Bose QC 35II versus Bose 700?

15-06-2022 18:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu een Bose QC 35II waar ik heel tevreden mee ben en wil er nu nog een noice cancelling koptelefoon van Bose bij om aan te sluiten op de tv. (Dan hoef ik niet steeds de audiokabel uit de koptelefoon te trekken als ik het los wil gebruiken met het risico dat de ingang op de koptelefoon zelf kapot gaat)

Nu twijfel ik of het dan een 2e 35II word of de nieuwste 700 met 10 anc mogelijkheden.

Het gaat mij vooral om de volgende dingen:

Welke vd twee zit het fijnst mbt draagcomfort, zwaarte op het hoofd en de oorschelpen qua klemmen? Ik wil niet te zwaar en niet te strak.

Welke zit het fijnst met een bril? Ik kan niet zonder bril tv kijken. Maar ik wil niet dat de bril te strak gaat zitten door de koptelefoon of dat de anc minder word.

Welke werkt het beste bedraad? Mijn tv heeft geen Bluetooth. Ik heb wel nog een verlengde audiokabel liggen waar het allemaal op aangesloten kan worden.

Is het makkelijk om twee koptelefoons te verbinden met de Bose app? Ik heb deze immers nodig om de anc vd tweede in te stellen.

Iemand toevallig ervaring met deze twee koptelefoons? Alvast bedankt.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Is het niet makkelijker (en goedkoper) om een Bluetooth-adapter te kopen voor je tv?

Zit ik even hardop te denken want ik zit met hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
15-06-2022 18:20
Is het niet makkelijker (en goedkoper) om een Bluetooth-adapter te kopen voor je tv?

Zit ik even hardop te denken want ik zit met hetzelfde.
Zat ik ook te denken, of misschien een 3.5mm verloopje, zodat je daar in kan pluggen ipv direct in de koptelefoon, maar weet niet zeker of dat werkt.

Om je vraag (enigszins) te beantwoorden, ik heb de eerste QC35, volgens mij is de tweede versie redelijk hetzelfde model, maar dan lichter. Heb later ook de 700 gekocht, voornamelijk omdat ik ‘m mooi vind, maar het comfort is er imho niet beter op geworden. Klemt meer, krijg er veel sneller warme oren in en ik heb ook nog vaker gedonder met verbinding maken met m’n laptop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook zo’n Bluetooth adaptertje voor de tv gehad maar naast dat het verbinden vaak niet lukte, was vooral de vertraging enorm storend! Dat je het geluid net te laat hoort tov het beeld zeg maar. Bij bedraad heb je dat niet. Al is een koptelefoon aan de tv vast ook helemaal waardeloos en was ik daar ook gauw klaar mee. Ik zou er zeker geen aparte koptelefoon voor aanschaffen.
OohBoy schreef:
15-06-2022 19:26
Ik heb ook zo’n Bluetooth adaptertje voor de tv gehad maar naast dat het verbinden vaak niet lukte, was vooral de vertraging enorm storend! Dat je het geluid net te laat hoort tov het beeld zeg maar. Bij bedraad heb je dat niet.

Ja, dat is wel iets om rekening mee te houden inderdaad.

Het lastige is dat mijn tv zelfs geen koptelefoonaansluiting heeft, dus ik moet iets verzinnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had eerst de 35II en nu al 2 jaar de 700. Ik gebruik de 700 meerdere uren per dag en ben ook bril dragend. Ik moest er in het begin even aan wennen t.o.v. de 35 maar daarna geen enkel probleem. Kabel gebruik ik alleen in het vliegtuig..dus geen ervaring hoe de kwaliteit is met de TV, maar neem aan hetzelfde.

Op de bose app heb ik zowel de 700 als de Bose Sport Earbuds. Geen enkel probleem om meerdere op app aan te sluiten. Ik gebruik de app eigenlijk moet ik zeggen. Heb anc op maximaal and that's it
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of er een Bluetooth adapter op de tv kan. Ik heb wel een smarttv maar vlg de gebruiksaanwijzing geen Bluetooth.

Ik heb zelf geen bezwaar tegen bedraad luisteren. Ik heb op de tv nu een gewone niet nc koptelefoon met draad zitten. Deze loopt nu op zijn einde en ik wil nu graag met de nc koptelefoon tv kijken zonder het steeds weer los te moeten koppelen als ik via de telefoon muziek of white noice wil luisteren.

Vandaar dat ik denk aan een tweede Bose en twijfel nog tussen de 35II en de 700.

Is er behalve draagcomfort nog verschil met de noicecancelling?
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben eruit: het is de Bose QC 35II geworden. Die andere zat zwaarder en strakker. Helaas heb ik in de winkel geen vergelijking kunnen doen mbt geluid en Noicecancelling omdat de accu's vd uitprobeerkoptelefoons leeg waren.

Maar de 35II zorgt er ook bij het tv kijken voor het wegfilteren van het gebonk vd zwaarvoetigen om mij heen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven