Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
quote:pilous1 schreef op 23 juli 2011 @ 23:21:

Wellicht in een andere browser, opnieuw inloggen... Kan helpen, hoeft nietVolgens mij moet het nu wel goed gaan ik heb opnieuw ingelogd.thnx!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:wifra98 schreef op 23 juli 2011 @ 23:37:

[...]





Volgens mij moet het nu wel goed gaan ik heb opnieuw ingelogd.thnx!GRRRRRRRRRRR nog steeds streepje-face maar bij de blogs zie ik mijn afbeelding wel. Issie te lelijk ofzo?
quote:wifra98 schreef op 23 juli 2011 @ 23:15:

[...]





Ja, ik heb internet van upc, maakt dat uit dan? de andere modem is al weg.



Ik denk dat je vorige ip-adres handmatig is ingesteld. Je moet je computer automatisch een ip-adres laten toewijzen. Dit kan je doen bij de netwerkinstellingen en dan kiezen voor automatisch een op adres laten toewijzen (DHCP).



Als je het niet kunt vinden geef dan even aan welk besturingssysteem je hebt, dan kan iemand anders met hetzelfde systeem even kijken waar het precies staat.





quote:wifra98 schreef op 23 juli 2011 @ 23:38:

[...]

GRRRRRRRRRRR nog steeds streepje-face maar bij de blogs zie ik mijn afbeelding wel. Issie te lelijk ofzo?Dit ligt aan Viva, niet aan jou. Kan nog een eeuwigheid duren voor het is opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:XionZ schreef op 22 juli 2011 @ 09:56:

O, ik zie het, het ging om het winkelwagentje zelf. Ik dacht om het 'checkout' gedeelte. Sorry.



Hm, misschien JavaScript disabled? Of een eenmalige storing?XionZ, je hebt mij al eerder uit de nood geholpen met jouw digitale kennis. Ik heb een vraag maar die stel ik je graag persoonlijk danwel in een mail / prive bericht. Is hier mogelijkheid toe, aub?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voorbeeld van een activiteitendag spookt in mijn hoofd.



Stel, iemand wil meedoen aan een activiteitendag. Er zijn 4 activiteiten. Wat ze zijn, mag je zelf verzinnen. Je kunt als deelnemer meedoen aan vier verschillende activiteiten achter elkaar. Elke activiteit duurt één uur. De eerste is om 13:00 uur, de tweede om 14:15, de derde om 15:30 en de vierde om 16:45. De laatste is een bijzondere activiteit zonder begeleider en dat is een warm en koud buffet. Deze begint om 18:00. Deze duurt 2 uur.



Er zijn 4 activiteitenbegeleiders. Dus elke activiteit heeft een begeleider en een tijdstip van aanvang.



Het bovenstaande is puur fictief en slaat dus niet op de werkelijkheid.



Een leuke oefening is om hiervoor een database te ontwerpen met Access.
World of Warcraft: Legion
*knip*
@Hans:



Als er iets was op school waar ik een pesthekel aan had dan was het wel databaseontwerp.



Ik was er veel beter in om alles uit m'n hoofd te ontwikkelen dan op papier.



Vind je Access ook fijn werken als je grotere systemen moet maken? Doe je het dan niet liever met PHP?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind rapportontwerp van Access ondoorzichtig. Het zou gemakkelijker moeten kunnen, en soort versmelting van Word en Access, zodat ik meer controle heb over hoe de overzichten eruitzien.



De ingewikkeldste klus was - zoals ik al eerder zei - een systeem dat de uitgevallen lesuren telt, en dat de direct op elk gewenst moment aan mij om een overzicht te vragen.



PHP is een programmeertaal dat gebruik maakt van MySQL. De PHPBB-forumsoftware maakt daar gebruik van (de software gebruikt voor dit forum heet React). Ik heb vandaag Visual C# Express geïnstalleerd. Ik wil eens met C# gaan klooien (vroeger had ik de neiging om C# met C++ te verwarren, maar dat zijn toch twee verschillende programmeertalen).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog een vraagje, ik moet als het goed is zaterdag de laptop van mijn vriendin terug geven.



Hij is erg traag.



Ik heb wel al Windows geupped, want hij aan gaf dat kon. Ik heb een schijfdefragmentatie gedaan. En ik heb van iemand een tip voor een betere bescherming dan een oude versie AVG. Ik heb ook Chrome erop gezet, dat is ook ietsjes sneller.



Zelf dacht ik nog aan al haar foto's op een externe schijf te zetten, haar laptop zit vrij vol.



Iemand nog meer tips?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan hem sowieso een keertje formatteren. Verder kan je natuurlijk wat programma's verwijderen (deze computer> programma's wijzigen of verwijderen) en je kan ook eens kijken waardoor hij traag is: ctrl+alt+del en dan bij processen degene met het meeste verbruik. Let wel op dat je niet zomaar dingen stopt, eerst even opzoeken wat het precies doet!
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:sassiepassie schreef op 26 juli 2011 @ 22:51:

Je kan hem sowieso een keertje formatteren. Verder kan je natuurlijk wat programma's verwijderen (deze computer> programma's wijzigen of verwijderen) en je kan ook eens kijken waardoor hij traag is: ctrl+alt+del en dan bij processen degene met het meeste verbruik. Let wel op dat je niet zomaar dingen stopt, eerst even opzoeken wat het precies doet!Ik wil niet op andermans pc dingen verwijderen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:nerd_ schreef op 26 juli 2011 @ 23:38:

Zijn die 100 virussen er nu uit?

Dat moet je in de eerste plaaats doen. Daardoor is hij traag. Eigenlijk zou hij helemaal niet meer moeten werken.



En dan ´t register cleanen, en een gewone cleaner.



Dan kan je naar drivers kijken.



Maar ik heb hier een stukje terug alles al genoemd voor N___´

Is ook een programma voor, voor eventueel daarna.



Als die laptop weinig geheugen heeft, kan je geen Chrome gebruiken. Die gebruikt soms een giga. Meer dan wat je aan geheugen hebt, vaak.



Programma´s verwijderen heeft geen zin. Je kan wel naar ´t opstartlijstje kijken.



Dat van Ctrl etc. kan je beter niet aankomen. De programma´s mag je daar niet stoppen, en de processen moet je kennen.



Deframenteren.defragmenteren heb ik al gedaan. Die 2 linken die je gegeven had werken niet. Heb het 4 x geprobeerd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:nerd_ schreef op 26 juli 2011 @ 23:48:

Die foto´s op een externe schijf.... Hoeveel ruimte heb je dan nog, dat je denkt dat ´t te weinig is?



Volgens mij heeft ze nog 19 gb van 50 gb, ja het is goed om de foto's op een cd rom te zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
.
.
.
.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
*nerd modus*

vergeten was wat rtfm was..

na deze post dacht ik.. oh ja..



Leuk joh falend lichaam incl. geheugenverlies.
anoniem_121816 wijzigde dit bericht op 27-07-2011 05:54
Reden: opnieuw kleuron
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:nerd_ schreef op 27 juli 2011 @ 05:21:

Malwarebytes weer:

http://www.softpedia.com/ ... lware-Download-81598.html

(klikken op de link : softpedia secure download us)



Verder, leuk, je weer te zien. Vind dat altijd wel leuk.

Je kan me altijd zoeken, ook zomaar.

Wil je liever mailen, zeg je ´t maar.

Hoop trouwens dat ik Passie ook nog ´ns `hoor.` Die is wel heel aardig.



Oke bedankt, ik heb het een stuk of 3x geprobeerd met de vorige linken van jou maar het lukte niet. Vanmiddag ga ik het nog een keer proberen.



Vrijdag ga ik proberen haar foto's op een cd te branden, nog nooit gedaan dus even eerst testen.



Als het goed is heb ik mijn laptop vandaag of morgen weer. Ik kan bijna niet wachten, wat heerlijk om hem weer terug te hebben. 2 maanden kwijt vond ik wel erg lang. Moet je nagaan als ik deze leen niet had gehad, gewoon 2 maanden niet bereikbaar en geen dingen kunnen regelen. Passie komt voorlopig niet meer op het forum. Misschien komt ze nog terug, misschien ook niet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:nerd_ schreef op 27 juli 2011 @ 08:02:

Ik probeerde net deze linken, maar ze doen ´t. Als het niet gaat bij jou, moet je een andere browser proberen, en ´t anders maar zeggen. Misschien dat dan een virus ´t tegenhoudt. Maar je hebt toch nog Malwarebytes? Begin dan daar weer mee.

Geef je ´t door aan Passie? (dan ok maar mailen?)



Volgens mij heb ik malwarebytes niet meer maar ik ga vanmiddag even zoeken en die linken van hier aanklikken. En dan zie ik wel.

Ja ik geef het door aan Passie maar ze wil even niets met het forum geloof ik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven