Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hmm...zou jij het kopen?

Voor...8 ...euro....?



Zie screenshot:



Oh ja biologisch is meestal duurder :P ...Vandaar...(link 1)



Oh ja biologisch is meestal duurder :P ...Vandaar...(link 2)
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 22 juli 2016 @ 16:21:

Zie zoiets hier ook vaak voorbij komen, of mensen die iets vragen op zo'n weggeefgroep en dat dan zeer regelmatig uppen.

Als niemand jouw item wil of te geef heeft, accepteer dat dan.



Zeker zo'n verkoper heeft vaak zelf een idee van de (emotionele) waarde of overschat zijn/haar item zeer zwaar en weigert dat onder ogen te zien.

Terwijl uiteindelijk de vraag grotendeels de waarde van iets bepaalt, niet de aanbieder.



Denk dat die mensen denken 'de aanhouder wint', ik vind het zelf eerder sneu dan volhardend.Wat ik vaak voorbij zie komen is het passief-agressieve "omdat niemand er iets voor wil geven, zet ik het hier maar neer". Alsof het mijn schuld is dat ik je zak met verwassen kleding niet op een koopjeshoek heb zien staan en het vervolgens niet heb gekocht. Sneu.
I don't know what that means.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Mag een TVP op pagina 4 nog, of word ik op de vingers getikt door het beheer?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ok dan, ik heb een vermoeden

dat deze hardnekkige



Bio Olie Upper (link 1)



Bio Olie Upper ( link 2)



de nieuwe ' Mooi Pak' 2016 gaat worden.



Up up up up up!



Neehee... ik wil je aangebroken olieflesje niet kopen voor 8 euro!

Zeker niet als ie nieuw en onaangeraakt circa 11 euro kost.



Alle reacties Link kopieren
Een ad van een paar maanden terug in een FB-ruilgroep waar ik blijkbaar lid van ben.



Herenvest ruilen voor 32-40 rol wc papier...



Gezeul met WC rollen ...link 1



Gezeul met wc rollen link 2



Lijkt me gewoon zeer omslachtig en energievretend!



Er staan dan ook geen reacties onder.
quote:strandmeisje schreef op 22 juli 2016 @ 19:17:

[...]





Kun je dat niet onder die advertentie zetten van dat mooie pak? Of breekt dan de hel ongeveer los?



Ik ben niet lid daar maar ik vrees dat die persoon mijn gevoel voor humor niet deelt.



Ik wil niet eens gratis aangebroken cosmetica enz van vreemde dus 8 euro zou ik er zeker niet voor betalen. koekkoek Dat geruil met boodschappen begin ik niet eens aan. Gewoon geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Jesus christ, dat laatste voorbeeld vooral. Wat een armoede zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpeakingSilence schreef op 22 juli 2016 @ 23:57:

Een ad van een paar maanden terug in een FB-ruilgroep waar ik blijkbaar lid van ben.



Herenvest ruilen voor 32-40 rol wc papier...



Gezeul met WC rollen ...



Lijkt me gewoon zeer omslachtig en energievretend!



Er staan dan ook geen reacties onder.wel orgineel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wow. Vraag me af wat ' Het Verhaal' is achter deze RUIL.



Uien Ruilen Tegen Potje Appelmoes link 1



Uien Ruilen Tegen Potje Appelmoes link 2



Een week later is het gewoon ge-upt . Geen sprake van appelmoes urgentie dus.



Omslachtig gebeuren dit: Foto maken,foto plaatsen,tekst erbij typen,uppen,kijken of iemand gereageerd heeft. In die tijd kon ze ook naar de supermarkt.



Bijzonder gevalletje...



Ik denk dat mensen dit ruilen ook gewoon als ' gezellig' ervaren.

En dat het meer om de sociale contacten gaat dan om dat potje appelmoes.
Alle reacties Link kopieren
I see....Appelmoes is behoorlijk populair op 'mijn' ruilgroepen!!!



Worden jullie ook spontaan depri bij het aanzien van deze



Engerds (link 1)



Engerds ( link 2)



Ok...genoeg...voor...vandaag
Die tinypic is trouwens echt ruk. Helft van de tijd komt er niet een een afbeelding te voorschijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 01:35:

Die tinypic is trouwens echt ruk. Helft van de tijd komt er niet een een afbeelding te voorschijn.Oh jammer. Heb je een andere site als tip met dezelfde functie?
quote:ZombieQueen schreef op 23 juli 2016 @ 01:35:

Die tinypic is trouwens echt ruk. Helft van de tijd komt er niet een een afbeelding te voorschijn.



Heb je nog geluk, van alle voorgaande links heb ik alleen de uien gezien.

Wel ben ik nu op de hoogte van alle "artsen staan verbaasd" haarteruggroeidingen. Ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
*************** UPDATE*************************

Voor degenen die de plaatjes niet konden laden.

Ik heb in al mijn vorige posts nu twee links naar foto's geplaatst.

Een link via Imageshack en een link via Tinypic. ( Welke link bij Imageshack of Tinypic hoort wisselt ... )

Links van Imageshack laden gemiddeld sneller is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Nu op 'mijn' Weggeefhoek ...



-X heeft afspraak gemaakt om kastje af te komen halen bij Y

-X heeft vervoer geregeld

- Y verwijderd advertentie

- Y heeft kastje spontaan aan iemand anders gegeven

- gevolg: public post van X over Y



Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen...



Afspraak is afspraak?
Moeten al die screenshots van die advertenties nu echt? Oké, iedereen is onherkenbaar gemaakt, maar vind het steeds nog al wat.



Kan ook aan mij liggen hoor, maar vind ze niet eens grappig, shockerend of bizar.
Paar jaar geleden ging ik verhuizen en besloot ik onder andere van een oude gameboy colour met spelletjes afscheid te nemen. Geen zin in verkopen, dus op de plaatselijke weggeefgroep gezet met duidelijk erbij dat ik niet reageer op PM's en er geloot zal worden met zo'n online generator.



Dat heb ik geweten! Mijn inbox puilde uit, het ene verhaal nog zieliger dan het andere, aanbiedingen om het te kopen (mocht niet op de groep en terecht), op het bericht zelf ook allemaal smeekbedes waarom zij toch écht recht hadden op mijn oude gameboy... De generator kwam op nummer 1 uit, een jongen die als één van de weinigen niet enorm zat te zeuren. Daarna nog berichten gehad van mensen die het toch echt graag hadden willen hebben en ze het al zo zwaar hebben.
Ik heb dat een keer met een kledingkast gehad die nieuw in doos op zolder stond. Die had de vorige bewoner achter gelaten.



Binnen een uur had ik meer dan 150 reacties. En de ene pb nog zieliger dan de andere. Uiteindelijk gingen mensen ook aanbieden om te ruilen. Als huppeldepup de kledingkast mocht hebben dan kreeg ik 2 flessen cola.

Of reacties in de trant van 'Ik wil de kast graag hebben maar heb geen vervoer, dus graag brengen'...



Uiteindelijk is het nog een heel gedoe geweest want ik had heel duidelijk bij vermeld dat de kast op zolder staat en dat 2 sterke mannen best handig zouden zijn want wij gingen niet helpen met sjouwen. En zo vielen puntje bij paaltje heel veel mensen af.

Uiteindelijk is door een stel de kledingkast opgehaald. Hij vroeg of er nog meer spullen waren waar wij van af wouden. Hij stond ook lekker te neuzen op zolder naar alles wat daar stond.
In alle eerlijkheid, ik had hem sowieso aan die jongen gegeven omdat ik wel klaar was met het gebedel. Ook niet helemaal fair, ik weet het.



Ik heb toen ook andere dingen weggegeven zoals kastjes en tassen waar ik er veel te veel van had. Meestal wel goede ervaringen, maar de hoeveelheid die niet komt opdagen en verhaaltjesophangers maakten dat ik er geen zin meer in had. Ik keek net even op die groep en het is nog altijd hetzelfde. Je ziet ook altijd dezelfde namen fanatiek overal op reageren.
Hallo,



Ik ben dringend opzoek naar een hoogslaper. Wie o wie kan mij helpen? En het zou fijn zijn als hij bezorgd kan worden. Ik heb geen auto o.i.d, alleen een vouwfiets..



Alvast bedankt!



Verder nog iets?



Ik zag net een post die ik niet meer kan vinden. Iemand vroeg om baby melk voor haar broer die krap zat. X reageerde dat hij dan eens snel naar de voedselbank moest gaan om iets te regelen. Y reageert dat die niet open is in het weekend. X reageert opnieuw dat broer van vraagster toch niet nu ineens zo krap zit en dat hij zijn zaken had moeten regelen om zijn kind te eten te geven. Waarop Z reageerde dat het veel makkelijker is als andere je problemen oplossen. Ik ben benieuwd of die laatste nog lid is want de vraagster is wel dik met de beheerders dacht ik.. Ze heeft natuurlijk wel gelijk, dit vind ik ook wel echt bizar dat je om babymelk moet gaan vragen. Ik geloof echt dat er mensen zijn die het financieel heel moeilijk hebben maar bedelen om melk voor je baby dat is in Nederland niet nodig.
quote:Marquise schreef op 23 juli 2016 @ 19:49:

In alle eerlijkheid, ik had hem sowieso aan die jongen gegeven omdat ik wel klaar was met het gebedel. Ook niet helemaal fair, ik weet het.Dat doe ik regelmatig. Dan geef ik het gewoon heel toevallig aan de persoon/reactie die me aanstaat. Het is niet er iemand kan controleren of ik geloot heb. Maar goed regels of niet ik vind dat ik mijn spullen mag geven aan wie ik wil en anders gaat het toch lekker naar de kringloop als het ze niet aanstaat, dan krijgt niemand het.. Ze mogen blij zijn dat ik de moeite doe het erop te zetten, bij het vuil is veel sneller..
Alle reacties Link kopieren
quote:Marquise schreef op 23 juli 2016 @ 19:49:

In alle eerlijkheid, ik had hem sowieso aan die jongen gegeven omdat ik wel klaar was met het gebedel. Ook niet helemaal fair, ik weet het.



Dat doe ik tegenwoordig ook, via de weggeefgroep een dame leren kennen die netjes op de afgesproken tijd langskwam, geen zielig verhaal vertelde... (man o man.... wat heeft iedereen het toch slecht als je alles mag geloven.... ik kan er heel slecht tegen)

Tegen de tijd dat ik het meeste speelgoed van mijn kinderen uitgezocht had heb ik haar direct via een PB gevraagd of ze belangstelling had, en dat had ze. Binnen een dag was ik van alles af, zij was er heel blij mee en ik had dat gebedel en zielige gedoe niet.

Geweldig! Het zal wel niet eerlijk zijn, maar jammer dan...
quote:mwcactus schreef op 23 juli 2016 @ 20:32:

[...]





Dat doe ik regelmatig. Dan geef ik het gewoon heel toevallig aan de persoon/reactie die me aanstaat. Het is niet er iemand kan controleren of ik geloot heb. Maar goed regels of niet ik vind dat ik mijn spullen mag geven aan wie ik wil en anders gaat het toch lekker naar de kringloop als het ze niet aanstaat, dan krijgt niemand het.. Ze mogen blij zijn dat ik de moeite doe het erop te zetten, bij het vuil is veel sneller..Oh, maar dat doe ik ook hoor. Alle zielige reacties skip ik gewoon. Je kan zelf wel eerlijk gaan loten, maar dat schiet helemaal niet op met mensen die oneerlijk mee willen loten. Die hopen dat een extra lief of zielig berichtje hen een grotere kans geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven