Automatisch gegevens invullen belastingdienst
vrijdag 1 juni 2012 om 20:55
Ik heb eindelijk alle papieren weer bij elkaar om belastingaangifte te doen voor 2010. Ik wilde gebruik maken van het automatisch invullen van mijn gegevens maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Ik heb het programma gedownload maar ik zie nergens een knopje waarbij staat dat je je gegevens kan downloaden. Op de belastingdienst site staat dat je ingelogd moet zijn bij digid. Dus ik naar de site van digid en daar ingelogd maar er veranderd helemaal niks.
Heb het programma ook al een keer opnieuw gedownload maar dat werkt ook niet :(
Wat doe ik fout? Van de site van de belastingdienst word ik ook niet veel wijzer. Misschien ook handig om te melden dat ik een mac gebruiker ben.
Ik heb het programma gedownload maar ik zie nergens een knopje waarbij staat dat je je gegevens kan downloaden. Op de belastingdienst site staat dat je ingelogd moet zijn bij digid. Dus ik naar de site van digid en daar ingelogd maar er veranderd helemaal niks.
Heb het programma ook al een keer opnieuw gedownload maar dat werkt ook niet :(
Wat doe ik fout? Van de site van de belastingdienst word ik ook niet veel wijzer. Misschien ook handig om te melden dat ik een mac gebruiker ben.
vrijdag 1 juni 2012 om 21:32
Als je bericht hebt ontvangen van de belastingdienst dat zij hebben berekend dat je geld terug kan krijgen over 2010, dan is het programma te downloaden waarin zij de aangifte al hebben ingevuld. Je hoeft het alleen nog maar even te controleren en een klap op de knop te geven. Als de gegevens niet zijn ingevuld, zoals TO aangeeft, dan kan het toch zijn dat er iets niet goed is gegaan? Even bellen, lijkt mij.
vrijdag 1 juni 2012 om 21:39
Je aangifte kan zelfs al ingevuld zijn, zonder dat je bericht krijg van de belastingdienst. Ik had dit jaar niets ontvangen, maar in 15 minuutjes was ik klaar door de vooraf ingevulde gegevens te controleren. Wanneer je het programma hebt gedownload kom je in onderstaand scherm. Dan moet in daar inloggen met je digid en kom je met de verdere stappen de ingevulde velden tegen mits je werkgever(s) alles goed hebben doorgegeven.

(2010 zag er overigens ongeveer hetzefde uit naar mijn weten)

(2010 zag er overigens ongeveer hetzefde uit naar mijn weten)
vrijdag 1 juni 2012 om 21:45
In 2010 heb ik de aangifte ook gedaan via een Mac en automatisch laten invullen. Wel alles goed nalopen.
Heb je de juiste versie gedownload, die verschenen is NA 1 maart 2011? Geen idee of je de oude versie die niet automatisch ingevuld kan worden nu nog kan downloaden hoor, maar dat is het enige wat ik nog kan verzinnen.
Heb je de juiste versie gedownload, die verschenen is NA 1 maart 2011? Geen idee of je de oude versie die niet automatisch ingevuld kan worden nu nog kan downloaden hoor, maar dat is het enige wat ik nog kan verzinnen.
vrijdag 1 juni 2012 om 21:54
Bedankt iedereen. Het is inmiddels gelukt! Vond het wel allemaal erg onduidelijk maar goed.
En ik kreeg vorige maand een brief dat ik nog geld kreeg van de belasting en dat ik daarvoor alleen nog even aangifte moest doen. Maar ik moest dus even zoeken waar alles lag. Ga ook maar meteen aangifte doen voor 2011.
En ik kreeg vorige maand een brief dat ik nog geld kreeg van de belasting en dat ik daarvoor alleen nog even aangifte moest doen. Maar ik moest dus even zoeken waar alles lag. Ga ook maar meteen aangifte doen voor 2011.
vrijdag 1 juni 2012 om 22:25