Hoe lang doe jij met je Smartphone?

16-09-2019 15:54 116 berichten
Vraag lijkt mij simpel, hoe lang doe jij met je smartphone? Ik heb er nu 1 van 1,5 jaar maar merk dat die al een stuk langzamer wordt, ik vind het wel zonde om al een nieuwe aan te schaffen, aan de andere kant kan ik nu verlengen. moeilijke keus.

Hoe lang doe jij met je smartphone

Totaal aantal stemmen: 228

< 1 jaar (1%)
tussen 1 en 3 jaar (44%)
3 jaar of langer (33%)
Totdat die het helemaal niet meer doet. (21%)
Alle reacties Link kopieren
Totdat hij onredelijk traag wordt. Dat is in praktijk na ongeveer 3 jaar. Ik heb nu de S6 Edge en die is nog prima qua werking en zo goed als krasloos, die is 3 jaar oud in januari. Ik heb er 360 euro voor betaald (geen abonnement) dus dat is hartstikke prima vind ik. Misschien over een half jaar/een jaar zoetjes aan kijken voor een upgrade als hij dan trager is, als het aan mij ligt met een harde max 500 euro, maar liever maximaal 400. Denk dat tegen die tijd de S9 of S10 wel goed te doen zijn qua prijs, maar heb me niet verdiept in de huidge vlaggeshepen van andere merken. Crapples hoef ik niet.
Dat kan heel verschillend zijn. Mijn record is 4 jaar en mijn andere record is 2 weken. :rofl:
Lucifer2018 schreef:
16-09-2019 17:18
Goedkoper? Nah.
Er is een addertje onder het gras, maar los kost dat ding meer dan 1000, dat ga ik echt niet betalen.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 17:25
Er is een addertje onder het gras, maar los kost dat ding meer dan 1000, dat ga ik echt niet betalen.

Een dikke adder bedoel je. En die zit ook niet onder het gras. Ligt er bovenop.

Wat kost dat abo per maand? En contract voor 1 of voor 2 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Nokia 735 met Windows na 4 jaar weg moeten doen omdat Windows niet meer werd ondersteund. De batterij daarvan was verwisselbaar, erg handig om een reservebatterij bij je te hebben.
Toen overgestapt op Honor. Eerst de 8, die werkte na 2,5 jaar nog prima maar ik zag een mooie aanbieding voor de Honor 10 met meer intern geheugen en een betere camera. De 8 is nu mijn reservetelefoon en de 10 gebruik ik tot hij niet meer lekker werkt. Dat gaat wel even duren verwacht ik.
Ik koop mijn telefoons altijd los, meestal op Marktplaats en nu voor het eerst nieuw. Met een simonly. Die abos plus telefoon zijn afzetterij.
Mijn sim is van Vodafone. Een keer overgestapt naar Tele2, maar die bleek een dramatische 4g dekking te hebben in het buitenland, dus snel weer terug naar Vodafone.
impala wijzigde dit bericht op 16-09-2019 17:40
11.79% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt die 1000 euro hoe dan ook. Of meteen bij aanschaf of in de vorm van een abonnement van 1 of 2 jaar. Kijk maar na; dat abonnement is echt niet alleen voor de bel en internet kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zakelijke iPhone die elke 2 jaar vervangen wordt. Ik heb dan mazzel dat ik em mag houden. De laatste heb ik aan mijn moeder gegeven. Ik heb prive nog een iPhone 5s. Niets mis mee alleen moet ik die wel heel vaak opladen.

Zelf zou ik nooit 1000 euro aan een telefoon uitgeven. Echt idioot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vier jaar geleden voor 80 euro een Samsung J1 gekocht (prepaid). Doet het nog prima maar veel meer dan appen, soms bellen en en een spelletje spelen doe ik er niet mee. O, en soms ook wat foto's maken die best redelijk van kwaliteit zijn. Ik ben dus blij met Samsung. Ik hecht niet veel waarde aan een dure smartphone dus deze voldoet uitstekend voor mij.
...
Alle reacties Link kopieren
ik doe er 5 jaar mee (althans met mijn iphone 6 deed ik 5 jaar). Ik heb dus weer een iphone Ik begin niet meer aan goedkope toestellen en ik ben geen android fan (en mijn hele ecosysteem thuis is apple )

Ik koop mijn toestel altijd gewoon en heb een sim only abonnement (vodafone) en dat komt onderaan de streep altijd goedkoopst uit.
2 jaar!
Alle reacties Link kopieren
De huidige wegwerpfabricage van de gemiddelde smartphone is mij een doorn in het oog. Ik zou heel graag een goed werkend toestel willen waarvan ik de batterij kan verwisselen. Nu heb ik een simpele LG Q6 waar ik op zich tevreden over ben (camera is trouwens wel een minpunt), maar na anderhalf jaar lijkt de rek al uit de batterij te zijn. Batterij vervangen is haast net zo duur als een nieuw toestel in dit segment, het is de vraag of dat zinvol is.

Vanwege de duurzaamheid heb ik ooit de eerste Fairphone gekocht, maar zo'n kleine partij heeft in de praktijk toch ook zo veel te overwinnen dat de telefoon qua onderdelen en softwareondersteuning na een paar jaar ook achter de feiten aan loopt. Na drie jaar was dat bij mij ook einde verhaal, dus ook nog niet echt een oplossing voor het duurzaamheidsprobleem in deze sector. Ik zou het wel toejuichen als ze een grotere vraag naar dit soort ontwikkelingen afdwingen bij de reguliere fabrikanten, maar daar zie ik nog geen overtuigende (voor)tekenen van, helaas.
Meestal na een jaar of 1,5, dan zie ik iets nieuws en wil ik dat. Nou heb ik altijd budget smartphones, en een sim only abbo.
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 17:27
Een dikke adder bedoel je. En die zit ook niet onder het gras. Ligt er bovenop.

Wat kost dat abo per maand? En contract voor 1 of voor 2 jaar?
Als ik bijvoorbeeld een tweejarig abonnement zou nemen met 15 GB, zou ik 19 euro betalen voor de telefoon met nog 30 euro voor het abonnement, 47 euro in het totaal, ik zou dan wel 485,69 moeten bijbetalen, dit is bijna het dubbele als wat ik nu doe, ik moet er nog even goed over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn telefoons werden nooit trager maar moet ‘m na een paar jaar wel sneller opladen.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
16-09-2019 17:56
De huidige wegwerpfabricage van de gemiddelde smartphone is mij een doorn in het oog. Ik zou heel graag een goed werkend toestel willen waarvan ik de batterij kan verwisselen. Nu heb ik een simpele LG Q6 waar ik op zich tevreden over ben (camera is trouwens wel een minpunt), maar na anderhalf jaar lijkt de rek al uit de batterij te zijn. Batterij vervangen is haast net zo duur als een nieuw toestel in dit segment, het is de vraag of dat zinvol is.

Vanwege de duurzaamheid heb ik ooit de eerste Fairphone gekocht, maar zo'n kleine partij heeft in de praktijk toch ook zo veel te overwinnen dat de telefoon qua onderdelen en softwareondersteuning na een paar jaar ook achter de feiten aan loopt. Na drie jaar was dat bij mij ook einde verhaal, dus ook nog niet echt een oplossing voor het duurzaamheidsprobleem in deze sector. Ik zou het wel toejuichen als ze een grotere vraag naar dit soort ontwikkelingen afdwingen bij de reguliere fabrikanten, maar daar zie ik nog geen overtuigende (voor)tekenen van, helaas.
Jammer is dat hè, dat de kwaliteit dan toch achterblijft terwijl het idee zo goed is.

Ik doe zo lang mogelijk met mijn telefoon, de vorige (een samsung) had ik 4,5 jaar. Batterij en internetgebruik werkten toen echt niet meer. Mijn huidige (een motorola) heb ik nu ruim een jaar en hij bevalt nog steeds prima.
What a nuanced anxiety
Poker schreef:
16-09-2019 18:15
Mijn telefoons werden nooit trager maar moet ‘m na een paar jaar wel sneller opladen.
Hoe bedoel je dat? Dat ie sneller leeg is?
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 18:00
Als ik bijvoorbeeld een tweejarig abonnement zou nemen met 15 GB, zou ik 19 euro betalen voor de telefoon met nog 30 euro voor het abonnement, 47 euro in het totaal, ik zou dan wel 485,69 moeten bijbetalen, dit is bijna het dubbele als wat ik nu doe, ik moet er nog even goed over nadenken.
19 x 24= 456
456+485= 941 voor je toestel.
En dan nog je dure abonnement van 360 euro per jaar.
Je betaalt het hoe dan ook zelf. Na twee jaar heeft die hele telefoon met het gebruik 1661 euro gekost en heb je dus een maand (?) voor niets gewerkt.


Ik vind het idiote bedragen maar wie ben ik.
huisduif schreef:
16-09-2019 18:25
19 x 24= 456
456+485= 941 voor je toestel.
En dan nog je dure abonnement van 360 euro per jaar.
Je betaalt het hoe dan ook zelf. Na twee jaar heeft die hele telefoon met het gebruik 1661 euro gekost en heb je dus een maand (?) voor niets gewerkt.


Ik vind het idiote bedragen maar wie ben ik.
Ik vind 30 euro per maand voor een abonnement ook duur. Zeker nu je bij simpel een Sim-only abonnement hebt voor een tientje per maand met onbeperkt bellen.
Ik laat ze altijd binnen een week al vallen zodat het scherm vol barsten zit.
Alle reacties Link kopieren
Nu al weer een tijd een s7 met barst in de rechter hoek.

Telefoon gaat eruit als het zijn tijd is :)

Telefoons 'mogen' uitzoeken slaat nergens op. Links of rechtsom betaal je de toestelprijs zelf. Gespreid of in 1x.
Alle reacties Link kopieren
Ook bij abonnement kan je je toestel in 1 x betalen. Ik snap niet dat mensen dit op afbetaling kopen
Zalmsnipper schreef:
16-09-2019 18:33
Nu al weer een tijd een s7 met barst in de rechter hoek.

Telefoon gaat eruit als het zijn tijd is :)

Telefoons 'mogen' uitzoeken slaat nergens op. Links of rechtsom betaal je de toestelprijs zelf. Gespreid of in 1x.
Klopt. Mijn moeder vroeg me een keer mee te kijken met haar telefoonrekeningen, omdat die zo hoog waren. Ze wist niet waar ze dat terug kon vinden. Ik heb met haar meegekeken en ze betaalde inderdaad per maand een bedrag voor haar toestel. Geen wonder dat haar rekeningen zo hoog waren. Volgens mij heeft ze hem nu bijna afbetaald.
Ja jullie hebben gelijk, eigenlijk is een toestel los kopen voordeliger uiteindelijk, maar even sparen dan.
Kwebbeltje91 schreef:
16-09-2019 18:39
Klopt. Mijn moeder vroeg me een keer mee te kijken met haar telefoonrekeningen, omdat die zo hoog waren. Ze wist niet waar ze dat terug kon vinden. Ik heb met haar meegekeken en ze betaalde inderdaad per maand een bedrag voor haar toestel. Geen wonder dat haar rekeningen zo hoog waren. Volgens mij heeft ze hem nu bijna afbetaald.
Wel goed opletten dat ze na afbetaling het bedrag verlagen. Mijn ervaring is dat providers er een handje van hebben om het bedrag gelijk te laten na afbetaling en dat je hier zelf achteraan moet bellen.
huisduif schreef:
16-09-2019 18:25
19 x 24= 456
456+485= 941 voor je toestel.
En dan nog je dure abonnement van 360 euro per jaar.
Je betaalt het hoe dan ook zelf. Na twee jaar heeft die hele telefoon met het gebruik 1661 euro gekost en heb je dus een maand (?) voor niets gewerkt.


Ik vind het idiote bedragen maar wie ben ik.

Dit dus.


Ik betaal 24x €12 voor mijn sim only abo = €288 en mijn telefoon was €155 = €443 in totaal in 2 jaar.
En dan reken ik nu voor het gemak die telefoon over 2 jaar maar ik kan er ook 3 of 4 jaar mee doen. Wordt het alleen maar goedkoper van.

En mijn telefoon even vergeleken met de note. Zelfde formaat, grotere accucapaciteit zelfs dan de Note, oké de Note heeft meer geheugen 256 GB maar wat moet je daarmee?? Ik heb 64 GB en gebruik dat al niet allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven