Hoe lang doe jij met je Smartphone?

16-09-2019 15:54 116 berichten
Vraag lijkt mij simpel, hoe lang doe jij met je smartphone? Ik heb er nu 1 van 1,5 jaar maar merk dat die al een stuk langzamer wordt, ik vind het wel zonde om al een nieuwe aan te schaffen, aan de andere kant kan ik nu verlengen. moeilijke keus.

Hoe lang doe jij met je smartphone

Totaal aantal stemmen: 228

< 1 jaar (1%)
tussen 1 en 3 jaar (44%)
3 jaar of langer (33%)
Totdat die het helemaal niet meer doet. (21%)
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 18:42
Ja jullie hebben gelijk, eigenlijk is een toestel los kopen voordeliger uiteindelijk, maar even sparen dan.

Of gewoon los laten dat een telefoon van €1000 zaligmakend is. Er zijn er zat die hetzelfde kunnen voor minder geld.
ik heb al meer dan 4 jaar een Samsung A5,, mankeert nog niets aan, batterij nog prima. Kan van mij nog prima langer mee. En ik heb nu een heel goedkoop abonnement , dus als ik een nieuwe moet, dan koop ik een nieuw toestel ,en niet bij het abonnement in.
Eigenlijk wilde ik alle vier de keuzes van de poll aankruisen.

Mijn instelling is; tot hij het niet meer doet. In de praktijk is dat tussen 1 en 4 jaar gebleken.

Mijn eerste was twee jaar oud toen het geheugen te klein was geworden. Toestel was ook heel klein en de letters op het scherm dus ook.

Mijn tweede ging fysiek stuk na ruim een jaar. Het ringtone-geluidsspeakertje was defect.

Omdat man precies op dat moment een nieuw toestel voor zijn werk mocht aanschaffen werd er hier grootscheeps doorgeschoven.

Met mijn huidige telefoon doe ik nu al ruim een jaar en die was al drie jaar oud toen ik hem kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 18:42
Ja jullie hebben gelijk, eigenlijk is een toestel los kopen voordeliger uiteindelijk, maar even sparen dan.
Het gaat om bewustzijn. Als een toestel met gespreid betalen over 2 jaar 3 tientjes duurder is dan in 1x aanschaffen, maar wel vet handig omdat het gespreid kan, dan moet je dat gewoon doen.

Het gaat erom dat je WEET wat je betaalt.
Bijzonder dat er nog steeds mensen zijn zoals TO die niet weten hoe zo'n abbo en telefoon werkt. Wat de kosten zijn.

Echt denken dat het goedkoper is.

Prima als je gespreid wil betalen ( en ook zo gemeld word bij BKR) maar TO beweerd dat het goedkoper zou zijn. Nee.
PhiIae schreef:
16-09-2019 18:42
Wel goed opletten dat ze na afbetaling het bedrag verlagen. Mijn ervaring is dat providers er een handje van hebben om het bedrag gelijk te laten na afbetaling en dat je hier zelf achteraan moet bellen.

Bedankt voor de tip, ik zie mijn moeder niet heel veel maar als ik er weer ben zal ik het in de gaten houden.
Zalmsnipper schreef:
16-09-2019 18:55
Het gaat om bewustzijn. Als een toestel met gespreid betalen over 2 jaar 3 tientjes duurder is dan in 1x aanschaffen, maar wel vet handig omdat het gespreid kan, dan moet je dat gewoon doen.

Het gaat erom dat je WEET wat je betaalt.
Ja daar heb je gelijk in, het heeft ook geen haast, heb nu een note 8, maar heb vandaag dus een note 10 getest, en mensen die zeggen dat het niet uitmaakt praten onzin, het beeld en geluid is zoveel beter, hij is zoveel sneller. Ik weet nu wel dat een los toestel aanschaffen uiteindelijk goedkoper is, en dat zal ik dan ook doen.
Lucifer2018 schreef:
16-09-2019 18:58
Bijzonder dat er nog steeds mensen zijn zoals TO die niet weten hoe zo'n abbo en telefoon werkt. Wat de kosten zijn.

Echt denken dat het goedkoper is.

Prima als je gespreid wil betalen ( en ook zo gemeld word bij BKR) maar TO beweerd dat het goedkoper zou zijn. Nee.
Ik weet heus wel hoe het werkt, uiteindelijk ben je duurder uit heb altijd losse toestellen gekocht, in het begin lijkt het goedkoper, is het uiteindelijk niet.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:08
Ja daar heb je gelijk in, het heeft ook geen haast, heb nu een note 8, maar heb vandaag dus een note 10 getest, en mensen die zeggen dat het niet uitmaakt praten onzin, het beeld en geluid is zoveel beter, hij is zoveel sneller. Ik weet nu wel dat een los toestel aanschaffen uiteindelijk goedkoper is, en dat zal ik dan ook doen.

En bedankt hé. Ik denk met je mee en geef aan dat er prima alternatieven zijn.

Iemand anders is voor je aan het rekenen gegaan en uitgerekend dat die geweldige en onmisbare telefoon je ruim €1600 kost in 2 jaar tijd
(tegenover een prima vergelijkbare optie voor onder de €500)

Als je alleen maar jaknikkers wilt kun je beter geen topic openen.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:09
Ik weet heus wel hoe het werkt, uiteindelijk ben je duurder uit heb altijd losse toestellen gekocht, in het begin lijkt het goedkoper, is het uiteindelijk niet.

Serieus? :rofl:

Nee, dat wist je niet. Je weet het nu.

Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 16:23
Dat zeker, maar ik mag mijn abonnement verlengen, dus dan is het een stuk goedkoper. maar de kosten per maand gaan dan wel omhoog, dat is het nadeel.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 17:25
Er is een addertje onder het gras, maar los kost dat ding meer dan 1000, dat ga ik echt niet betalen.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 18:00
Als ik bijvoorbeeld een tweejarig abonnement zou nemen met 15 GB, zou ik 19 euro betalen voor de telefoon met nog 30 euro voor het abonnement, 47 euro in het totaal, ik zou dan wel 485,69 moeten bijbetalen, dit is bijna het dubbele als wat ik nu doe, ik moet er nog even goed over nadenken.
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 19:14
En bedankt hé. Ik denk met je mee en geef aan dat er prima alternatieven zijn.

Iemand anders is voor je aan het rekenen gegaan en uitgerekend dat die geweldige en onmisbare telefoon je ruim €1600 kost in 2 jaar tijd
(tegenover een prima vergelijkbare optie voor onder de €500)

Als je alleen maar jaknikkers wilt kun je beter geen topic openen.
Ik had het toch niet tegen jou of wel? je hoeft je niet zo snel beledigd te voelen hoor.
Omfg. :rofl:
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:22
Ik had het toch niet tegen jou of wel? je hoeft je niet zo snel beledigd te voelen hoor.

Niet? Wie beledig je dan wel die moeite voor je heeft zitten doen?

En inhoudelijk ga je er maar gewoon niet op in?
Lucifer2018 schreef:
16-09-2019 19:17
Serieus? :rofl:

Nee, dat wist je niet. Je weet het nu.
Nee jij leest niet goed, ik heb duidelijk aangegeven dat er een adder onder het gras ligt, maar goed lach mij maar uit ik zit er niet mee.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:27
Nee jij leest niet goed, ik heb duidelijk aangegeven dat er een adder onder het gras ligt, maar goed lach mij maar uit ik zit er niet mee.

De adder ligt er niet onder. Die slaat zijn staart in je gezicht. Is niks verborgens aan die kosten.
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 19:26
Niet? Wie beledig je dan wel die moeite voor je heeft zitten doen?

En inhoudelijk ga je er maar gewoon niet op in?
Nee jij voelt je beledigd omdat ik een andere mening heb over een telefoon, dat is heel wat anders.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:30
Nee jij voelt je beledigd omdat ik een andere mening heb over een telefoon, dat is heel wat anders.
Ja hoor. zo is het.
Jammer dit topic gaat een hele andere richting op dan ik wilde
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:34
Jammer dit topic gaat een hele andere richting op dan ik wilde

Je bedoelt dat je andere meningen dan de jouwe krijgt en dat er mensen zijn die zeggen dat een telefoon van €1000 raar is als je die eigenlijk niet kunt betalen?
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 19:35
Je bedoelt dat je andere meningen dan de jouwe krijgt en dat er mensen zijn die zeggen dat een telefoon van €1000 raar is als je die eigenlijk niet kunt betalen?
Nee dat bedoel ik niet
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:38
Nee dat bedoel ik niet

Wat bedoel je dan wel?
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 19:41
Wat bedoel je dan wel?
De ruzie die nu ontstaat
Welke ruzie?
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 19:45
Welke ruzie?
Nou echt vriendelijk ging het er net niet aan toe vond jij wel?
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 19:46
Nou echt vriendelijk ging het er net niet aan toe vond jij wel?
Ik zie nergens in dit topic ruzie. Wat jij niet vriendelijk noemt, zie ik als realiteit die ze proberen over te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven