en die zet je dan nog een keer op grote velden met SM en Susi's en de hele mikmak, dan heb je er duizend. Als je SM en Susi's wilt besparen kun je er ook voor kiezen om 59 grote velden te gebruiken voor het tweede rondje, dan krijg je er precies genoeg voor 588 kwartveldjes.

Oh en nog een tip: pas op met je knechten, zeker als je naast de grote velden ook kwartveldjes hebt staan met korte gewassen. Ik ben wel eens mijn hele voorraad SM kwijt geraakt doordat ik tien grote velden wilde doen en dat met een knecht deed zodat ik in één moeite door ook de 162 zonnebloemen bemestte die op die akker stonden @( :rofl:
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 15:22
30.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zodra je genoeg gewas heb om kleine veldjes te leggen dan doe ik dat meestal. Dan kun je vanavond nog een keer oogsten. Dus ws na deze keer heb ik voldoende voor drie velden met kleine veldjes
Alle reacties Link kopieren
Na het eerste rondje had ik dus slechts 70. Wat deed ik fout? En toen had ik niet genoeg susi en supermest om nóg zo'n rondje te doen. Nouja.. ik ben bezig.
Met het fokevent nog niet zo. Daar was ik het eventgewas vergeten te zaaien :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Na het eerste rondje had je eigenlijk 100 moeten hebben. Heb je ook je wac aangezet, sm en suzi? Daarna heb ik nog een rondje met alles erop gedaan. Toen kleine veldjes.

Ik heb om half negen geoogst, nu staan er anjers op.
Dreamer schreef:
13-02-2019 21:10
Na het eerste rondje had ik dus slechts 70. Wat deed ik fout?
Dan heb je er geen Susi op gegooid. Maar geen nood hoor, het komt vast helemaal goed. Als je nog niet geoogst hebt kun je er nu nog Susi op gooien, dan heb je er alsnog 700 en dat is ook genoeg om alle veldjes vol te krijgen,

Ik ben toch maar begonnen met het zaaievent, want dat eerste succesje smaakte naar meer :proud:

En ik draaide om te beginnen wel twee oogstbonussen van 100%, dus dat gaat lekker opschieten :D . Wel even de wekker zetten om 03.00, dan kan ik vijf keer oogsten met mijn dubbele oogstbonus en dat scheelt zo maar 5 oogsten. Ik ben zelfs al weer stiekem aan het rekenen of die 50 TG en die ahuahuahete nog haalbaar zijn :rofl:
Alle reacties Link kopieren
En dit week-end ook nog Vollemaan........ jeeeej :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32192/
Alle reacties Link kopieren
wiesje123 schreef:
14-02-2019 10:03
En dit week-end ook nog Vollemaan........ jeeeej :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32192/
Leuk.
Ik vind het spelletje met de bloembakken ook erg leuk.
Bij de totempalen blijf ik steken op de albino anaconda. Die heb ik nog niet en zie ik ook niet op de markt.
Nou ja, dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je al met de anaconda fokken? En anders kun je het misschien vrijspelen in de tempel
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
14-02-2019 10:23
Kun je al met de anaconda fokken? En anders kun je het misschien vrijspelen in de tempel
Nee, allebei nog niet.
wiesje123 schreef:
14-02-2019 10:03
En dit week-end ook nog Vollemaan........ jeeeej :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32192/
Hoeraaaahhhh!

Ik heb al een paar blommige quests uitgezocht om aan verder te werken. Het paddenstoelenwoud heb ik eindelijk helemaal open, dus ik kan nu lekker opschieten.

Op Baha gaat het ook lekker, ik heb nu alle gewassen, bomen en dieren vrijgespeeld en qua fok moet ik alleen de kamelen nog.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-02-2019 21:38
Dan heb je er geen Susi op gegooid. Maar geen nood hoor, het komt vast helemaal goed. Als je nog niet geoogst hebt kun je er nu nog Susi op gooien, dan heb je er alsnog 700 en dat is ook genoeg om alle veldjes vol te krijgen,

Ik ben toch maar begonnen met het zaaievent, want dat eerste succesje smaakte naar meer :proud:

En ik draaide om te beginnen wel twee oogstbonussen van 100%, dus dat gaat lekker opschieten :D . Wel even de wekker zetten om 03.00, dan kan ik vijf keer oogsten met mijn dubbele oogstbonus en dat scheelt zo maar 5 oogsten. Ik ben zelfs al weer stiekem aan het rekenen of die 50 TG en die ahuahuahete nog haalbaar zijn :rofl:
Ik had er wel susi op gegooid :-?

Ik ben de ene keer heel goed en snel met de puzzels, de andere keer krijg ik 'm niet voor elkaar. :-$
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanavond babyboom. M"n fokhok is al helemaal vol en klaar. Moet me dan altijd zo inhouden :hihi:
Later is nu
Ja, erg is dat he?

Ik kon niet meer wachten, dus ik zit al op 17 totems. Maar ik fok heel mondjesmaat, per totem en dan maak ik gebruik van de dubbele badges die ik krijg. Op die manier blijft het SV-drama toch nog enigszins binnen de perken, ik verwacht er nog zo'n 150 over te houden na het event. Wat veel meer is dan ik had verwacht want ik dacht echt heel veel tekort te gaan komen.

Ik zal alleen wat vlinders bij moeten maken, want die ga ik wel tekort komen en op de markt zijn ze niet te betalen. En dat is wel jammer, want ik had de grote akker en de woelige weide vanavond eigenlijk vol willen zetten met anjers voor de drops van het valentijnsevent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook niet genoeg vlinders, daar zeg je zowat. De kikkers is helemaal erg. Dat is ook de enige amfibie, waarmee je kunt fokken. En je moet ze inleveren. Best veel ook, alles bij elkaar. Ipv vlinders kun je tenminste nog bijen fokken. Daar heb ik heel veel van.
Later is nu
Dreamer schreef:
15-02-2019 22:44
Ik heb ook niet genoeg vlinders, daar zeg je zowat. De kikkers is helemaal erg. Dat is ook de enige amfibie, waarmee je kunt fokken. En je moet ze inleveren. Best veel ook, alles bij elkaar. Ipv vlinders kun je tenminste nog bijen fokken. Daar heb ik heel veel van.
Die kikkers is vreselijk. Ik wilde eerst helemaal niet meedoen, dus ik had zowat mijn hele voorraad verkocht voor een heleboel miljoen BD. En toen wilde ik ineens toch meedoen, dus toen heb ik mijn zielige restantje tot op de laatste kikker opgefokt en toen moest ik er nog vier bij kopen ook, en intussen waren ze drie keer zo duur geworden :cry:

Dat was ook meteen het moment waarop ik besloot alle totems waarin kikkers betrokken zijn voortaan te mijden als de pest. Dat heeft me wel wat SV gekost, want gek genoeg zijn dat precies de totems waarin wat SV terug te verdienen valt. Maar anders had het hele geintje me zo'n veertig miljoen BD gekost en dat was me dat beetje SV niet waard.

Met de vlinders is het uiteindelijk meegevallen. Ik bleek ook nog wat bijen te hebben en met wat hulp van de babyboom kon ik precies genoeg badges bij elkaar fokken. Ik ben nu wel compleet insectloos, maar dat komt wel weer goed ooit.
Alle reacties Link kopieren
We kunnen nu ook in het regenwoud bloesem planten en oogsten voor de blokkendozen
( zo noem ik ze maar even) en we hebben 3 spelletjes extra van het systeem gekregen.....

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32175/
Alle reacties Link kopieren
OH.. dat had ik dus weer niet gezien en wat anders gezaaid. Hmm.. haal ik dat wel weer weg. Die 3 gratis spellen waren inderdaad een fijne verrassing!
Dus ik ben niet de enige, die vind dat het te langzaam gaat?

Het fokevent gaat goed bij mij, trouwens.

Sun.Lover, ik heb je roze gelei gestuurd, want ik zag dat je aan het fokken bent (je hebt supervoer gekocht en ik kreeg zodoende ook 10 stuks, dank daarvoor ;-) )
Die roze gelei moet je activeren, voordat je je fokhok vult, dan gaat het 50% sneller.

Geen idee of je dit al wist, maar bij deze.

Verder ben ik de hele dag op pad, dus met de eventplanten gaat het niet zo goed nu.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo stom geweest met het fokken om met het verkeerde dier te fokken en dan niet begrijpen dat ik voor mij de verkeerde badges kreeg. Baal zo van mezelf. Nou ja totems zijn klaar. Sv komt ook wel weer goed. Ook dankjewel Sun lover.

Het andere event gaat prima. Hebben jullie al gelezen dat mocht de puzzel je te lang duren je op het kruisje rechts kunt klikken. Dan stopt deze puzzel en kun je gewoon met deze plantebak nog een poging doen, je tijd begint dan opnieuw. Er zijn er bij die ik dan niet zie en dan druk ik op het kruisje. Kom weer op mijn fram terecht en begin gewoon overnieuw met mijn plantenbak.

Oh ja bij bommel krijg je plus 1 dus het best oogsten voor je iets extraas wil hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier is alles klaar, ik ga nog wel door met het event, vind de puzzeltjes wel leuk en de beloningen ook :D
En vollemaan ook nog er bij, we hebben het er best wel weer druk mee, toch???
Ik geniet ervan, jullie ook????
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
16-02-2019 08:55
OH.. dat had ik dus weer niet gezien en wat anders gezaaid. Hmm.. haal ik dat wel weer weg. Die 3 gratis spellen waren inderdaad een fijne verrassing!
Dus ik ben niet de enige, die vind dat het te langzaam gaat?

Het fokevent gaat goed bij mij, trouwens.

Sun.Lover, ik heb je roze gelei gestuurd, want ik zag dat je aan het fokken bent (je hebt supervoer gekocht en ik kreeg zodoende ook 10 stuks, dank daarvoor ;-) )
Die roze gelei moet je activeren, voordat je je fokhok vult, dan gaat het 50% sneller.

Geen idee of je dit al wist, maar bij deze.

Verder ben ik de hele dag op pad, dus met de eventplanten gaat het niet zo goed nu.
Dankjewel, dat is nieuw voor mij :D
wiesje123 schreef:
16-02-2019 16:11
Hier is alles klaar, ik ga nog wel door met het event, vind de puzzeltjes wel leuk en de beloningen ook :D
En vollemaan ook nog er bij, we hebben het er best wel weer druk mee, toch???
Ik geniet ervan, jullie ook????
Ja, ik vermaak me weer kostelijk :D

Het Baha-event is nu klaar, die vond ik echt heel leuk om te doen. Bij de plantenbakken moet ik nog negen keer spelen voor de rij, maar dat zal morgenochtend wel gepiept zijn als ik de anjers heb geoogst. Daarna ga ik nog wel even door voor de prijsjes. Op het vollemaanveld ben ik druk met Verveeld Slijm, die hoop ik voor morgenmiddag nog uit te kunnen spelen zodat ik volgende maand een mooie start kan maken met de +2 bonus. En verder heb ik een heleboel dieren op staan voor Het Dak Van De Wereld, dus ik verveel me niet :D

En als ik de geruchten goed begrepen heb zit er volgende week ook weer een enorm leuk event aan te komen, dus ik ben blij dat ik toch maar weer ben gaan spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden het ook gezellig, Lady :)

Ik heb de totems vol, dat andere nog lang niet. Ben ook de hele dag weggeweest. DI heb ik wel, maar het gewas niet. Ben ik natuurlijk te eigenwijs voor, dat ik weer alle stallen heb staan. Heb wel wat weggehaald, nog lang niet alles.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven