Beatsaber

16-03-2024 20:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik zag net filmpjes van het spel beatsaber. Ik kende het nog niet. Het lijkt me heel leuk. Voor zover ik kan zien kan het op je pc en heb je een vr bril nodig. Ik zag ook dat het op een PlayStation kan maar die heb ik niet.

Klopt het dat het op je pc kan (dan zet ik hem via pc op de tv) en is het leuk om te doen?
Werkt een vr bril van rond de 300 euro goed? En maakt die vr bril dan de rest van het beeld erbij? Want je hebt dus ook beeld op een scherm. Of zie je dat zelf gewoon niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een VR bril (quest 2) en de app beatsaber. Leuk om te doen, verschillende soorten muziek en moeilijkheidsgraden.

Al een tijdje niet gespeeld vanwege een blessure, maar je staat aan het begin van een tunnel en ziet de blokken op je af komen en die moet je met de juiste hand/controller raken.

Omdat de Quest 3 een paar maanden geleden is gelanceerd, verkopen de nodige mensen hun quest 2, dus die kun je nu ‘goedkoop’ kopen op bijvoorbeeld MP.
Er zijn heel veel mogelijkheden met een VR bril, ‘rondlopen’ op allerlei plekken ter wereld (Wander), een uitgebreid fitnessprogramma met allerlei levels en soorten (FitXR), puzzels/escaperooms, (mini)golf etc.

Ik gebruik hem vrijwel dagelijks.
De bril werkt zonder PC trouwens, of TV. Je ziet alles voor/naast je, als je je omdraait zie je die omgeving die voor/naast je is. Het is van Meta dus je hebt een FB account nodig om het te gebruiken.
himalaya wijzigde dit bericht op 16-03-2024 20:59
12.42% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Oculus Rift 2, nu al een tijdje niet gebruikt wegens ruimtegebrek. Maar je hoeft je tv niet aan te sluiten op je pc, door die VR bril zie je het scherm toch niet. Je VR bril is het scherm.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de reacties. Hoe koop en gebruik je de spellen dan?

Wander klinkt ook heel gaaf. Hoe loop je daarin dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
16-03-2024 22:24
Bedankt voor de reacties. Hoe koop en gebruik je de spellen dan?

Wander klinkt ook heel gaaf. Hoe loop je daarin dan?

Koop geen oudere versie dan de Quest 2, want de 1 wordt in verschillende plekken al niet meer ondersteund. Ook de Rift volgens mij niet meer.

Er is een app, Meta Quest. Die kun je sowieso downloaden en kijken welke apps ze hebben en wat ze kosten. Er is ook een FB groep voor Meta Quest en de aparte spellen, bijvoorbeeld Wander of Walkabout Minigolf.

Je koopt ze via die app met de creditcard, en die app is gekoppeld aan je bril. Als je die opstart moet je daar het gekochte programma downloaden. Wijst zich allemaal vanzelf. Daarna klik je hem aan en kun je het spelen.

Veel apps kun je ook max 2 uur binnen 1 week proberen, als je het niets vindt kun je de koop ongedaan maken.

Wander werkt een beetje als Google maps. Je kunt naar een bepaalde tijd plek en dan ‘streetviewen’. Alleen kun je nu echt 360 graden draaien. :)
Er zijn ook mensen (via de FB groepen) die rondleidingen geven. Die zijn dan expert in Disneyland ofzo, nemen je daar mee naartoe en vertellen over de verschillende plekken. Ook bijvoorbeeld musea hebben virtuele rondleidingen.

Als je een vr bril wil kopen, kun je aan iemand die hem ook heeft een referral code aanvragen. Jullie krijgen dan beide $ 30,- voor de aankopen van apps.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is even leuk. Maar na een paar weken weet je het wel. Ding ligt hier stof te vangen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Trixie schreef:
17-03-2024 09:59
Het is even leuk. Maar na een paar weken weet je het wel. Ding ligt hier stof te vangen.

Niet eens. Ik gebruik hem vrijwel dagelijks. Ik sport meerdere keren per week er mee (FitXR), speel een rondje minigolf met mijn bejaarde ouder, flipper een paar spelletjes en kijk soms oude vakantieplekken terug in Wander, of ontdek iets nieuws.

Misschien kun je hem verkopen aan TO :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan Beatsaber op 3 manieren spelen:

Met een high end game pc met een vr bril. Met high end bedoel ik echt high end, want VR vraagt heel veel en je wordt mega “wagenziek” als je lagt in VR. Deze optie kost rustig 1500-2000 euro. Op deze versie kan je legaal midden en kun je dus gratis oneindig liedjes downloaden om te spelen. De spellen koop je via Steam.

Met een PlayStation 4 of 5 en een PlayStation vr bril. Maar deze versie is wel de minst ondersteunde versie en raad ik niet aan. De spellen koop je via de PlayStation store.

Met een Quest 2 of 3 VR bril. Deze brillen zijn een game console op zichzelf, je hebt dus alleen de bril nodig om te spelen. Ook meteen de goedkoopste optie, ergens tussen de 200-350 euro. Je kan illegaal modden voor gratis spellen (er is nog nooit iemand voor verbannen maar als je verbannen wordt is je Quest niks meer waard want die is niet te spelen zonder Meta account), maar ikzelf vind het legale aanbod wat je moet kopen genoeg. De gratis nummers die je bij het spel krijgt zijn ook prima, maar ik vind bijvoorbeeld de Lady Gaga en Linkin Park. pack wel erg leuk. De spellen koop je via Meta.

Ik ben een beetje uit de gaming wereld gevallen maar Beat Saber is het enige wat ik nog weleens alleen speel (verder alleen Switch met vrienden), het is echt een super leuk spel en heb er al vele uren in zitten. Zelf heb ik de Quest 2.

Mocht je Beat Saber leuk vinden kan ik ook Ragnarok aanraden. Hetzelfde idee als Beat Saber maar dan moet je drummen en zijn er veel metal nummers bij. Bij dit spel kan je trouwens wel legaal modden voor gratis liedjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel allemaal. Ik heb de quest 2 gekocht en net gespeeld tot hij leeg was. Ik vond het echt super leuk al.

Ik heb de start dingen nu gedaan: dingen vastpakken, gooien, schieten, dansen met een soort alien :-D .

Hond was helemaal de weg kwijt net en heel druk :-D .
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk, veel plezier er mee! Stuur even een pb als je een referral code wil, $ 30,- voor de aankoop van een spel/spellen is toch lekker meegenomen.

Overigens kun je ook de gratis demoversie van Beatsaber spelen met 1 song. Kun je even bedenken of het wat is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk :-D ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
En terug!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven