Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
NYC schreef:
13-09-2020 15:21
Ha, weer een mini babyboom! Ben ik blij dat ik de molen de afgelopen week vooral supervoer heb laten draaien.

Ik zit bijna op 10 miljoen BD! Ik heb een verkocht en weinig (dure) dingen gekocht op de markt, dus deze week ging het snel. Ik heb me ook voorgenomen een minimum van elk gewas te hebben, zodat ik altijd kan leveren. De bijzondere dieren lever ik niet altijd, maar gisteren per ongeluk vleermuizen geleverd, die ben ik nu kwijt. :'(

Quest pannenkoeksoap ga ik morgen voltooien. :jump:

Zit je trouwens steeds met een "vast" groepje mensen op de markt? Zie daar veel dezelfde namen.
Vergis je niet, met je altijd kunnen leveren. Ik ben nu druk met een quest waarvoor ik in totaal 95000 gele erwten moet leveren (en ongeveer dezelfde hoeveelheid aan lange gewassen) om een susi mammoet te verdienen :rofl:

Dat van die markten klopt inderdaad. Er zijn veertig markten, bij binnenkomst in het spel word je meteen in één van die markten ingedeeld en switchen is niet mogelijk (dit om te vermijden dat mensen het met elkaar op een akkoordje gooien). Dus dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt is niet zo raar, ook al omdat lang niet iedereen even fanatiek is op de markt.

Het is ook niet de bedoeling dat je weet op welke markt je zit, maar daar is wel een truukje voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eindelijk level 100. Volgens mij eindelijk weer normalere hoeveelheden XP om te levelen.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het Severus, nu gaat het een tijdje heel snel!

Ik zie dus hier pas dat er babyboom was. Jammer dan.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
31-08-2020 08:16
IJverige Vlinders.

Je moet er wel een bepaald level voor hebben, ergens boven de 200. En je moet enorme hoeveelheden gewassen leveren maar als je van de eerste fases alleen zilver speelt is het nog wel te doen.
Ah bedankt! Ik heb even gezocht en ik heb de quest. Nieuw doel dus, maar het zijn echt veel lange gewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben die quests met langedurige gewassen van onderaan af aan het doen.

Dus, over ongeveer 30.000 klaver, 26.250 Gentiaan en 26.250 bosaardbei ben ik klaar met De verdwenen otter zaak. Dan ga ik verder met het Romantische afspraakje ofzo :)
Later is nu
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2020 15:32
Vergis je niet, met je altijd kunnen leveren. Ik ben nu druk met een quest waarvoor ik in totaal 95000 gele erwten moet leveren (en ongeveer dezelfde hoeveelheid aan lange gewassen) om een susi mammoet te verdienen :rofl:

Dat van die markten klopt inderdaad. Er zijn veertig markten, bij binnenkomst in het spel word je meteen in één van die markten ingedeeld en switchen is niet mogelijk (dit om te vermijden dat mensen het met elkaar op een akkoordje gooien). Dus dat je steeds dezelfde mensen tegenkomt is niet zo raar, ook al omdat lang niet iedereen even fanatiek is op de markt.

Het is ook niet de bedoeling dat je weet op welke markt je zit, maar daar is wel een truukje voor.
Oh, bedoelde niet zozeer leveren in een quest, maar in de coöperatie, of komen daar tzt ook die enorme aantallen? Met leveren voor een quest ben ik ook meestal wel meerdere dagen bezig.
Dacht al dat er meerdere markten waren idd, ook wel begrijpelijk. Ik zet elke dag wel iets op de markt, probeer op die manier "het vermogen" wat hoger te krijgen. Al is het al meerdere malen geslonken door het kopen van producten.
Alle reacties Link kopieren
De quests vind je in de coöperatie, toch?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
14-09-2020 18:19
De quests vind je in de coöperatie, toch?
Ja, linkerkant van het scherm en dan het bovenste pictogram met dat lijstje. Daar staan de quests, of bedoel je dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Shiverrr schreef:
15-09-2020 09:46
Ja, linkerkant van het scherm en dan het bovenste pictogram met dat lijstje. Daar staan de quests, of bedoel je dat niet?

Ik had het idee dat NYC quest en coöperatie apart noemde. Meer zoals een event en de coöperatie :)
Later is nu
Het valt allebei onder coöperatie zie ik, de quests en de bestellingen.

Met "altijd kunnen leveren" bedoelde ik de bestellingen van Win Wezel etc. Maar ik doe het niet altijd hoor. Gereedschap lever ik meestal niet, bijzondere dieren ook niet altijd. Maar haver, tulpen, zonnebloemen etc. probeer ik altijd een ruime voorraad van te hebben.
Quests waarbij ik >1000 goederen moet leveren daar moet ik wel altijd (meerdere dagen) voor zaaien.

Ik kan weer een rune activeren! Is "hogere verkoopprijzen" fijn? Klinkt of je meer kunt gaan verdienen, maar wordt het in de praktijk wel gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is bijvoorbeeld fijn als je mest wilt verkopen bij een event. Of bijzondere dieren, als die net nieuw zijn. Van die producten, waarvan je weet dat de prijs gaat stijgen, omdat er vanwege een event ineens veel vraag naar is.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
15-09-2020 09:53


Ik kan weer een rune activeren! Is "hogere verkoopprijzen" fijn? Klinkt of je meer kunt gaan verdienen, maar wordt het in de praktijk wel gekocht?
Absoluut doen! Vergeet niet dat er een hele grote groep spelers is die al jaren spelen en enorm veel sterren over hebben (zelf heb ik er een kleine 8000 over en dat is geen uitzondering) Je raakt je handel echt wel kwijt, de markt is een beetje overspannen omdat er door de wolkenrijen en kistjes te veel BD in het spel is.
Je doet jezelf (als 1 van je doelen meer BD is) echt te kort als je deze niet neemt als je voldoende sterren hebt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dank jullie wel! Ik ben nog een voorzichtige koper op de markt, maar als op die manier mijn inkomsten ook weer vergroot gaan worden zie ik er het voordeel wel van in.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik bezig was met en quest, waarbij (veel) Jovellana (baha) nodig was. Dus ik zaaien en zaaien, nu kan ik die hele quest niet meer terugvinden @(
Later is nu
Dreamer schreef:
15-09-2020 11:41
Ik dacht dat ik bezig was met en quest, waarbij (veel) Jovellana (baha) nodig was. Dus ik zaaien en zaaien, nu kan ik die hele quest niet meer terugvinden @(
Oh dat had ik laatst ook al, maar toen was het iets met cactussen. Ik had er intussen meer dan 10.000 gemaakt en geen idee meer waarvoor dan eigenlijk :rofl:

NYC, over die runes he: heb je die rune al open dat je per soort 300 gewassen per dag bij het rode mandje kan kopen in plaats van 100? Die vind ik persoonlijk veel handiger dan die rune die je verkoopprijs opdrijft. Mijn ervaring is zelfs dat je op die manier alle klanten kan bedienen zonder er noemenswaardige voorraden op na te houden, en de gewassen bij het rode mandje zijn veel goedkoper dan die op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit soort events maar niets hoor. Dat je eerst (veel) DI moet hebben, voordat je kunt gaan zaaien. Het voelt een beetje als het spelletje darten met 'dubbel in, dubbel uit'. Als je geen dubbel gooit, kun je niet beginnen.

De aambeelden blijven bij mij wat achter dus.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit event niet mee. Ik wil weer even sm en suzi sparen
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2020 16:50
Oh dat had ik laatst ook al, maar toen was het iets met cactussen. Ik had er intussen meer dan 10.000 gemaakt en geen idee meer waarvoor dan eigenlijk :rofl:

NYC, over die runes he: heb je die rune al open dat je per soort 300 gewassen per dag bij het rode mandje kan kopen in plaats van 100? Die vind ik persoonlijk veel handiger dan die rune die je verkoopprijs opdrijft. Mijn ervaring is zelfs dat je op die manier alle klanten kan bedienen zonder er noemenswaardige voorraden op na te houden, en de gewassen bij het rode mandje zijn veel goedkoper dan die op de markt.
Nee, die rune heb ik nog niet. Ik zie die rune ook nog niet open staan dus dat mag ik waarschijnlijk nog niet. Ik ben trouwens wel flink opgeschoten met mijn BD. Zit nu al op 22 miljoen. Wel een handige, dat je 300 gewassen mag kopen! Mijn laatst geopend rune is het versnellen van de geboortes in de stallen.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-09-2020 14:44
Ik vind dit soort events maar niets hoor. Dat je eerst (veel) DI moet hebben, voordat je kunt gaan zaaien. Het voelt een beetje als het spelletje darten met 'dubbel in, dubbel uit'. Als je geen dubbel gooit, kun je niet beginnen.

De aambeelden blijven bij mij wat achter dus.
Het is op zich goed te doen als je wacht met oogsten voordat het event start en de dag ervoor al neerzet wat nodig is voor de drops. In dit geval bomen en je langste gewassen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-09-2020 11:10
Het is op zich goed te doen als je wacht met oogsten voordat het event start en de dag ervoor al neerzet wat nodig is voor de drops. In dit geval bomen en je langste gewassen.
Ja, die langste gewassen had ik dus wel, maar bomen niet. En het duurde erg lang voordat m'n bomen genoeg di geproduceerd hadden voor beide gewassen, vind ik. Oftewel, dat kon vanmorgen pas, terwijl ik tussendoor wel bomenmest gebruikte

Mijn motivatie gaat dan gewoon weg. Zoveel moeite om tot het eigenlijke event te komen. Ik snap dat dat voor anderen juist de uitdaging is :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-09-2020 11:12
Ja, die langste gewassen had ik dus wel, maar bomen niet. En het duurde erg lang voordat m'n bomen genoeg di geproduceerd hadden voor beide gewassen, vind ik. Oftewel, dat kon vanmorgen pas, terwijl ik tussendoor wel bomenmest gebruikte

Mijn motivatie gaat dan gewoon weg. Zoveel moeite om tot het eigenlijke event te komen. Ik snap dat dat voor anderen juist de uitdaging is :-]
Persoonlijk vind ik het eerder omslachtig dan een uitdaging. Ik kijk wanneer er weer een nieuw event start en de dag ervoor plant ik wat nodig is voor de drops. Om 14.05 kan ik dan starten met de gewassen omdat de molen dan al klaar is. Je moet alleen voorbereiden en niet iedereen lukt dat. Snap wel dat het een belemmering kan vormen dus.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ow ja ik startte met 5 gewassen van beide.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
19-09-2020 11:41
Persoonlijk vind ik het eerder omslachtig dan een uitdaging. Ik kijk wanneer er weer een nieuw event start en de dag ervoor plant ik wat nodig is voor de drops. Om 14.05 kan ik dan starten met de gewassen omdat de molen dan al klaar is. Je moet alleen voorbereiden en niet iedereen lukt dat. Snap wel dat het een belemmering kan vormen dus.

Soms kijk ik ook een dag van tevoren, maar dan doe ik toch net weer iets fout. Meestal neem ik er de tijd niet voor, dus het 'probleem' ligt ook zeker bij mij. Maar omslachtig is het ook, inderdaad.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog iets nodig met het ruilevent?
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, krijgen we weer een ruilevent? Ik mis nog heel veel bomen. Heb wel een mier nu :-]

En ik heb wat bomen van baha afgehaald, om te kunnen ruilen :)
Severus, volgens mij heb jij ook nog niet alle baha bomen he?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven