Facebook zakelijk account

16-05-2024 19:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
imeand verstand van Facebook? Aan mijn persoonlijke facebook account hangt ook eeen bedrijfsaccount/pagina.

Nu kreeg ik laatst een mail van Meta Facebook dat ik uitgeschakeld zou worden omdat de volgende overtredingen zijn gedetecteerd op mijn pagina:

Gebruik van valse namen/beelden/video's van anderen.
Delen van inhoud die andere gebruikers in gevaar brengt.
Meerdere advertenties die niet zijn toegestaan of in strijd zijn met het beleid van Meta.
Gebruik van trucs om het advertentieverificatiesysteem van Meta te omzeilen.

De eerste 3 zijn niet aan de orde. Maar voor de zekerheid toch maar al mijn berichten gewist.

Het laatste punt....geen idee.... ik most verzoek tot beoordeling doen. Dat heb ik gedaan en daarin evraagd wat ik moest aanpassen.

En nu is mijn zakelijke pagina weg onder mijn persoonlijke profiel. De zakelijke pagina is nog wel te bezoeken maar ik kan er niet meer bij zo lijkt het. En er verschijnen nu allemaal rare chinese berichten op die pagina. Ik kan er dus niks mee, want ik kan er niet bij.

Ben ik nu uitgeschakeld? Of gehackt? En als je uiteschaeld bent dan zou de pagina weg moeten zijn?

Kortom; ik snap er niks van? Weet iemand hier iets vanaf? Of weten jullie iemand/bedrijf die dit voor mij op kan lossen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan bezwaar maken bij Facebook bij het uitschakelen van je account:
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is spam. Niks mee doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Explorista schreef:
16-05-2024 19:06
Je kan bezwaar maken bij Facebook bij het uitschakelen van je account:
https://www.facebook.com/help/contact/260749603972907
Dank je wel voor je reactie:

Dan krijg ik deze melding:
Dit formulier is bedoeld voor mensen die zich niet bij hun accounts kunnen aanmelden, maar het lijkt erop dat je bent aangemeld.
Als je hulp nodig hebt voor een ander account waarbij je je niet kunt aanmelden, moet je je afmelden bij dit account voordat je het formulier invult.

En dat klopt, want mijn eigen account is er nog Het lijkt erop dat mijn edrijfspagina weg is alleen is dee nog wel zoichtbaar. En dat is stom; want anders ha dik gewoon een nieuwe aangemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van welke adres kwam de melding?

Ik heb ook een dergeljk account en meestal is het phising. Het bericht komt niet van facebook maar van een niet betrouwbaar account die willen dat jij op een link klikt. Waar je wachtwoord e.d. moet invullen, dat is allemaal nep, maar men heeft dan al je gegevens en men kan op jouw account van alles doen zoals bij je betalingsgegevens en ads openen op jouw account.

Ik zou daarom die berichten melden bij facebook, weggooien en niet op de link klikken. Zet op je account een tweetrapsverificatie.
Ik ken bedrijven die duizenden euro's zijn kwijtgeraakt aan advertentiekosten.

O shit, je bent dus al overgenomen nu ik de rest lees, asap melden bij facebook!!
Heb je ook een verzekerings voor cybercrime? Zo ja dan moet je het daar ook melden.

Wat piep dit, ja het is een hack.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee!!! Ben ik erin getrapt. Wat stom!!!

Ik heb geen betalingsgegevens ingesteld en inderdaad via Meta wel in kunnen ko en en een onbekend emailadres kunnen verwijderen....

Super bedankt! Ik ga me nu schamen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet stom, ik schrok mij in het begin ook kapot, maar iemand kan nu wel posten onder jouw bedrijfsnaam. Hier kan je melden: https://www.facebook.com/hacked
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezellig77 schreef:
16-05-2024 19:21
Ik ga me nu schamen.

Nee, je hoeft je niet te schamen.
Die oplichters moeten zich schamen.

Ik ben pas opgelicht, niet via Facebook, maar anders. Paar honderd euro. Gelukkig geen duizenden euro's.
Ook zo'n voorbeeld van 'Dat overkomt mij niet, dat overkomt alleen de buren.' Maar ja, dat denken de buren dus ook.

En @Pekka, je bent een held, dat je dit gelijk in de gaten had en wist wat TO kon doen om het op te lossen.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij de eerste paar mails die ik kreeg ging ik ook even aan mezelf twijfelen, maar ik krijg er inmiddels zo veel, dat er geen twijfel is dat het spam is. Zowel in mijn mail als via messenger, erg irritant.

Balen dat je account nu is overgenomen, hopelijk krijg je het snel opgelost!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven