Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik doe alleen carnaval. Gaat wel lekker. Het lijkt alsof ze meer strooit dan in het najaar
Alle reacties Link kopieren
Hoi! N.a.v. dit topic (of eigenlijk het vorige) ben ik ook begonnen. Ik vind het heel leuk, maar ook wel ingewikkeld. Het is veel. Nou goed, dat wilde ik even kwijt :)
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Hai MockTurtle

Leuk dat we je geïnspireerd hebben :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-03-2019 14:52
Hai MockTurtle

Leuk dat we je geïnspireerd hebben :-]
:D Inmiddels level 31 en ik moet nog een hoop leren, haha!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
02-03-2019 14:56
:D Inmiddels level 31 en ik moet nog een hoop leren, haha!
Wat leuk! Heb je nog een buur nodig?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-03-2019 15:02
Wat leuk! Heb je nog een buur nodig?
Altijd welkom :D Heb daar dezelfde naam als hier :) Stomme vraag, maar waar heb je buren nou uiteindelijk voor nodig?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
02-03-2019 15:35
Altijd welkom :D Heb daar dezelfde naam als hier :) Stomme vraag, maar waar heb je buren nou uiteindelijk voor nodig?
Om de woelige weide vrij te spelen. En je kunt elkaar cadeautjes sturen, dropitems voor de events bijvoorbeeld maar ook ambachtsproducten zoals WAC (wortel-appelchutney). Hoewel je voor dat laatste niet per se buren hoeft te zijn. Ik ga je toevoegen en dan stuur ik je morgen zo'n WAC, daarmee krijg je achttien uur lang 2 gewassen extra per veldje.

Edit: ik heb je toegevoegd. Mijn spelersnaam is kakelot69.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met de events. Misschien dat ik morgen nog wel wat aan het carnaval doe, maar de rest is me teveel werk. Heb net ook weer een oogst gemist, doordat ik met migraine naar bed ging. En eigenlijk is de énige reden dat ik nog mee zou doen de mysteriestallen, maar in feite krijg ik toch nooit het wensdier (in dit geval pony en zebra) De cavia heb ik nog nooit uit een mysteriestal gekregen, terwijl ik er echt wel meer dan 60 gehad heb, 1x zelfs 15 tegelijk op het veld. Ik ben daar eigenlijk wel klaar mee.

Maar goed, heb dus wel 2 mogelijke pony mysteriestallen kunnen aanschaffen bij het carnaval en dat is ook best leuk om te doen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-03-2019 16:15
Om de woelige weide vrij te spelen. En je kunt elkaar cadeautjes sturen, dropitems voor de events bijvoorbeeld maar ook ambachtsproducten zoals WAC (wortel-appelchutney). Hoewel je voor dat laatste niet per se buren hoeft te zijn. Ik ga je toevoegen en dan stuur ik je morgen zo'n WAC, daarmee krijg je achttien uur lang 2 gewassen extra per veldje.

Edit: ik heb je toegevoegd. Mijn spelersnaam is kakelot69.
Leuk! Die woelige weide, moet je dan al een bepaald level hebben? En ik krijg wel elke keer een melding over ambachten, maar nog geen idee hoe of wat. Ik zal weer eens even wat gaan bekijken.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
02-03-2019 20:56
Leuk! Die woelige weide, moet je dan al een bepaald level hebben? En ik krijg wel elke keer een melding over ambachten, maar nog geen idee hoe of wat. Ik zal weer eens even wat gaan bekijken.
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker meer) moet je level 12 zijn om de woelige weide vrij te spelen. In ieder geval moet het met jouw level 31 zeker lukken, maar je hebt er 12 buren voor nodig. Om aan meer buren te komen kun je een oproepje plaatsen op het farmerama forum. Het ambachtenveld kun je openen met level 40.
Dreamer schreef:
02-03-2019 20:04
Ik ben gestopt met de events. Misschien dat ik morgen nog wel wat aan het carnaval doe, maar de rest is me teveel werk. Heb net ook weer een oogst gemist, doordat ik met migraine naar bed ging. En eigenlijk is de énige reden dat ik nog mee zou doen de mysteriestallen, maar in feite krijg ik toch nooit het wensdier (in dit geval pony en zebra)
Volgende week gaan we weer ruilen he. Een pony heb ik niet over maar een zebra wel, dus die is vast voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-03-2019 22:35
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker meer) moet je level 12 zijn om de woelige weide vrij te spelen. In ieder geval moet het met jouw level 31 zeker lukken, maar je hebt er 12 buren voor nodig. Om aan meer buren te komen kun je een oproepje plaatsen op het farmerama forum. Het ambachtenveld kun je openen met level 40.
Twaalf buren heb ik! Nu die woelige weide nog? Ik voel me een beetje een kneus, haha! Een echt newbie!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Iemand anders hier nog een diep gewortelde wens? Ik kan ook nog wel een cavia missen, en een tulpenboom. En ik kom om in de woestijnrozen en de bonte wilgen :D

Verder heb ik qua roze nog in de aanbieding: eend, panda, muis en angora.
MockTurtle schreef:
02-03-2019 22:43
Twaalf buren heb ik! Nu die woelige weide nog? Ik voel me een beetje een kneus, haha! Een echt newbie!
Dat is het veld aan de rechterkant op de kaart. Overigens tellen je mentor en haar/zijn kuikens niet mee voor de woelige weide, dus het zou kunnen dat je aan die twaalf toch niet genoeg hebt.
Alle reacties Link kopieren
Is dat die siertuin dan? Ik kom niets tegen dat woelige weide heet....
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
02-03-2019 22:49
Is dat die siertuin dan? Ik kom niets tegen dat woelige weide heet....
Oh sorry, hij zit dus in het midden :proud:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-03-2019 22:55
Oh sorry, hij zit dus in het midden :proud:

Afbeelding
Haha! Scheel als ik ben, heb ik daar ook gewoon tig keer op geklikt en gewoon niet geregistreerd. Misschien is het dan wel bedtijd, haha!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
02-03-2019 22:45
Iemand anders hier nog een diep gewortelde wens? Ik kan ook nog wel een cavia missen, en een tulpenboom. En ik kom om in de woestijnrozen en de bonte wilgen :D

Verder heb ik qua roze nog in de aanbieding: eend, panda, muis en angora.

Nou, een woestijnroos zou ik ook nog wel willen, eigenlijk :flirting:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is een oud plaatje LV, leuk. Vroeger ging je elke dag bij Bommel op theevisite, en dan kreeg je een cadeautje :gift:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, een Es heb ik ook nog niet.
Later is nu
Dreamer schreef:
03-03-2019 09:05
Nou, een woestijnroos zou ik ook nog wel willen, eigenlijk :flirting:
Hij staat genoteerd :D

Een es heb ik zelf ook nog niet, dus daar kan ik je niet aan helpen.
Alle reacties Link kopieren
En we hebben hier natuurlijk een aantal nieuwelingen, die we vast blij kunnen maken met allerhande werkstallen? Zeg het maar dames! (jullie zijn dames?)

Zo heb ik stapels:
ketelsmederijen
Kofferwinkels
Melkstallen
Rodeo's
Imkerijen
enz
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En dank Lady! :love:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh en dan heb ik ook nog wat bomen over, als nodig. Ook voor het volle maan veld.
Later is nu
Mocht er iemand het paddenstoelenwoud nog vrij moeten spelen: ik kan nog wel een kattenfee missen. Verder heb ik voor de nieuwelingen onder ons wat nachtgloedbomen, donkere koninginneappels en tentakelwilgen over. En natuurlijk net als Dreamer een hele zooi (werk)stallen.

Zelf spaar ik roze stallen: ik moet alleen de kraai, de bever, de vleermuis, de vlinder, de koekoek en de anaconda nog. Qua gewone bomen en stallen mis ik eigenlijk alleen de es en de zeepony, maar die komen vast nog wel een keer uit een stekje, ooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven