Automatisch gegevens invullen belastingdienst

01-06-2012 20:55 16 berichten
Ik heb eindelijk alle papieren weer bij elkaar om belastingaangifte te doen voor 2010. Ik wilde gebruik maken van het automatisch invullen van mijn gegevens maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.

Ik heb het programma gedownload maar ik zie nergens een knopje waarbij staat dat je je gegevens kan downloaden. Op de belastingdienst site staat dat je ingelogd moet zijn bij digid. Dus ik naar de site van digid en daar ingelogd maar er veranderd helemaal niks.

Heb het programma ook al een keer opnieuw gedownload maar dat werkt ook niet :(

Wat doe ik fout? Van de site van de belastingdienst word ik ook niet veel wijzer. Misschien ook handig om te melden dat ik een mac gebruiker ben.
Alle reacties Link kopieren
Dat werkt alleen maar als je werkgever de gegevens goed heeft doorgegeven volgens mij. Als jij nu nog over 2010 belastingaangifte moet doen, gaat het waarschijnlijk om een bijbaantje en dan moet je zelf alles in vullen.
Occam's razor
Via deze link zou het moeten lukken.
Heb je een brief ontvangen dat je aangifte kunt doen om geld terug te krijgen over 2010?
Zo ja, dan zou het (na inloggen bij DigiD) ingevuld moeten zijn. Ik zou dan maandag even bellen; misschien is er iets niet goed gegaan.
Het heeft niks te maken met of je Mac gebruiker bent of niet, het programma is gewoon hetzelfde.

Je hebt wel lang uitstel gekregen, ben je zelfstandige?
Dat kon volgens mij nog niet in 2010 en kan pas met de gegevens van 2011.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als je bericht hebt ontvangen van de belastingdienst dat zij hebben berekend dat je geld terug kan krijgen over 2010, dan is het programma te downloaden waarin zij de aangifte al hebben ingevuld. Je hoeft het alleen nog maar even te controleren en een klap op de knop te geven. Als de gegevens niet zijn ingevuld, zoals TO aangeeft, dan kan het toch zijn dat er iets niet goed is gegaan? Even bellen, lijkt mij.
Je aangifte kan zelfs al ingevuld zijn, zonder dat je bericht krijg van de belastingdienst. Ik had dit jaar niets ontvangen, maar in 15 minuutjes was ik klaar door de vooraf ingevulde gegevens te controleren. Wanneer je het programma hebt gedownload kom je in onderstaand scherm. Dan moet in daar inloggen met je digid en kom je met de verdere stappen de ingevulde velden tegen mits je werkgever(s) alles goed hebben doorgegeven.

http://screenshots.nl.sftcdn.net/nl/scrn/3340000/3340355/aangifte-inkomstenbelasting-01-700x347.png

(2010 zag er overigens ongeveer hetzefde uit naar mijn weten)
In 2010 heb ik de aangifte ook gedaan via een Mac en automatisch laten invullen. Wel alles goed nalopen.

Heb je de juiste versie gedownload, die verschenen is NA 1 maart 2011? Geen idee of je de oude versie die niet automatisch ingevuld kan worden nu nog kan downloaden hoor, maar dat is het enige wat ik nog kan verzinnen.
Ik had dus wel de brief ontvangen voor 2010. Daar ging alles goed. Maar toen ik (willekeurig) 2007 downloadde, toen was daar niets ingevuld (nooit eerder aangifte voor gedaan).
Bedankt iedereen. Het is inmiddels gelukt! Vond het wel allemaal erg onduidelijk maar goed.

En ik kreeg vorige maand een brief dat ik nog geld kreeg van de belasting en dat ik daarvoor alleen nog even aangifte moest doen. Maar ik moest dus even zoeken waar alles lag. Ga ook maar meteen aangifte doen voor 2011.
@Paloma: toen kon dat toch nog niet?

@Closednote: ja dat makkelijker maken valt niet altijd mee... je moet er wat voor over hebben om iets terug te krijgen ;-)
Strawberrie schreef op 01 juni 2012 @ 22:00:

@Paloma: toen kon dat toch nog niet?
Ow dat wist ik niet ;-) . Nou, dat verklaart dan een boel :) . Het kan dan sinds 2010?
Zo die van 2011 is ook ingevuld en nu vraag ik me toch af of ik in 2010 geen foutje heb gemaakt met teveel aanklikken/ uitklikken maar het te ontvangen bedrag was hetzelfde als in de brief dus het zal wel goed zijn anders hoor ik het vanzelf denk ik (hopelijk zonder boete) ;-)
Geen bijbaantje dus, sorry ;)
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven