Digi
alle pijlers
Ervaringen met Caiway?
woensdag 3 juli 2024 13:07
Hallo allemaal,
Graag ben ik benieuwd naar ervaringen met internet van Caiway. Situatie is als volgt. Wij wonen in het buitengebied aan de rand van een stad. Op dit moment hebben wij internet van KPN, maar het werkt of ontzettend traag, of het valt steeds weg of we hebben helemaal geen verbinding. Onlangs een nieuwe modem gehad die het probleem moest oplossen, maar dat heeft weinig geholpen, het lijkt alleen slechter geworden te zijn. Wifi-versterkers hebben we ook. Televisie hebben we al via Caiway (KPN kon dat toen niet garanderen dat het zou werken ofzo aldus mijn vriend).
Omdat de tv verder wel goed werkt overwegen wij nu Caiway. Als ik op hun site kijk zouden wij via Caiway glasvezel kunnen krijgen. Toch ben ik bang dat ik dingen over het hoofd zie.
Ik heb wel gegoogeld en op hun social media gekeken, maar op de laatste zie ik wisselende reacties. Ik vond via google een site (ervaringen.nl) die uitsluitend negatief was, maar ik vraag mij dan af, melden mensen niet sneller iets als het niet werkt.
Ziggo is voor ons geen optie gezien er hier geen aansluiting is.
Zijn hier mensen met ervaringen dan wel tips? Alvast bedankt!
Graag ben ik benieuwd naar ervaringen met internet van Caiway. Situatie is als volgt. Wij wonen in het buitengebied aan de rand van een stad. Op dit moment hebben wij internet van KPN, maar het werkt of ontzettend traag, of het valt steeds weg of we hebben helemaal geen verbinding. Onlangs een nieuwe modem gehad die het probleem moest oplossen, maar dat heeft weinig geholpen, het lijkt alleen slechter geworden te zijn. Wifi-versterkers hebben we ook. Televisie hebben we al via Caiway (KPN kon dat toen niet garanderen dat het zou werken ofzo aldus mijn vriend).
Omdat de tv verder wel goed werkt overwegen wij nu Caiway. Als ik op hun site kijk zouden wij via Caiway glasvezel kunnen krijgen. Toch ben ik bang dat ik dingen over het hoofd zie.
Ik heb wel gegoogeld en op hun social media gekeken, maar op de laatste zie ik wisselende reacties. Ik vond via google een site (ervaringen.nl) die uitsluitend negatief was, maar ik vraag mij dan af, melden mensen niet sneller iets als het niet werkt.
Ziggo is voor ons geen optie gezien er hier geen aansluiting is.
Zijn hier mensen met ervaringen dan wel tips? Alvast bedankt!
woensdag 3 juli 2024 13:34
woensdag 3 juli 2024 13:37
Nu je het zegt, denk ik dat wel. Er staat inderdaad een apart (iets, zou modem kunnen zijn) waarvan vriend ooit zei dat is voor de tv.yourlocalhero schreef: ↑03-07-2024 13:27Hele stomme vraag hoor, maar Caiway biedt toch enkel ipTV, dus heb je daar dan los een modem met tv kast op staan?
Ik ben bij vriend ingetrokken en dit was er allemaal al, heb zelf eigenlijk altijd alleen een internetaansluiting gehad.
woensdag 3 juli 2024 13:38
Ik heb internet-digitale tv-vaste telefonie van Caiway en ben op zich tevreden over hun dienstverlening. Ik heb geen glasvezel.
Zelden storingen en als er iets niet werkt, is de klantenservice goed bereikbaar en behulpzaam.
Wel vind ik de prijs hoog (69,50 per maand), maar echt een alternatief heb ik ook niet, dus ik betaal het maar gewoon...
Zelden storingen en als er iets niet werkt, is de klantenservice goed bereikbaar en behulpzaam.
Wel vind ik de prijs hoog (69,50 per maand), maar echt een alternatief heb ik ook niet, dus ik betaal het maar gewoon...
woensdag 3 juli 2024 13:43
Wij hebben glasvezel via Caiway en alleen maar goede ervaringen. We hebben het nu een jaar of 3-4 vermoed ik. Nog nooit een probleem gehad en heel snel internet.
Wij zaten een beetje in dezelfde situatie destijds. Wonen net buiten het dorp, vallen overal buiten qua internetaanbieders en hadden tergend langzaam internet, heel ouderwets via de telefoonkabel. Caiway was toen de enige aanbieder van glasvezel in ons gebied en het aanleggen was ook behoorlijk aan de prijs. Weet het niet meer precies, maar dat was iets van €1600 toen.
Daarom waren wij ook de enige in onze straat die het aan lieten leggen, de rest wilde wachten op een goede aanbieding (en werkt niet thuis )
Nu zijn wij nog steeds de enige in de straat die fatsoenlijk internet hebben, want inmiddels legt KPN theoretisch wel gratis glasvezel bij ons en heeft bijna de hele straat zich daar 2 jaar geleden voor aangemeld, maar het ligt er nog steeds niet tot grote frustratie van de buurtbewoners.
Wij hebben er idioot veel voor betaald, maar het was elke cent waard.
Edit: volgens mij heeft Delta de glasvezel destijds aangelegd en is de internetaanbieder Caiway. Of andersom.
Wij zaten een beetje in dezelfde situatie destijds. Wonen net buiten het dorp, vallen overal buiten qua internetaanbieders en hadden tergend langzaam internet, heel ouderwets via de telefoonkabel. Caiway was toen de enige aanbieder van glasvezel in ons gebied en het aanleggen was ook behoorlijk aan de prijs. Weet het niet meer precies, maar dat was iets van €1600 toen.
Daarom waren wij ook de enige in onze straat die het aan lieten leggen, de rest wilde wachten op een goede aanbieding (en werkt niet thuis )
Nu zijn wij nog steeds de enige in de straat die fatsoenlijk internet hebben, want inmiddels legt KPN theoretisch wel gratis glasvezel bij ons en heeft bijna de hele straat zich daar 2 jaar geleden voor aangemeld, maar het ligt er nog steeds niet tot grote frustratie van de buurtbewoners.
Wij hebben er idioot veel voor betaald, maar het was elke cent waard.
Edit: volgens mij heeft Delta de glasvezel destijds aangelegd en is de internetaanbieder Caiway. Of andersom.
duufje wijzigde dit bericht op 03-07-2024 13:45
5.05% gewijzigd
woensdag 3 juli 2024 13:45
@pokkewijf en @stippensokken: de prijs heb ik inderdaad gezien, maar is niet heel anders dan bij KPN. Meer opties zijn er hier niet eigenlijk dus we zullen het ermee moeten doen. Overigens betaalde ik in mijn vorige huis ook fors voor KPN vond ik.
@marianneke: als het goed is ligt er glasvezel in ons gebied, of het naar ons huis loopt zou ik moeten navragen.
@marianneke: als het goed is ligt er glasvezel in ons gebied, of het naar ons huis loopt zou ik moeten navragen.
woensdag 3 juli 2024 13:48
woensdag 3 juli 2024 13:49
Ik heb idd wel een modem maar die staat niet naast de tv. In een bergkast uit het zicht.EmilyinParijs schreef: ↑03-07-2024 13:37Nu je het zegt, denk ik dat wel. Er staat inderdaad een apart (iets, zou modem kunnen zijn) waarvan vriend ooit zei dat is voor de tv.
Ik ben bij vriend ingetrokken en dit was er allemaal al, heb zelf eigenlijk altijd alleen een internetaansluiting gehad.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
woensdag 3 juli 2024 13:51
Zoals ik het lees worden er mogelijk al twee seperate internetlijnen gebruikt, wellicht even aan vriendlief vragen.EmilyinParijs schreef: ↑03-07-2024 13:37Nu je het zegt, denk ik dat wel. Er staat inderdaad een apart (iets, zou modem kunnen zijn) waarvan vriend ooit zei dat is voor de tv.
woensdag 3 juli 2024 13:55
Ik zal het vanavond eens even vragen. Ik denk dat je gelijk hebt namelijk, we zijn hier een tijdje geleden ook al mee bezig geweest, maar konden toen nergens gegevens van Caiway vinden alleen de rekening voor de aanleg van vastrecht dus hoe het precies zit is nog steeds een raadsel.yourlocalhero schreef: ↑03-07-2024 13:51Zoals ik het lees worden er mogelijk al twee seperate internetlijnen gebruikt, wellicht even aan vriendlief vragen.
woensdag 3 juli 2024 14:06
EmilyinParijs schreef: ↑03-07-2024 13:45
Als er wel glasvezel in je gebied ligt maar nog niet naar jouw huis, dan moet je rekenen op aansluitkosten van 150 tot 500 euro
https://www.consumentenbond.nl/internet/glasvezel
Coffee is never my cup of tea
woensdag 3 juli 2024 14:16
Even gekeken wat er nu zit, maar aan de muur zit een kastje met een sticker waar 'glasvezel Caiway' op staat.Marianneke schreef: ↑03-07-2024 14:06Als er wel glasvezel in je gebied ligt maar nog niet naar jouw huis, dan moet je rekenen op aansluitkosten van 150 tot 500 euro
https://www.consumentenbond.nl/internet/glasvezel
woensdag 3 juli 2024 14:18
EmilyinParijs schreef: ↑03-07-2024 14:16Even gekeken wat er nu zit, maar aan de muur zit een kastje met een sticker waar 'glasvezel Caiway' op staat.
Ah dat is mooi, dan is glasvezel dus gewoon een goeie optie. Je kunt op providercheck kijken welke glasvezelaanbieders er in jouw gebied beschikbaar zijn en wat de kosten zijn.
Jouw probleem is niet zozeer KPN, jouw probleem is het trage internet. Welke provider je ook gaat kiezen als je glasvezel aansluit maakt niet uit, je internetsnelheid gaat sowieso vooruit. Ik zou eerst eens gaan voor de goedkoopste. Die site providercheck is net zoiets als gaslicht.com maar dan voor internet (en tv).
Coffee is never my cup of tea
woensdag 3 juli 2024 14:29
Even gecheckt en de enige opties hier zijn Delta/Caiway/Online.nl. KPN valt dus bij glasvezel al weg, niet dat ik dat heel erg vind. Ik had in mijn vorige huis ook KPN Glasvezel en was daar ook niet heel tevreden over wat betreft snelheid en bereik.Marianneke schreef: ↑03-07-2024 14:18Ah dat is mooi, dan is glasvezel dus gewoon een goeie optie. Je kunt op providercheck kijken welke glasvezelaanbieders er in jouw gebied beschikbaar zijn en wat de kosten zijn.
Jouw probleem is niet zozeer KPN, jouw probleem is het trage internet. Welke provider je ook gaat kiezen als je glasvezel aansluit maakt niet uit, je internetsnelheid gaat sowieso vooruit. Ik zou eerst eens gaan voor de goedkoopste. Die site providercheck is net zoiets als gaslicht.com maar dan voor internet (en tv).
Nu even achter Caiway aan om uit te vinden wat we nu wel en niet hebben, want dat is mij ook wat onduidelijk.
woensdag 3 juli 2024 15:46
Ik heb hier een tijd terug een topic over geopend (internet in het buitengebied ofzo). Hier ook alleen telefoonlijn... Glasvezel bleek geen optie helaas. En wij doen het nu dus met een extra SIM kaart met onbeperkt internet (in een Netgear router en een wifi repeater/versterker). Gelukkig is de 4g/5g ontvangst hier wel goed.
Hopelijk lukt het bij jou met de glasvezel, duurder, maar hopelijk wel sneller (en echt onbeperkt).
Hopelijk lukt het bij jou met de glasvezel, duurder, maar hopelijk wel sneller (en echt onbeperkt).
woensdag 3 juli 2024 15:49
Hierbij even een udpate:
Zojuist contact gehad met Caiway en we hebben inderdaad gewoon internet via hen. Onze modem kan alleen geen wifi uitzenden (ofzoiets). Maar goed, we krijgen nu een nieuwe modem zodat we ook gebruik kunnen maken van de wifi. Hopelijk werkt dat een stuk beter dan het huidige en kunnen we KPN ook opzeggen. Bedankt allemaal voor de reacties, het is hierdoor een stuk duidelijker geworden voor mij voordat ik contact met ze opnam.
Zojuist contact gehad met Caiway en we hebben inderdaad gewoon internet via hen. Onze modem kan alleen geen wifi uitzenden (ofzoiets). Maar goed, we krijgen nu een nieuwe modem zodat we ook gebruik kunnen maken van de wifi. Hopelijk werkt dat een stuk beter dan het huidige en kunnen we KPN ook opzeggen. Bedankt allemaal voor de reacties, het is hierdoor een stuk duidelijker geworden voor mij voordat ik contact met ze opnam.
dinsdag 16 juli 2024 11:00
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in