Geen smartphone - nog mensen?

09-03-2020 20:12 262 berichten
Blijkbaar ben ik tegenwoordig een Neanderthaler.
Iemand die geen smartphone heeft en dat onding ook niet mist.


Ik heb geen gewone foon die belt, smst, het uur geeft en een wekker-functie heeft.


Nog gelijkgezinden?
Of mensen die zelfs helemaal zonder gsm of smartphone leven?



By the way: Man heeft ook alleen een gewone gsm en ik ben dus eveneens getrouwd met een Neanderthaler ... Soort zoekt soort :-).

To phone, smartphone or no phone?

Totaal aantal stemmen: 186

Ik ben een Neanderthaler met gewone gsm (8%)
Ik heb een smartphone (92%)
Ik heb geen telefoon (gsm / smartphone) (1%)
Waarom vind je het een onding?

Ik hou ervan. Het is mijn kaart, bibliotheek, camera, communicatiemiddel, vermaak, muziekspeler én ik kan er op werken.
Ik heb er wel een. Mijn vriend niet. Ik weet niet hoe oud jij bent. Hij begin 20 en ken verder niemand zonder smartphone, behalve oma
Kezia schreef:
09-03-2020 20:16
Ik heb er wel een. Mijn vriend niet. Ik weet niet hoe oud jij bent. Hij begin 20 en ken verder niemand zonder smartphone, behalve oma
Ik ben 35, man 49.
Mijn definitie van gewone telefoon is een smart phone.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er lang geen gehad, maar merkte dat ik veel miste omdat ik geen whatsapp had en de rest wel.
Gatinmijnsok schreef:
09-03-2020 20:18
Ik heb er lang geen gehad, maar merkte dat ik veel miste omdat ik geen whatsapp had en de rest wel.
Ik stuur maximaal 20 sms'en per maand.

Om gewoon wat berichten via WA te sturen ga ik geen peperduur ding van minstens 200 euro + een maandabo van minstens 15 à 25 euro per maand voor kopen.

(Mijn Nokia-gsm kostte mij 4 jaar geleden 40 euro en ik heb een abo van 8 euro.)


Ze mailen maar, sturen maar sms, bellen of ze brieven mij maar als ik hen zie.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 20:20
8.21% gewijzigd
Kezia schreef:
09-03-2020 20:16
Ik heb er wel een. Mijn vriend niet. Ik weet niet hoe oud jij bent. Hij begin 20 en ken verder niemand zonder smartphone, behalve oma
Het is niet altijd een leeftijd-dingetje. Mijn vader heeft geen smartphone, terwijl mijn oma die wel had.
Emceetje schreef:
09-03-2020 20:20
Het is niet altijd een leeftijd-dingetje. Mijn vader heeft geen smartphone, terwijl mijn oma die wel had.
Mijn vader heeft er - onder druk van mijn moeder - dan weer afgelopen jaar 1 tweedehands gekocht.
Maar gebruikt hem zowat nooit.

Zijn gewone gsm gebruikte ie ook bijna nooit.

Vind ik je reinste verspilling van véél centen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ding niet nodig om te communiceren maar ik vind het wel handig en leuk dat het er is en ik er een heb.
Niemand die we kennen stuurt nog een sms sinds er whatsapp is en bellen doen we ook amper. Hooguit met elkaar of met de ouders.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
09-03-2020 20:22

Vind ik je reinste verspilling van véél centen dus.
Tsja je weet nooit of hij het niet alsnog gaat gebruiken. En het is hun geld toch dus wat maakt het uit?
Gatinmijnsok schreef:
09-03-2020 20:18
Ik heb er lang geen gehad, maar merkte dat ik veel miste omdat ik geen whatsapp had en de rest wel.

Dit!
Ik ben nooit de eerste die iets heeft maar ook zeker niet de laatste die iets nog steeds niet heeft.

Sommige dingen vind ik echt niet meer kunnen.

Te laat ergens komen omdat je nog geen Google maps hebt en je de weg niet wist.

Onbereikbaar zijn op vakantie omdat je nooit op je telefoon kijkt.
Andersom schreef:
09-03-2020 20:25
Dit!
Ik ben nooit de eerste die iets heeft maar ook zeker niet de laatste die iets nog steeds niet heeft.

Sommige dingen vind ik echt niet meer kunnen.

Te laat ergens komen omdat je nog geen Google maps hebt en je de weg niet wist.

Onbereikbaar zijn op vakantie omdat je nooit op je telefoon kijkt.
En waarom zou ik de weg niet weten of nooit op mijn foon kijken?


Ik zoek van tevoren op waar ik moet zijn en plant die weg in mijn hoofd én print hem eventueel uit.
En wie mij nodig heeft op reis belt maar. Ik neem op, of bel binnen de 5 minuten terug.


Ik heb ook geen rijbewijs en auto, dus moet sowieso altijd dingen opzoeken :-).
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 20:28
6.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
09-03-2020 20:20
Ik stuur maximaal 20 sms'en per maand.

Om gewoon wat berichten via WA te sturen ga ik geen peperduur ding van minstens 200 euro + een maandabo van minstens 15 à 25 euro per maand voor kopen.

(Mijn Nokia-gsm kostte mij 4 jaar geleden 40 euro en ik heb een abo van 8 euro.)


Ze mailen maar, sturen maar sms, bellen of ze brieven mij maar als ik hen zie.
Via Whatsapp contact houden met familie die regelmatig in het buitenland is vind ik heel fijn, het gaat dan om bijvoorbeeld uitzendingen voor defensie. Je blijft dan echt betrokken bij elkaars leven, ook de kleine dingen, de kinderen spreken iets in of we maken een filmpje. Skypen kan vaak niet door tijdsverschil en via whatsapp kijkt de ander wanneer hij/zij wil. Filmpjes en foto's van mijn nichtje en neefje vind ik ook heel leuk.
ClumsyNinja schreef:
09-03-2020 20:13
Waarom vind je het een onding?

Ik hou ervan. Het is mijn kaart, bibliotheek, camera, communicatiemiddel, vermaak, muziekspeler én ik kan er op werken.
Dit. Mijn werkrooster staat erop, ik krijg ook meldingen als er om inval wordt gevraagd.
Mijn agenda, bankieren, navigatie, muziek/podcasts, allerlei apps en info die ik met werk nodig heb.

Ja tuurlijk, dat kan ook op papier of op een pc, maar dit is veel efficiënter.
Ja als je het in centen uitdrukt zijn het er veel ja. Gelukkig mocht ik gewoon in euro’s afrekenen.

Maar een smartphone lijkt me zijn geld nou echt waard.
Jij hebt nooit dat je naar een nieuw adres moet? Of heb je dan een stratenboek bij je? Hoe red je je als je trein of bus uitvalt? Je hoeft nooit een bestandje te versturen of ontvangen onderweg voor je werk? Je werk heeft geen appgroep voor mededelingen?

Heb je wel een pc, een tv, een radio thuis? Lijken mij allemaal nuttelozer apparaten om je centjes aan uit te geven dan een smartphone.
Zolang die ondingen overigens alleen toetsen op 't scherm hebben blijf ik overigens Neanderthaler.

Je krijgt mij écht niet overtuigd :-D.


Mijn vingers zijn véél te dik om op zo'n klein schermpje te zitten pieren.
Tenzij ik 3 uur doe over een bericht van 20 tekens.
Marnamai schreef:
09-03-2020 20:27
En waarom zou ik de weg niet weten of nooit op mijn foon kijken?


Ik zoek van tevoren op waar ik moet zijn en plant die weg in mijn hoofd én print hem eventueel uit.
En wie mij nodig heeft op reis belt maar. Ik neem op, of bel binnen de 5 minuten terug.


Ik heb ook geen rijbewijs en auto, dus moet sowieso altijd dingen opzoeken :-).

Dat vind ik dan weer onzin. Zonde van het papier.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je dit topic alleen gestart om lekker tegendraads en anders te zijn. Ik zie veel zinvolle reacties met weloverwogen argumenten waarom een smartphone nuttig kan zijn en ik zie jou alleen maar dwars reageren.

"Ze bellen mij maar"
"Ze sturen maar een sms"
"je reinste verspilling"
"ondingen"

Je wil helemaal geen gelijkwaardige discussie, je wil gewoon rellen.
haley wijzigde dit bericht op 09-03-2020 20:31
1.62% gewijzigd
Ik vind het altijd grappig als mensen de vooruitgang maar tot een bepaald moment tot zich nemen. Dus de gewone mobiel kan nog net, maar alles daarna is net te ver.

Doet me denken aan de Amish, die zo ongeveer alles tot aan de introductie van elektriciteit hebben geaccepteerd.

Hoe dan ook, ik heb veel plezier van mijn smartphone. Vooral reisplanners en Google maps zijn voor mij onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het nou precies een onding, behalve omdat je het te duur vindt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen smartphone omdat ik de kosten niet op vind wegen tegen de baten. Tuurlijk is het 'handig', maar ik wil niet dat mijn aandacht op een dergelijke manier opgeslurpt wordt. Je kunt er nu van alles meedoen, waardoor de noodzaak om hem bijna 24/7 bij je te hebben groot is. Daarbij stikt whatsapp, zeker de groepjes, van de overbodige informatie. Dan mis ik liever iets dan dat ik zo'n overdosis aan info krijg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen pc of laptop. Wel een smartphone.
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon een kwestie van wennen. Maar je moet niks.
Maar ik vind het ouderwets en star om dan maar van anderen te verwachten dat ze jou moeten sms’en of bellen in plaats van even een appje te sturen.
Alle reacties Link kopieren
vind het raar als mensen geen smartphone hebben. Je leeft toch ook niet zonder elektriciteit bij wijze van spreken? Het hoort nou eenmaal bij deze tijdsgeest. Ik zou echt niet weten hoe ik een dag zonder smartphone door kom; totaal afhankelijk van dat ding. Het is ook gewoon mijn pinpas, mijn tv, mijn krant, mijn ov informatie, mijn tomtom etc etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven