Foto’s gemarkeerd als favoriet: hoe naar laptop overzetten
donderdag 14 augustus 2025 om 16:51
Tijdens onze vakantie heb ik al een deel uitzoek werk verricht en de foto’s die ik straks in een album wil gebruiken allemaal gemarkeerd als favoriet (hartje) op mijn IPhone.
Nu zet ik zojuist de foto’s over van de telefoon naar de laptop maar zie ik de markeringen nergens terug.
Ik kreeg alleen de foto’s per dag in een mapje te zien, zonder ergens een hartje, dus heb nu de hele handel maar overgezet.
Hoe vind ik mijn favorieten nu terug?
Moet ik dit op een andere manier overzetten naar de laptop wellicht?
Of kan ik nu opnieuw beginnen met uitzoeken…?
Nu zet ik zojuist de foto’s over van de telefoon naar de laptop maar zie ik de markeringen nergens terug.
Ik kreeg alleen de foto’s per dag in een mapje te zien, zonder ergens een hartje, dus heb nu de hele handel maar overgezet.
Hoe vind ik mijn favorieten nu terug?
Moet ik dit op een andere manier overzetten naar de laptop wellicht?
Of kan ik nu opnieuw beginnen met uitzoeken…?
donderdag 14 augustus 2025 om 19:35
Je kan via icloud.com inloggen via je laptop met je apple ID en van daar dus in je photo's map komen. Daar kan je dan je foto's bekijken en downloaden. Hiervoor heb je geen macbook nodig.mamaonbekend schreef: ↑14-08-2025 18:32Ik heb geen MacBook, maar gewone laptop.
Zal van de week nog es kijken op de ICloud ja, dat is misschien een optie. Dacht dat ik ze daarin wel heb staan, maar weet het niet zeker.
donderdag 14 augustus 2025 om 19:45
Nou, ik snap er niks van.
Kun je deze helpen?
Ik heb een map aangemaakt.
Op de iPad even trouwens maar die is synchroon met mijn IPhone.
Ik selecteer een aantal foto’s om te kopiëren. Maar hoe plak ik ze dan in die map?
Ik zie geen optie “plakken” ?
Wel verplaatsen maar dat wil ik eigenlijk niet. Wil ze dan zowel gewoon bij alle foto’s hebben staan en de favorieten extra in een aparte map, als dat kan (dus kopiëren en plakken, maar dat laatste lukt me dus niet).
donderdag 14 augustus 2025 om 20:25
vrijdag 15 augustus 2025 om 16:52
Als je nou gewoon inlogt via je browser op je laptop in icloud.com dan kan je daar de foto's selecteren (ook die in het mapje favorieten staan) en dan kan je ze daar downloaden.mamaonbekend schreef: ↑14-08-2025 19:45Nou, ik snap er niks van.
Kun je deze helpen?
Ik heb een map aangemaakt.
Op de iPad even trouwens maar die is synchroon met mijn IPhone.
Ik selecteer een aantal foto’s om te kopiëren. Maar hoe plak ik ze dan in die map?
Ik zie geen optie “plakken” ?
Wel verplaatsen maar dat wil ik eigenlijk niet. Wil ze dan zowel gewoon bij alle foto’s hebben staan en de favorieten extra in een aparte map, als dat kan (dus kopiëren en plakken, maar dat laatste lukt me dus niet).
vrijdag 29 augustus 2025 om 16:00
Ik ben er nog steeds mee aan het stoeien.
Inmiddels is alles van de twee telefoons overgezet, maar dus niet gemarkeerd als favoriet.
Als ik inlog op de Icloud, zie ik inderdaad een map met favorieten.
Daar kan ik echter niet gewoon de bedoelde favoriete foto's kopiëren en plakken naar mijn gewenste mapje maar ik kan alleen downloaden.
Nu zet ie deze foto's vervolgens kennelijk in een mapje "downloads" als "WinZip-bestand".
Dat kan ik dan weer niet openen, krijg foutmeldingen als scriptfout, proefversie van Winzip is verlopen en ik kan het dus alleen betaald dan kennelijk toegang verkrijgen?
Als ik kies voor 'openen met verkenner, dan krijg ik er maar ca 60 te zien terwijl het er ruim 280 favorieten zijn.
Iemand die raad weet?
Inmiddels is alles van de twee telefoons overgezet, maar dus niet gemarkeerd als favoriet.
Als ik inlog op de Icloud, zie ik inderdaad een map met favorieten.
Daar kan ik echter niet gewoon de bedoelde favoriete foto's kopiëren en plakken naar mijn gewenste mapje maar ik kan alleen downloaden.
Nu zet ie deze foto's vervolgens kennelijk in een mapje "downloads" als "WinZip-bestand".
Dat kan ik dan weer niet openen, krijg foutmeldingen als scriptfout, proefversie van Winzip is verlopen en ik kan het dus alleen betaald dan kennelijk toegang verkrijgen?
Als ik kies voor 'openen met verkenner, dan krijg ik er maar ca 60 te zien terwijl het er ruim 280 favorieten zijn.
Iemand die raad weet?
dinsdag 9 september 2025 om 14:32
Ik sla alle foto's die ik met mijn iPhone maak altijd standaard op in Google Foto's ipv iCloud, je hebt daar heel veel opslag en een hele goede zoekfunctionaliteit. Een album maak ik dan door op mijn laptop in Google Foto's in te loggen en van daaruit favorieten uit te zoeken voor een album. Dit werkt voor mij het beste (maar is misschien omslachtig als je iCloud al gebruikt)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in