Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand nou in zijn uppie de bijstand zit en hoge zorgkosten heeft en door ziekte echt niet kan afwassen snap ik het wel. Maar "mijn pubers hebben geen zin" is natuurlijk een idiote reden. Ik moest vroeger ook helpen met de afwas ondanks dat mijn ouders niet mankeerde. Het is echt een speciaal type dat dit soort dingen bedenkt, de eeuwige klagers in dit land voor wie alles oneerlijk is. Ik ken iemand die kreeg twee uur per week huishoudelijke hulp ivm psychische klachten (lees: ze was te belazerd zelf van haar reet te komen en wat te gaan doen) toen haar oudste 18 werd verviel die indicatie omdat men er vanuit gaat dat een 18 jarige belastbaar is in het huishouden. Nou boos dat ze was!! Waar men het lef vandaan haalde te vinden dat haar kind ook wat kon doen in huis?! Binnen geen tijd was het huis dus weer vervuild want zonder hulp ging ze echt niets doen terwijl ze fysiek niets mankeerde en de hele dag thuis zat. Je hebt ze er tussen..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
ja precies. Daarom kun je maar beter je kinderen aanwennen huishoudelijke taken te doen. Alleen de wasmachine en het fornuis vind ik noodzakelijke huishoudelijke apparaten. De rest kan ik zonder.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 17 april 2017 @ 12:23:

Als iemand nou in zijn uppie de bijstand zit en hoge zorgkosten heeft en door ziekte echt niet kan afwassen snap ik het wel. Maar "mijn pubers hebben geen zin" is natuurlijk een idiote reden. Ik moest vroeger ook helpen met de afwas ondanks dat mijn ouders niet mankeerde. Het is echt een speciaal type dat dit soort dingen bedenkt, de eeuwige klagers in dit land voor wie alles oneerlijk is. Ik ken iemand die kreeg twee uur per week huishoudelijke hulp ivm psychische klachten (lees: ze was te belazerd zelf van haar reet te komen en wat te gaan doen) toen haar oudste 18 werd verviel die indicatie omdat men er vanuit gaat dat een 18 jarige belastbaar is in het huishouden. Nou boos dat ze was!! Waar men het lef vandaan haalde te vinden dat haar kind ook wat kon doen in huis?! Binnen geen tijd was het huis dus weer vervuild want zonder hulp ging ze echt niets doen terwijl ze fysiek niets mankeerde en de hele dag thuis zat. Je hebt ze er tussen..



Verschrikkelijk zeg.

Er is niks mis met je handjes laten wapperen. Een kind kan best helpen, zeker als dat 'kind' inmiddels 18 is.

En dan ook nog een grote bek online dat het de schuld van anderen is dat jij nu in een vervuild huis woont. Ik kan echt pissig worden van dit soort types. Waarom huurt dat mens geen schoonmaakster in op eigen kosten?
Alle reacties Link kopieren
Als die mevrouw het niet over haar kinderen had gehad, dan had ik haar vraag nog begrepen.



Maar 'mijn kinderen kunnen wel maar willen het niet doen', daar staat mijn verstand bij stil.
GebruikERssporen...



Ik moet me altijd inhouden om dan niet te vragen: "Zitten er poepstrepen op ofzo?".
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-04-2017 15:38
Reden: troll
% gewijzigd
quote:spraakwaterval schreef op 17 april 2017 @ 11:04:

[...]





Ze hadden op zijn minst oma's mond even schoon kunnen maken.Ik heb het idee dat ze bij wijze van grapje oma nog even een kusje hebben gegeven en meteen een hapje hebben genomen.


Dat rode jurkje kleurt er voor geen meter bij!
Nee he? En echt, in de comments mopperen dat mensen haar spul zelfs niet willen hebben als het gratis is Zelfs de reacties zijn huilen-van-het-lachen-smilies Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe serieus ze was haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben opzoek naar goeie vijver pomp die nu heb is te licht zucht de alg op daar door stop hij steeds zo foto van de groote vijver kleine hoor en naar soort zelfde lounge bankje ijzer armleuning dit heb bij acsion vandaan wil graag bankje bij ivb ruimte gebrek en tafel zelfde lang werping nu twee kleine ook foto van wil duidelijkere foto's moet morgen maken op zoek naar regenton en ik zou voor zelf zo graag schommel bank willen om in release ivb mijn spierziekte ik word heel rustig en kan me dan eens ontspannen als moeder met atrose fibrogalgie en meeste zelf doet huishouden me mam kook eten rest moet nog zelf doen of sterf van pijn of niet pijn is dag en nacht hoop dat gauw warmte komt is veel wat ik vraag en ook nog gratis maja als niet breed heb ken niet anders dan bedelen sorry voor schijf foute ik heb Dislexsie voor dat ik weer uit gekaferd word Door erg vervelend mensen zoek ook voor mijn dochter spannende en grappige leesboeken ze is 12 jaar ze vragen zo veel voor leesboek nou dat heb ik niet anders vraag ik ook geen spullen op deze site nou bedankt mensen sorry voor taalfouten
Mijn god daar valt niet door te komen. Maar ik geloof dat ze een halve tuinwinkel vraagt, leesboeken voor haar dochter (geen gek idee, dan doet zij het later hopelijk beter met haar taal) en door de fibrogalgie en andere ziektes kan ze geen Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vraagt ze wekelijks van alles, je kan het zo gek niet bedenken. Alles voor de huisdieren, alles voor de kinderen en alles voor haar huis. Nu ook weer kussens, want het is toch wel zielig dat de hond op een dekbed moet liggen...

Er wordt ook nauwelijks meer gereageerd op haar advertenties, soms wel tips welke winkels het goedkoop verkopen.

Ze heeft nu wel gratis haar oude bankstel aangeboden, en dat valt me mee, want voor speelgoed van haar kinderen van jaren oud vraagt ze zelf de hoofdprijs.
Dan wil je de staat van het bankstel niet weten gok ik.

En is daar reactie op? Ik zou niet echt vertrouwen hebben in die spullen.
Alle reacties Link kopieren
Bankstel is al weg. Op de foto's te zien zag het er nog redelijk uit ook, lagen wel wat katten op de slapen maar had zo te zien wasbare hoezen.
Alle reacties Link kopieren


"

gezocht

Gevraagd

voor

Dragqueen in de leer

wie zou mij kunnen helpen om mijn Drag

mijn Female

te kunnen upgrade naar een high level

mbt

shoes

make up

jewelry

kleding

Size S/m

Size Shoes 37

xoxoxoxoxox

Dragqueen From"



Dat is weer eens wat anders. Wel ballen dat hij dat durft.



Die kerrie is echt grappig, dat is vast een trol maar wel een leuke.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 17 april 2017 @ 12:32:

[...]





Verschrikkelijk zeg.

Er is niks mis met je handjes laten wapperen. Een kind kan best helpen, zeker als dat 'kind' inmiddels 18 is.

En dan ook nog een grote bek online dat het de schuld van anderen is dat jij nu in een vervuild huis woont. Ik kan echt pissig worden van dit soort types. Waarom huurt dat mens geen schoonmaakster in op eigen kosten?Dit is er een uit de persoonlijke kring helaas (wel aangetrouwd ) die zegt dat niet eens alleen online. Voor de schoonmaakster is geen geld want dan blijft er te weinig over voor wiet, dat is ook de reden dat er niet op tijd en voldoende kleding wordt gekocht voor groeiende kinderen. Een rasechte aso is het. Ik zocht ooit in het begin haar huis dus ik vroeg het aan iemand in de straat en hij antwoorden "na het parkeerterrein, dat huis met al die fietsen en andere zooi in de tuin, je herkent het wel", dan heb je wel beeld denk ik..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Vast een trol inderdaad, maar wel een waarvan ik me zo voor kan stellen dat ze hier in het topic meeschrijft of zo



Inderdaad, stoer dat hij het durft.
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw type vloer in de plaatselijke weggeefhoek



Lamelvloer (kliksysteem), nieuw in de verpakking, rustiek eiken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 21 april 2017 @ 12:55:

Een nieuw type vloer in de plaatselijke weggeefhoek



Lamelvloer (kliksysteem), nieuw in de verpakking, rustiek eiken.Bestaat gewoon. Heet alleen lamelparket.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt een 'wensboom op vlonder' aangeboden. Oftewel een kale tak die op een vierkant plankje is getimmerd. Op de foto hangen er wat plastic paaseieren in.



En er zijn ook nog mensen die hem wel willen hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Verkoophoek:



Iemand sloffen sigaretten te koop voor €30? Wel goede
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik op dit moment niet de intentie om iets te (ver)kopen op een groep of op een website, maar wat ik wel een paar keer ben tegenkomen is dat mensen een product aanbieden waarvan zij een goed bod ervoor willen hebben, maar geen prijs aangeven. Een goed voorbeeld zijn schoenen van het merk UGG. Persoon doet een bod van 10 euro en wat zegt degene die de schoenen aanbied: "het zijn UGGS, 10 euro is te weinig, doe een hoger bod".



Wat ik ook ben tegengekomen is dat iemand een heel pakket aan kleding aanbood voor minimaal 15 euro hoger. Dat waren 20 kledingstukken ofzo. Schijnbaar was er is iemand die 15 euro te duur vond en het pakket voor 7,50 wilde betalen.
Alle reacties Link kopieren
geen weggeefhoek maar een besloten groep over meer doen met minder geld



iemand plaatst



Vraagje: waar kan je goedkoop, een grote verpakking, kattengrit halen? Of weet iemand een goed(-koop) alternatief?

Alvast bedankt.



een van de antwoorden :

Geen kat nemen, is nog goedkoper







"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
Pppfff als kattengrind al te duur is dan wil ik niet weten wat er gebeurd als het diertje ziek wordt
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven