Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Weggeefhoek-0181 je moet die ene hebben die iets van 10.000 leden heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 03 juni 2016 @ 21:15:

Ik woon compleet niet in de buurt maar krijg nu de neiging lid te worden van die groep.

Is dat gewoon weggeefgroep 0181?



Haha ik ook heb net op 'lid worden' gedrukt.

Er stond alleen dat personen uit Rotterdam niet worden toegelaten dus ben benieuwd of het mij dan wel lukt vanaf een uithoek van nl
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 03 juni 2016 @ 21:27:

Weggeefhoek-0181 je moet die ene hebben die iets van 10.000 leden heeft



Gevonden.

Ik citeer uit de beschrijving: "Personen uit Rotterdam laten we niet meer toe want het heet niet voor niks weggeehoek - 0181.Die nu nog lid zijn mogen gewoon blijven hoor ;) "



Ben benieuwd of ik wel toegelaten word. Kom niet uit Rotterdam maar nog verder weg haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Letterlijk geciteert inclusief schrijffout haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Lovely1987 schreef op 03 juni 2016 @ 20:49:

Haha ik vind de beheerdster van 0181 zo vreselijk sneu. Die leeft echt voor die hoek gewoon!



Wat ik wel echt heel erg leuk vond was dat er vandaag een vouwwagen in hele mooie staat op stond. Wel echt honderden reacties van mensen die volgens mij nooit van z'n levensdagen op vakantie kunnen maar ach. Zo'n mooi gebaar.

Die was van een kennis, wilde hem wel hebben, maar kreeg een Appje, dat ze hem mij wel gunde, maar dat ze er van uitging, dat hij niet geschikt voor ons zou zijn, omdat hij kleine beschadigingen had. Dus mijn

Lootje maar ingetrokken, anders had ik hem gekregen
quote:feelsogood schreef op 03 juni 2016 @ 21:06:

Die beheerster heeft echt niks anders te doen. Snap ook nooit zo goed dat zij leden tagd als ze geloot zijn, de gever doet dat vaak al of de gever zet een berichtje onder het winnende lot, zodat de winnaar al een melding krijgt. Beetje dubbel.Mijn ma kreeg ooit een berisping dat ze haar item gaf aan iemand die in haar vriendelijst stond, zelfs dat checkt ze
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 03 juni 2016 @ 21:49:

[...]



Mijn ma kreeg ooit een berisping dat ze haar item gaf aan iemand die in haar vriendelijst stond, zelfs dat checkt ze Ja als je geen leven hebt moet je wat.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 03 juni 2016 @ 21:49:

[...]



Mijn ma kreeg ooit een berisping dat ze haar item gaf aan iemand die in haar vriendelijst stond, zelfs dat checkt ze







Worden die types betaald ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwejeebo schreef op 03 juni 2016 @ 21:29:

[...]





Haha ik ook heb net op 'lid worden' gedrukt.

Er stond alleen dat personen uit Rotterdam niet worden toegelaten dus ben benieuwd of het mij dan wel lukt vanaf een uithoek van nl En als je geen woonplaats hebt ingevuld? Gaat ze je zeker Googelen?
quote:MadameQetesh schreef op 03 juni 2016 @ 21:58:

[...]





Ja als je geen leven hebt moet je wat.Daar stikt het van op facebook. Ik sta vaak te kijken hoe snel mensen op iets reageren. Schijnbaar kunnen ze op elk moment van de dag op hun telefoon kijken. Ik heb geen facebook op mijn telefoon want ik hoef het allemaal niet te weten de hele dag door.
Hoop wel dat jullie geaccepteerd worden want het is echt een aso groep. Als jullie ook van de andere weggeefhoeken van hier lid worden dan kan je al helemaal de popcorn tevoorschijn halen. Soms zijn er helemaal rellen op andere groepen over de beheerster van 0181 haha.
quote:renate73-nw schreef op 03 juni 2016 @ 21:49:

[...]



Mijn ma kreeg ooit een berisping dat ze haar item gaf aan iemand die in haar vriendelijst stond, zelfs dat checkt ze
Zie net op een andere weggeefhoek de tampons weer voorbij komen, daar reageert niemand op
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 03 juni 2016 @ 23:15:

Hoop wel dat jullie geaccepteerd worden want het is echt een aso groep. Als jullie ook van de andere weggeefhoeken van hier lid worden dan kan je al helemaal de popcorn tevoorschijn halen. Soms zijn er helemaal rellen op andere groepen over de beheerster van 0181 haha.Ik ben nog niet geaccepteerd. Volgens mij heeft ze me geweigerd want toen ik op de groep keek moest ik weer op lid worden drukken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73-nw schreef op 03 juni 2016 @ 21:46:

[...]



Die was van een kennis, wilde hem wel hebben, maar kreeg een Appje, dat ze hem mij wel gunde, maar dat ze er van uitging, dat hij niet geschikt voor ons zou zijn, omdat hij kleine beschadigingen had. Dus mijn

Lootje maar ingetrokken, anders had ik hem gekregen





Dus je loot mee, kan m krijgen van die kennis, maar trekt je lootje in omdat er een paar kleine beschadigingen opzitten? Hmm, weet je wel wat die bschadigingen zijn dan?



Overigens heel herkendbaar dat met die vouwwagen. Hetzelfde heb ik gezien met een tent. Opeens wil iedereen ermee op vakantie of kunnen ze 'm gebruiken. Terwijl 3 van de 4 die reageerden volgens mij niet eens de centen hebben voor een dagje uit. maar wel op vakantie ermee willen..
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 04 juni 2016 @ 22:15:

[...]





Ik ben nog niet geaccepteerd. Volgens mij heeft ze me geweigerd want toen ik op de groep keek moest ik weer op lid worden drukken.Even je woonplaats veranderen Heb ik ook speciaal voor die pagina gedaan. En nu maar afwachten of k geaccepteerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja! heb er ook eentje, eindelijk!

Werd hier net een matras aangeboden...matras gratis op te halen, was wel 10 jaar gebruikt, maar kon nog mee voor een tweede ronde

(Ze houdt zich zelf wel keurig aan de 'vervangingsregel' van tussen 5 a 10 jaar van een matras..
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 05 juni 2016 @ 00:04:

[...]





Even je woonplaats veranderen Heb ik ook speciaal voor die pagina gedaan. En nu maar afwachten of k geaccepteerd wordt.Goeie tip. Thnx
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Springetje schreef op 05 juni 2016 @ 00:01:

[...]





Dus je loot mee, kan m krijgen van die kennis, maar trekt je lootje in omdat er een paar kleine beschadigingen opzitten? Hmm, weet je wel wat die bschadigingen zijn dan?



Overigens heel herkendbaar dat met die vouwwagen. Hetzelfde heb ik gezien met een tent. Opeens wil iedereen ermee op vakantie of kunnen ze 'm gebruiken. Terwijl 3 van de 4 die reageerden volgens mij niet eens de centen hebben voor een dagje uit. maar wel op vakantie ermee willen..Nee niet om de beschadigingen, ze gaf aan dat hij niet waarschijnlijk niet geschikt zou zijn voor ons, omdat ze weet wat wij zoeken. Daarom hebben we er vanaf gezien.
Iemand nog een slaapbank nodig? Heeft volgens die mevrouw wel vlekken, nou met mijn ogen dicht zie ik er niets van. Dat je het online durft te zetten.







Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 03 juni 2016 @ 21:30:

[...]





Gevonden.

Ik citeer uit de beschrijving: "Personen uit Rotterdam laten we niet meer toe want het heet niet voor niks weggeehoek - 0181.Die nu nog lid zijn mogen gewoon blijven hoor ;) "



Ben benieuwd of ik wel toegelaten word. Kom niet uit Rotterdam maar nog verder weg haha.Wat een opluchting, ik mag blijven
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
quote:renate73-nw schreef op 31 mei 2016 @ 20:44:

hoi allemaal..ik heb even een vraagje ..donderdag wordt mijn laminaat bezorgd [ tijdstip weet ik pas woensdagavond rond kwart over negen]..en ik ben maar een vrouw alleen dus moet 17 pakken naar de eerste verdieping gaan sjouwen en dat red ik niet..daarom wilde ik vragen is iemand bereid mij hiermee te helpen ??? zou u zeer dankbaar zijn...



Hoe bedoel je lui en ongeëmancipeerd.

Ze gaat nog even verder



hoi allemaal , ik heb even een vraagje zou er iemand bereid zijn om met mij morgen 11 uur naar de kwantum te rijden om 2 pakken laminaat terug te brengen [ die ik over heb ]..met de bus alleen ga ik dit niet redden zou u erg dankbaar zijn..bedankt alvast....
Als ze nou eerder goed gerekend had, had ze maar 15 pakken naar de 1e verdieping hoeven te dragen....

Zou ze wel laminaat kunnen leggen zelluf?



En de regels zijn veranderd. Fake profielen mogen ook geen lid meer worden haha wat een triest figuur is ze toch ook zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven