Help!! Sms budbee.. spam?

09-02-2024 13:00 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb pakketjes bij H&M laten bezorgen bij een H&M.

Nu krijg ik sms’jes van bdb.ee over de pakketjes dat ze zijn bezorgd. Ik moest op de link klikken om de pincode te krijgen.
Als ik op de link klik, komt er niets…
Ben ik nu zo dom geweest om in Spam te trappen???
Er staat specifiek H&M plus de juiste locatie van deze H&M

En kent iemand dit adres?
Alle reacties Link kopieren Quote
Budbee bezorgt idd de pakketjes van H&M, had je ze ook laten afleveren bij zo’n box? Je zou evt de app van budbee kunnen downloaden voor meer informatie.

O wacht, je laat ze bij een filiaal afleveren. Gewoon even de app vanbudbee downloaden!
raak444 wijzigde dit bericht op 09-02-2024 13:07
21.87% gewijzigd
I’m coming up on infra-red
waar heb je een pincode voor nodig?
Alle reacties Link kopieren Quote
H&M werkt samen met budbee en als er in die sms specifiek iets staat over jouw order dan klopt het denk ik wel hoor.
honingbij_ wijzigde dit bericht op 09-02-2024 13:07
2.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
https://nos.nl/artikel/2382399-duizende ... r-pakketje

Volgens RTL Nieuws kun je zien of je geïnfecteerd bent door op je telefoon naar de instellingen te gaan. Daar klik je op ‘Apps en meldingen’ en daarna op ‘Alle apps bekijken’. Krijg je op dit scherm geen enkele app te zien? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk door het virus getroffen. Het virus is niet zomaar van de telefoon te wissen, waardoor je maar één oplossing hebt: het gehele toestel terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. Op die manier raak je alles kwijt, waaronder foto’s, chatberichten en andere appinformatie. Maar het betekent ook dat criminelen niet langer je bankapps proberen te plunderen.
andre wijzigde dit bericht op 09-02-2024 13:11
74.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Als de informatie in de SMS over de bestelling verder helemaal klopt, hoe groot denk je dat dan de kans is dat dit malware betreft? Zou wel heel toevallig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is een oud artikel. Apps niet via een link downloaden maar gewoon even opzoeken in de Appstore.
I’m coming up on infra-red
Alle reacties Link kopieren Quote
Er staan Budbee boxen in HM filialen. Daar is de pincode voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds begin april zijn er ook Budbee Boxen te vinden in de H&M-filialen zelf. Klanten die voor deze bezorgoptie kiezen, krijgen een code wanneer hun bestelling geleverd is in de box. Daarmee openen ze de pakketautomaat en halen ze hun pakje eruit, zonder tussenkomst van het personeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
09-02-2024 13:07
https://nos.nl/artikel/2382399-duizende ... r-pakketje

Volgens RTL Nieuws kun je zien of je geïnfecteerd bent door op je telefoon naar de instellingen te gaan. Daar klik je op ‘Apps en meldingen’ en daarna op ‘Alle apps bekijken’. Krijg je op dit scherm geen enkele app te zien? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk door het virus getroffen. Het virus is niet zomaar van de telefoon te wissen, waardoor je maar één oplossing hebt: het gehele toestel terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. Op die manier raak je alles kwijt, waaronder foto’s, chatberichten en andere appinformatie. Maar het betekent ook dat criminelen niet langer je bankapps proberen te plunderen.
Als ik bij instellingen kijk, heb een iPhone, zie ik geen “apps en meldingen” staan, wel alle losse apps onder elkaar.
Of staat dat bij een (oude) iPhone ergens anders?

(Hang ondertussen ook met H&M aan de telefoon, maar die weten het ook niet goed tot nu)
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
09-02-2024 13:12
Sinds begin april zijn er ook Budbee Boxen te vinden in de H&M-filialen zelf. Klanten die voor deze bezorgoptie kiezen, krijgen een code wanneer hun bestelling geleverd is in de box. Daarmee openen ze de pakketautomaat en halen ze hun pakje eruit, zonder tussenkomst van het personeel.
Dit. Dus download die app en als er geen code in staat dan ga je naar die H&M en zoek je het daar met ze uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
_melon schreef:
09-02-2024 13:22
Dit. Dus download die app en als er geen code in staat dan ga je naar die H&M en zoek je het daar met ze uit.
H&M geeft geen code, zei het meisje aan de telefoon.
Ik ga de budbee app downloaden en kijken of ik er zo achter kan komen.

Blijft een feit dat ik het sms adres gek vind (helaas te laat naar gekeken) https://bdb.ee
Alle reacties Link kopieren Quote
In de appjes die ik van Budbee heb gekregen staat ook diezelfde link bdb.ee en dan een code.

Helemaal legit, dus. Ik hoefde daar geen app voor te downloaden, trouwens, ik kon daarna de code zien. Misschien je telefoon even uit en aanzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
09-02-2024 13:48
In de appjes die ik van Budbee heb gekregen staat ook diezelfde link bdb.ee en dan een code.

Helemaal legit, dus. Ik hoefde daar geen app voor te downloaden, trouwens, ik kon daarna de code zien. Misschien je telefoon even uit en aanzetten.
Wat een opluchting dat jij dezelfde link hebt! Dank je wel!
Ik voel me nu echt even een Wappie met mijn beide topics😂
Al vind ik dat mailtje uit mijn eigen mailadres wel gek, maar ik gooi hem gewoon weg 👍🏻

Heb inderdaad m’n telefoon uit en aangezet, maar nog steeds een lege pagina....

Ik heb via de budbee app een code gekregen voor de box, dus ik kan een pakketje ophalen. Het andere pakketje moest volgens de sms gisteren bezorgd zijn, maar die is weg: ik wacht het maar even af.

Dank jullie wel!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg eerder bij Budbee pakketjes ook een code te zien in mail/bericht, maar recentelijk lukte dat alleen nog via de App. Die moest ik dus eerst downloaden. Ik denk dat ze wat veranderd hebben.
als je naar die url gaat krijg je een foutmelding over een missende authenticatie-code. Niks fancy, overduidelijk een url en een foutcode die er op zijn gericht dat je daar niet toevallig uit komt.

Dat bewijst op zich niks, maar het is wel vrij consistent met gezond verstand en wat hier kennelijk speelt: jij krijgt een sms (dat is een redelijk veilige manier voor de zender om te weten dat het bij de juiste ontvanger komt) op een nummer dat je vermoedelijk zelf hebt opgegeven. Van daaruit ga je naar een website die jou je unieke pin-code geeft om een box te openen.

Ik zou niet goed weten welke methode meer voor de hand zou liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oude_Man_2 schreef:
09-02-2024 15:21

Dat bewijst op zich niks, maar het is wel vrij consistent met gezond verstand en wat hier kennelijk speelt: jij krijgt een sms (dat is een redelijk veilige manier voor de zender om te weten dat het bij de juiste ontvanger komt) op een nummer dat je vermoedelijk zelf hebt opgegeven. Van daaruit ga je naar een website die jou je unieke pin-code geeft om een box te openen.

Ik zou niet goed weten welke methode meer voor de hand zou liggen.
Dat is ook zo, en het is altijd goed gegaan op die manier. Alleen nu ik deze keer op de url’s (3 sms’jes) klikte, dan kwam er niets: een leeg scherm.
Ik heb nooit op de url gelet, maar nu ik dat wel deed, vond ik het een raar adres. Bovendien zouden er twee pakketten afgeleverd zijn, maar volgens H&M en de Budbee app, is er nog eentje onderweg en niet afgeleverd.

Bovenstaande in combinatie met het mailtje dat dezelfde afzendernaam van mijn oude mailadres was verzonden, en een zeer sneu en vervelend iemand die mijn persoonlijke gegevens aan vreemden geeft, maakte dat ik het niet vertrouwde.
Je bent voorzichtig, dat is altijd goed
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een keer iets ontvangen van Budbee en ik kan me niet herinneren dat ik toen een code kreeg maar toen was het vrij nieuwe en bezorgden ze aan huis. Staat er achter de link geen nummer? Zoiets als https://bdb.ee/1233456

Misschien kun je ze benaderen via social media? Of een contact formulier/chatbot op de site?

Bij zo'n link zou ik ook argwaan krijgen trouwens en dan rinkelt er later vast een belletje van oja dat is mijn bestelling van....
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
09-02-2024 16:03
Ik heb een keer iets ontvangen van Budbee en ik kan me niet herinneren dat ik toen een code kreeg maar toen was het vrij nieuwe en bezorgden ze aan huis. Staat er achter de link geen nummer? Zoiets als https://bdb.ee/1233456

Misschien kun je ze benaderen via social media? Of een contact formulier/chatbot op de site?

Bij zo'n link zou ik ook argwaan krijgen trouwens en dan rinkelt er later vast een belletje van oja dat is mijn bestelling van....
Je krijgt alleen een code als het pakketje in een Budbee box wordt afgeleverd, zodat je zo’n vakje open kunt maken.

Vorige keer ging het prima, kreeg ik ook een link en daar kwam wel een code.
Nu dus niet, en nu pas keek ik naar de url.

Ze zijn overigens heel moeilijk te bereiken, dat is vervelend, maar ik heb er door jullie berichtjes weer vertrouwen in, en ik heb het eerste pakketje net opgehaald.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het laten rusten.
Zal vast allemaal kloppen.
Heb ook weleens een spam bericht geopend, net wakker en niet goed gekeken.
Ik maakte me er toen ook wel zorgen om maar heb het ook maar opzij geparkeerd en verder is er nooit iets raars gebeurd.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven