Facebook vriendschapsverzoek verstuurd zonder mijn weten.

20-01-2020 13:15 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik kreeg vandaag een berichtje via via, dat er een vriendschapsverzoek verstuurd zou zijn naar iemand die ik niet ken. Nu ben ik benieuwd of ik ergens kan zien wie of wat dit heeft gestuurd, en of het ook daadwerkelijk verstuurd is.
Gebruiker X zegt mijn verzoek al verwijdert te hebben.

Ik hoor graag van jullie.

Groet,
Maik
Alle reacties Link kopieren
Dat lijkt me alleen mogelijk als iemand jouw inloggegevens heeft cq je account gehackt is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Waarom zo panisch als het al geweigerd is?

Antwoord: Je kunt rechtsboven klikken en dan naar 'instellingen'.
Daar kun je alle informatie inzien die FB over jou heeft.

Er kunnen twee dingen gebeurd zijn; FB heeft jou zelf voorgesteld bij die persoon omdat jullie gezamelijke vrienden hebben. Dat is buiten jou om.
Dat wordt dan ook voorgesteld als 'mensen die je misschien kent' of als 'vriendschapsvoorstel' .
Vooral 'vriendschapsvoorstel klinkt als 'vriendschapsverzoek'. Klinkt dus alsof jij het hebt verzonden, maar als de ontvanger goed leest, ziet hij dat dat niet zo is.

Andere mogelijkheid is dat jij een vriendschapsvoorstel hebt gekregen van FB en daarop hebt geklikt. Vervolgens stuurt FB het als een vriendschapsverzoek naar die andere persoon.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar instellingen & privacy gaat, dan naar instellingen, dan naar activiteitenlogboek en dan selecteert op “activiteit” -> “verzonden vriendschapsverzoeken” kun je controleren wie jij wanneer een vriendschapsverzoek hebt gestuurd. Ook kan je zien wie jou een vriendschapsverzoek heeft gestuurd door op “ontvangen vriendschapsverzoeken” te klikken.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
20-01-2020 13:38
Waarom zo panisch als het al geweigerd is?

Antwoord: Je kunt rechtsboven klikken en dan naar 'instellingen'.
Daar kun je alle informatie inzien die FB over jou heeft.

Er kunnen twee dingen gebeurd zijn; FB heeft jou zelf voorgesteld bij die persoon omdat jullie gezamelijke vrienden hebben. Dat is buiten jou om.
Dat wordt dan ook voorgesteld als 'mensen die je misschien kent' of als 'vriendschapsvoorstel' .
Vooral 'vriendschapsvoorstel klinkt als 'vriendschapsverzoek'. Klinkt dus alsof jij het hebt verzonden, maar als de ontvanger goed leest, ziet hij dat dat niet zo is.

Andere mogelijkheid is dat jij een vriendschapsvoorstel hebt gekregen van FB en daarop hebt geklikt. Vervolgens stuurt FB het als een vriendschapsverzoek naar die andere persoon.
Dit is mij ook wel eens overkomen. Dan zag ik een 'verzoek' en dacht: "Waarom wil deze kennis vrienden worden? Nou ja, waarom ook niet, ik accepteer wel"
Bleek het een 'voorstel' te zijn en was ik uiteindelijk degene die het verzoek stuurde.
AnAppleADay schreef:
20-01-2020 13:52
Dit is mij ook wel eens overkomen. Dan zag ik een 'verzoek' en dacht: "Waarom wil deze kennis vrienden worden? Nou ja, waarom ook niet, ik accepteer wel"
Bleek het een 'voorstel' te zijn en was ik uiteindelijk degene die het verzoek stuurde.
Ik denk ook dat dat gebeurd is bij TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven