Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 30 mei 2016 @ 16:09:

Gezocht: electrische fiets met goede accu. Ik heb geen budget dus gratis. Uit 2014,2015 of 2016.



Let op: In de buurt van huppeldepupstraat kan ik het halen, anders moet je het brengen.Want het is natuurlijk wel een eer als jouw bijna nieuwe fiets door deze persoon geaccepteerd wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:latulipe schreef op 30 mei 2016 @ 16:09:

Gezocht: electrische fiets met goede accu. Ik heb geen budget dus gratis. Uit 2014,2015 of 2016.



Let op: In de buurt van huppeldepupstraat kan ik het halen, anders moet je het brengen.



Hahaha, nou ik had meteen daaronder een plaatje geplakt van een ferrari en over iemand die over heeft, liefst gratis en wel maar max 3 jaar oud en graag om de hoek wonend.

Koekkoek.
quote:nerdopviva schreef op 27 mei 2016 @ 13:04:

[...]





Heel knap Sorry. Ik dacht dat die voor iedereen duidelijk zou zijn
Alle reacties Link kopieren
Benenwagen?
Alle reacties Link kopieren
Heden avond gratis af te halen een 1 persoons stappotje andijvie met varkenslapje. U dient zelf een bakje mee te brengen. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.



Het eten zat nog in de pan, het was misschien 1 groentelepel vol. En het stukje varkenslapje was uit zo'n houdbare Unox-verpakking.



Verschillende vind-ik-leuks, geen reacties. Ben benieuwd of er nog iemand voor is gekomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren




Ik zou liever dumpster-diven
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 30 mei 2016 @ 16:27:

[...]





Want het is natuurlijk wel een eer als jouw bijna nieuwe fiets door deze persoon geaccepteerd wordt







Echt he, wat een figuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 22 mei 2016 @ 19:55:

[...]





Oud ijzer, zoals hierbovn gezegd wordt Ze sjouwen zich een breuk voor een paar knaken netto want ze moeten er ook nog tijd en autokosten insteken.



Sommige onderdelen kunnen ook wel doorverkocht worden aan reparateurtjes.



Ja inderdaad. Ding was loeizwaar en de dame in kwestie informeerde nog even of ik nog meer in de aanbieding had. Euh ... Nee.



Ook een kerel die de machine NU moest hebben want de zijne was kapot en hij had zes kinderen. Succes kerel, de mijne is ook kapot, wat je had kunnen lezen als je je niet blindgestaard had op het woord GRATIS.
quote:Dormouse schreef op 30 mei 2016 @ 22:38:





Ik zou liever dumpster-divenBij de weggeefhoek van mijn oude woonplaats wordt erg vaak eten aangeboden en er komen tientallen serieuze reacties op. 1 van de dames due altijd wel iets over had heeft er zelfs een aparte hoek van gemaakt. Voor een euro of 5 mogen mensen 5 dagen per week een prakkie of iets anders komen ophalen. Veel mensen zouden zonder haar ( die eerst gratis alles weggaf) letterlijk geen eten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 mei 2016 @ 23:21:

[...]



Bij de weggeefhoek van mijn oude woonplaats wordt erg vaak eten aangeboden en er komen tientallen serieuze reacties op. 1 van de dames due altijd wel iets over had heeft er zelfs een aparte hoek van gemaakt. Voor een euro of 5 mogen mensen 5 dagen per week een prakkie of iets anders komen ophalen. Veel mensen zouden zonder haar ( die eerst gratis alles weggaf) letterlijk geen eten hebben.Fat is wel een heel mooi initiatief. Ik heb denk ik gewoon een te levendige fantasie voor zulke berichten als waar ik met op reageerde, ik zie meteen dat vlees uit zo'n pakje en een aangekoekte pan voor me
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 30 mei 2016 @ 23:32:

[...]





Fat is wel een heel mooi initiatief. Ik heb denk ik gewoon een te levendige fantasie voor zulke berichten als waar ik met op reageerde, ik zie meteen dat vlees uit zo'n pakje en een aangekoekte pan voor me Zo zag het er ook uit...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 30 mei 2016 @ 23:21:

[...]



Bij de weggeefhoek van mijn oude woonplaats wordt erg vaak eten aangeboden en er komen tientallen serieuze reacties op. 1 van de dames due altijd wel iets over had heeft er zelfs een aparte hoek van gemaakt. Voor een euro of 5 mogen mensen 5 dagen per week een prakkie of iets anders komen ophalen. Veel mensen zouden zonder haar ( die eerst gratis alles weggaf) letterlijk geen eten hebben.Zij kookt dus wat extra's, dat vind ik een prima initiatief. Dit was echt zo'n kwak aardappelpuree met wat sliertjes andijvie en een aangesneden stukje vlees, allebei in de pan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 31 mei 2016 @ 06:36:

[...]





Zo zag het er ook uit...Dan blijf ik bij liever dumpsterdiven raar ook om het zo aan te bieden, doe het dan in een bakje, desnoods een boterkuipje oid. Of voer 't aan je kippen.
Maar ff serieus... Vlees uit een zakje? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.
quote:Lovely1987 schreef op 31 mei 2016 @ 09:51:

Maar ff serieus... Vlees uit een zakje? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.

Je komt nooit in een supermarkt?

Hangt bij de rookworst en knakworst en smac enzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 31 mei 2016 @ 09:51:

Maar ff serieus... Vlees uit een zakje? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.Rookworst?
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 31 mei 2016 @ 09:58:

[...]



Je komt nooit in een supermarkt?

Hangt bij de rookworst en knakworst en smac enzo.Dat zijn alle 3 al dingen die ik sowieso nooit koop dus denk dat ik dat schap altijd oversla.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 31 mei 2016 @ 10:01:

[...]



Dat zijn alle 3 al dingen die ik sowieso nooit koop dus denk dat ik dat schap altijd oversla.Haha, herkenbaar. Hier staat de Azijn in hetzelfde schap dus kom er geregeld langs. Rookworst is dan nog okee maar de rest lijkt me zoooo vies! (Rookworst lust ik zelf ook niet maar dat wil man nog wel in erwtensoep en kan ik mee leven haha). 'T is maar wat je gewend bent denk ik.
Puss ook niet maar die weet dat gewoon, ze heeft ogen.
quote:Lovely1987 schreef op 31 mei 2016 @ 10:01:

[...]



Dat zijn alle 3 al dingen die ik sowieso nooit koop dus denk dat ik dat schap altijd oversla.Al 35 jaar vegetariër hier. Maar niet wereldvreemd
quote:Goede-Fee schreef op 31 mei 2016 @ 10:05:

Puss ook niet maar die weet dat gewoon, ze heeft ogen.
Ik heb er weer eentje die wil een hele baby uitzet gratis. Wit en zgan. Gratis want geen budget.

En iemand die haar haar ingevlochten wil maar ook daar 100% korting want ben arme studente.



Alle reacties Link kopieren
Ik wil een luxe vakantie



Ik vind die vragen zo raar... Ik snap heus dat je in de ongelukkige situatie kan zitten dat je echt afhankelijk bent van de goodwill van anderen, en dan je de spullen misschien niet op kan halen en mensen het moeten brengen etc. etc.

Maar dat het (vaak) zo eisens gevraagd wordt en dan ook nog om onzinnge dingen als ingevlochten haar of balonnen voor baby-showers, decoraties En dan ook nog in een bepaalde kleur- alsof een baby een traume overhoudt aan verschillend gekleurde meubels. Vraag dan een pot verf erbij haha.



Maar goed, ik heb dan ook heel vaal mazzel, mijn lieve Antilliaanse buurvrouw is kampioen haar-invlechten en fan van mijn brownies dus ruilen we eerlijk
Wie kunnen we blij maken met een mooie buxus haag? ongeveer 5 meter lang en 1.60 hoog en een meter breed!





Lekker handig meenemen ook..
Alle reacties Link kopieren
Te lui om zelf te graven dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven