doorgebroken usb stick repareren?

28-06-2012 15:43 86 berichten
Ik heb een Dane Elec 16 GB usb stick die completely destroyed is. Chip is los van Usb ding. Kan die nog gerepareerd worden? Of ja ik bedoel dus kunnen die bestanden er nog afgehaald worden?

Ik heb hem net in de pc gehangen en met mijn hand vastgehouden en eerst kon ik gewoon aan de bestanden maar toen ging de bel en liet ik die 2 dingen van schrik los en daarna wilde hij niet meer

Heb al wat computerwinkels gebeld maar die kunnen het niet...

Volgens mij is de chip zelf niet beschadigd...
Na een hele tijd geen USB-sticks meer gerepareerd te hebben, lag er gisteren weer 1 in de bus! En natuurlijk gaan we daarmee aan de slag!



Klassiek geval. Connector eraf gebroken.





Simpele fix.





Schoolvoorbeeld solderen.





En weer iemand heel blij gemaakt met ruim 60GB aan data.
Weer iemand blij gemaakt.



Moeilijk geval. 3 'soldeer-pads' waren losgekomen. Dus de datalijnen direct op de pootjes van de controller gesoldeerd en de voedingslijn direct op een weerstandje .



Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je dit doet voor anderen
Alle reacties Link kopieren
Zit je beroepsmatig ook in de hardware? Je weet blijkbaar zo ongelooflijk precies wat je doet!
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 02 april 2016 @ 22:50:

Zit je beroepsmatig ook in de hardware? Je weet blijkbaar zo ongelooflijk precies wat je doet! Ik ben systeembeheerder, maar al vanaf kinds af aan bezig met elektronica.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic.



Geweldig ook de antwoorden van Kaatje. Ik dacht dat het een geintje was, haar voorstel om een gehaakte knuffel voor jou te maken. Maar Kaatje schijnt dus echt te haken.

Leeft het gehaakte knuffelbeest nog na zoveel jaar?



Succes met je hobby. Wat leuk dat jij dankzij het forum nog meer bekendheid hebt gekregen.
quote:Acer1968 schreef op 12 april 2016 @ 15:03:

Leeft het gehaakte knuffelbeest nog na zoveel jaar?

Ja! Hij is inmiddels wel wat stoffiger, maar staat nog steeds op mijn bureau .
Alle reacties Link kopieren
Heb hardop lachend dit topic doorgelezen. Wat lief en grappig dat je dit voor je medemens in nood doet!
Alle reacties Link kopieren
[....]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2018 08:53
Reden: Spam
98.28% gewijzigd
Na maanden geen USB-sticks meer te hebben gerepareerd, vandaag weer iemand die via het topic bij mij is gekomen.

Weer een lastig geval waarbij alle soldeerpads waren afgebroken. Heb zelfs een oude autoradio moeten slopen voor onderdelen, maar uiteindelijk is het gelukt. :-D

Voor de kenners, let niet op de kwaliteit, ik weet dat ik eens moet investeren in goede spullen. :D

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Top !!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven