Digitaal schrift waar je met de hand kan schrijven

17-08-2018 19:41 48 berichten
Ik zoek een device waar je met de hand kan schrijven en dan je handgeschreven tekst omzet in een word bestand op je laptop.
Weet iemand of zo iets bestaat?
Ik bedoel dan niet zoiets als een iPad.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet gelijk typen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
17-08-2018 19:51
Waarom niet gelijk typen?
Zo kan ik mijn handschrift niet verbeteren en trainen
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 19:54
Zo kan ik mijn handschrift niet verbeteren en trainen
Je handschrift verbeter je alleen maar door met pen (liefst een vulpen) op papier te schrijven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Handschrift kan je alleen echt oefenen op papier, met potlood of vulpen.

Op een device schrijven kan nooit netjes, omdat je je hand niet kan steunen (kut voor ons leerkrachten).
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 19:57
42.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht meteen hieraan: https://www.bol.com/nl/p/moleskine-smar ... lsrc=aw.ds

Een soort device (‘paper tablet’), te koppelen aan een iPad bijvoorbeeld. Ik heb iemand hiermee weleens een presentatie zien houden en dat zag er heel goed uit!
-nienke- wijzigde dit bericht op 17-08-2018 19:59
3.59% gewijzigd
Evernote
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 19:54
Zo kan ik mijn handschrift niet verbeteren en trainen
Oei, ik vraag me dus wel af of iets waar je digitaal op schrijft, dan werkt. Digitale pennen schrijven totaal anders!
Er bestaan apps die geschreven tekst (op papier dus) kunnen digitaliseren. Even googlen op tekstherkenning of OCR.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me dan zinvoller als je met OCR software je op papier geschreven tekst scant en omzet.
Ik wou eigenlijk ook geen papier meer gebruiken aangezien je na gebruik het weggooit.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 20:09
Ik wou eigenlijk ook geen papier meer gebruiken aangezien je na gebruik het weggooit.

Maar waarom wil je dan je schrift verbeteren als je toch geen papier wil gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
17-08-2018 20:09
Ik wou eigenlijk ook geen papier meer gebruiken aangezien je na gebruik het weggooit.
Je hoeft het ook niet weg te gooien. Schrijf een keer een leuke kaart aan een vriendin, of een tante die je graag mag, of een kennis uit het buitenland. Dus niet alleen je naam erop zetten, maar echt een klein briefje schrijven in die kaart. Schrijf de enveloppe ook met de hand (dus geen geprinte adressticker). Dat soort dingen.

Of schrijf gewoon een keer met de hand een boodschappenbriefje of iets anders wat je toch nodig hebt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Koop op Bol die handschrift oefen schriftlezing van de lagere school.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je je handschrift verbeteren?

Ik kan me een leven zonder handschrift niet voorstellen. Notities, boodschappenlijstjes, liefdesbrieven, dagboeken, korte groeten, alles gaat met de hand.

En behalve boodschappenlijstjes gooi ik niks weg. Ik heb een mand vol handgeschreven briefjes van vriend en mij naar elkaar toe.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook whiteboard notitieboekjes. Dat lijkt me ideaal voor je. Kun je wegleggen en gewoon op leunen, daarna kun je het weer wegvegen en opnieuw beschrijven.

(Je hebt ze o.a. van Greenbook, maar er zijn meer merken. Gewoon ff op Googlen, vind je ze vanzelf.)
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-08-2018 21:14
Je hebt ook whiteboard notitieboekjes. Dat lijkt me ideaal voor je. Kun je wegleggen en gewoon op leunen, daarna kun je het weer wegvegen en opnieuw beschrijven.

(Je hebt ze o.a. van Greenbook, maar er zijn meer merken. Gewoon ff op Googlen, vind je ze vanzelf.)
Daar kun je geen schrijven op oefenen, want die werken heel anders dan pen en papier qua schrijfdruk en schrijfweerstand.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Elfinbook, kan je weer uitwissen en er zit een app bij om te digitaliseren.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-08-2018 21:24
Daar kun je geen schrijven op oefenen, want die werken heel anders dan pen en papier qua schrijfdruk en schrijfweerstand.

Het is geen digitaal boek. Je kunt met een marker ook druk uitoefenen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt trouwens een foto maken om het te digitaliseren. Dus je kunt je schrijfsels toch bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom wil je je handschrift verbeteren als je toch nooit van plan bent te schrijven?
Op een whiteboard leer je ook niet netjes schrijven. Dan kan je echt beter een schoolborden met een krijtje nemen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-08-2018 19:57
Handschrift kan je alleen echt oefenen op papier, met potlood of vulpen.

Op een device schrijven kan nooit netjes, omdat je je hand niet kan steunen (kut voor ons leerkrachten).
iPad Pro kan dat wel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Voor mijn studie maak ik veel aantekeningen en notities maar wil geen papier verbruiken dus wil het digitaal doen. Later in mijn baan zal ik ook heel veel aantekeningen moeten maken die voor mij en het liefst andere ook leesbaar zijn. Om nou allemaal bomen te kappen voor mijn aantekeningen vind ik zonde. Ik type liever niks op de computer omdat wanneer ik dingen uittypen, ik dan niks heb onthouden van wat ik net heb opgeschreven.
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 17-08-2018 22:05
2.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
17-08-2018 21:54
Op een whiteboard leer je ook niet netjes schrijven. Dan kan je echt beter een schoolborden met een krijtje nemen.

Waarom denk je dat? Je schrijft het alsof het waarheid is, ik vraag me af waarom :?:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven