Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bij mij is het andersom: ik heb het gewas wel maar de DI niet :proud:

Maar we hebben nog even.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu ook te weinig DI
En ik word steeds beter in het spelletje, dus ik wil meer en vaker!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net op 3 velden eventgewas geoogst en niet eens genoeg DI voor 1 spelletje (6) Gelukkig heb ik nog veel stallen staan. Straks maar weer langdurig gewas, want eventgewas heb ik nu voldoende voor de wolkenrij :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het hele event af. Was flink zwoegen voor de drops, maar alles is binnen. :cheer:

Hebben jullie alles gehaald wat je wilden?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds aan het spelen, vind het best wel leuk om te doen!!!
Ik ben bijna aan het eind, maar ik weet nog niet, of ik het helemaal zal halen morgen,
maar ik ben supertevreden met alle beloningen :D
Ik moet nu dik 448 miljoen punten wegspelen........pffffff........
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn heel veel punten, wiesje. Boven de 200 levelt het niet zo vlug meer. Zit er verschil in beloningen boven de 200?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je de beloning bij het levelen???
Volgens mij is dat allemaal hetzelfde met af en toe een nieuw gewas.......

Morgen begint er weer een nieuwe uitdaging !! Zit er best wel ingewikkeld uit, helaas......

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32237/

En uiteraard de FAQ:

http://nl.bigpoint.com/farmerama/board/ ... 019.32235/
Alle reacties Link kopieren
Dank je wiesje. Deze hebben we verleden jaar ook gedaan, was een heel gedoe om het goede gewas binnen te krijgen. Nu kun je de zaden dan ruilen wel tegen een nadelige koers. :cry: Maar dit kun je dan weer afkopen met heel veel gewas bomen en dergeijke. Ik weet niet of ik fut heb, want je kunt het gewas ook niet vermeerderen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt zo'n event, dat ik eerst een tijdje moet doen om te snappen en dan blijkt dat ik anders had moeten beginnen. We zullen zien. :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat ik begrijp: Je kunt je drops inwisselen tegen kasjes met zaden. Deze kun je 1 keer zaaien. Dan lever je ze in voor de beloning. Je kunt ze dus niet vermeerderen om hele veel gewas te krijgen.
Met de DI maak je kasjes, en met die kasjes speel je dan een schatzoek-minigame (net als toen met die knokenkoningin). Als beloning ontvang je kistjes met zaadjes, hoe sneller je de schat gevonden hebt hoe meer kistjes je krijgt. Die zaadjes kun je zaaien, en het is dus slim om dat op grote velden te doen, met wac en susi's, voor een grotere opbrengst. De gewassen die je dan oogst kun je niet zaaien, die moet je aan de rechterkant leveren (of verkopen op de markt als je klaar bent met het event). Zo lang je nog niet genoeg kasjes hebt moet je dus ook verder gaan met bomen en lange gewassen, voor de DI.

Aan de linkerkant kun je oogstbonussen winnen die meteen ingaan, dus die moet je pas activeren als je op het punt staat om te oogsten en als je daarna de tijd hebt om nog een keer te oogsten. Wat je op een gegeven moment ook kunt doen is kasjes sparen, zodat je meerdere bonussen tegelijk aan kunt zetten.

In ieder geval ga ik straks alles vol zetten met 20-uurs bomen voor de glasscherven, en dan morgen na 14.00 even met de veredelde anjers in de weer voor de lijmpotten. En dan zie ik verder wel hoe de zaadjes willen vallen, hopelijk krijg ik niet alleen cactusschimmel of zo :proud:
Hoera, ik ben level 99 geworden! Wel met een hoop mazzel, want vanmiddag draaide ik met mijn enige partyticket 200% oogstbonus dus kon ik echt heel erg opschieten met het Kruidenmysterie en daar zitten echt miljoenen EP in. Ik heb zelfs al een wolkenrij binnen :O

Maar waar ik nou voor kom: ik heb een soort van tip. Als je op jacht bent naar kistjes (dat schatzoeken zeg maar) kun je na twee pogingen klikken op het kruisje rechtsboven, en dan kun je opnieuw beginnen met zoeken met hetzelfde kasje. Met een beetje geduld heb je dan altijd 9 kistjes :proud:
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk lady :cheer: Na honderd gaat het helemaal snel

Super tip van je, ik had hem al gelezen op het forum van je. Blij mee
Alle reacties Link kopieren
Zo, dat is een fijne tip!

Ik ging vandaag tegen de richting van de pijl in :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je geluk gehad hebt, LV, want bij mij zat het kistje vervolgens op een heel andere plek, een heel andere kant op!
Later is nu
Dreamer schreef:
22-02-2019 22:53
Ik denk dat je geluk gehad hebt, LV, want bij mij zat het kistje vervolgens op een heel andere plek, een heel andere kant op!
Nee, je moet na twee mislukte pogingen gewoon op het groene kruisje rechts boven drukken, dan kom je weer op de akker, dan ga je weer naar het eventscherm en dan kun je even zo vrolijk opnieuw beginnen met zoeken. En dat hou je net zo lang vol tot je het kistje in één of twee pogingen gevonden hebt. Het kost soms even wat tijd, maar dan heb je ook wat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook geprobeert maar kreeg ook het idee dat de schat dan ergens anders lag. Wel met hetzelfde kruidendoosje maar gewoon een ander schatveld. Geeft niks , er komen er wel meer uit.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
22-02-2019 23:09
Nee, je moet na twee mislukte pogingen gewoon op het groene kruisje rechts boven drukken, dan kom je weer op de akker, dan ga je weer naar het eventscherm en dan kun je even zo vrolijk opnieuw beginnen met zoeken. En dat hou je net zo lang vol tot je het kistje in één of twee pogingen gevonden hebt. Het kost soms even wat tijd, maar dan heb je ook wat.

Ja, dat heb ik dus precies gedaan. Eerste keer wees de pijl naar links. Tweede keer zat de kist rechts boven in de hoek. Echt heel ergens anders.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bezig met het baha event. Enige probleem is het dierenvoer, dat daar zo lang duurt te maken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook bomen zetten op baha voor de drops.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar slangen, apen en papagaaien gaan zo lekker snel :)
Ik heb ook nog een aantal bomen gezet hoor, maar vraag me aan de andere kant af waar ik het voor doe. Zo bijzonder zijn de beloningen helemaal niet.
Later is nu
Dreamer schreef:
23-02-2019 12:57
Klopt, maar slangen, apen en papagaaien gaan zo lekker snel :)
Ik heb ook nog een aantal bomen gezet hoor, maar vraag me aan de andere kant af waar ik het voor doe. Zo bijzonder zijn de beloningen helemaal niet.
Nee daar zit ik ook een beetje mee. Hoewel die fabrieksupgrades wel leuk zijn, en er zit ook wat Susi in die ik best kan gebruiken want daarvan heb ik wagonladingen op de velden gegooid met het kruidenmysterie. Dus ik doe toch maar mee, met toekans en slangen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 veld met stallen en wat bomen en twee met bomen. Ben nu halverwege
Jongejonge, wat een event zeg, dat kruidenmysterie. Ik was gisteren rechts al klaar, met heel veel geluk aan het rad, en vandaag heb ik in de gauwigheid meer dan 150 miljoen verdiend met eventgewassen :O

Ik heb nu meer dan 200 miljoen op de teller staan, zo rijk ben ik nog nooit geweest :rofl:

Op Baha heb ik het sieritem in ieder geval binnen, en ik heb nog bomen en stallen staan waarmee ik misschien de hele quest nog kan uitspelen voor ik ter werke ga, en anders maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister ook goed verdiend met kruiden verkopen. Ik heb beide wolkenrijen en de sv aan de linkerkant gehaald. Verder zie ik wel of ik nog verder ga. Mochten de prijzen zakken dan koop ik nog wat om nog wat in te kunnen leveren en anders is het ook goed. :) Ik vond het leuk gister op de markt te handelen met de kruiden. Dat liep hoog op, op een gegeven ogenblik kostte ze bijna 300000 per stuk :cheer:
Mijn man vond dat het beter op die manier in het echte leven kon gaan doen :sun: yaa I wish - Ik wou dat het zo makkelijk ging.

Baha heb ik alles ingeleverd. Item staat op het huisdierenveld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven