Hoe lang doe jij met je Smartphone?

16-09-2019 15:54 116 berichten
Vraag lijkt mij simpel, hoe lang doe jij met je smartphone? Ik heb er nu 1 van 1,5 jaar maar merk dat die al een stuk langzamer wordt, ik vind het wel zonde om al een nieuwe aan te schaffen, aan de andere kant kan ik nu verlengen. moeilijke keus.

Hoe lang doe jij met je smartphone

Totaal aantal stemmen: 228

< 1 jaar (1%)
tussen 1 en 3 jaar (44%)
3 jaar of langer (33%)
Totdat die het helemaal niet meer doet. (21%)
Alle reacties Link kopieren
Waarom wacht je niet een half jaar of langer tot die geweldige telefoon wat goedkoper is?
Voor die 1600 euro kan je ook een auto kopen of op vakantie gaan of een mooi bed kopen of een elektrische fiets, etc. Je kan het maar een keer uitgeven en dan vraag ik me af hoeveel dat "mooie" geluid en beeld waard is als je een telefoon nu pas 1,5 jaar hebt. Het kan altijd nieuwer, mooier, groter en beter maar de kunst is om tevreden te zijn met wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
16-09-2019 18:23
Hoe bedoel je dat? Dat ie sneller leeg is?
Dat bedoel ik.
Poker schreef:
16-09-2019 22:27
Dat bedoel ik.

Ah.
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn telefoon stuk is of niet meer goed werkt. Ik koop liever een los toestel in combinatie met SIM-ony, en het hoeft voor mij niet een heel duur model te zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn huidige telefoon (iPhone 6S) nu bijna 4 jaar, en vrijdag verwacht ik mijn nieuwe telefoon (iPhone 11). Overigens doet mijn telefoon het nog prima, de batterij is niet helemaal goed meer (al 2 of 3 keer laten vervangen) en hij wordt wat trager, maar geen echte mankementen. Ik had er dus nog wel een jaartje mee kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 18:42
Ja jullie hebben gelijk, eigenlijk is een toestel los kopen voordeliger uiteindelijk, maar even sparen dan.
Welnee. Ik betaal 24x31 euro voor mijn nieuwe toestel. Betaald na 2 jaar: 744 euro. Nieuwprijs toestel: 809 euro. En nee, ik betaal niet meer voor abonnement dan bij SIM only, afgezien van die 31 euro voor het toestel. Ik hoef ook niks bij te betalen.
drackie wijzigde dit bericht op 17-09-2019 13:59
6.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet eens een abonnement. Ik gebruik gewoon prepaid en zit op wifi waar het kan. Meestal kan dat wel, behalve als ik onderweg ben. Scheelt wel in maandelijkse kosten.
Alle reacties Link kopieren
Jaren. De telefoon die ik nu heb, heb ik nu 4 a 5 jaar. Ik doe niet veel op mijn mobiel. Wat appen, foto's maken en wat surfen en dat is het ook wel.
Heanig an
Zo lang als Apple nodig heeft een nieuwe te ontwerpen
Drackie schreef:
17-09-2019 12:33
Welnee. Ik betaal 24x31 euro voor mijn nieuwe toestel. Betaald na 2 jaar: 744 euro. Nieuwprijs toestel: 809 euro. En nee, ik betaal niet meer voor abonnement dan bij SIM only, afgezien van die 31 euro voor het toestel. Ik hoef ook niks bij te betalen.
Ja maar je hebt toch een contract voor 2 jaar of ben ik nou zo dom, stel je betaalt 31 euro in de maand voor 2 jaar lang dan ben je al 1488 kwijt, en nog bijbetalen voor een nieuw toestel kost ook snel 700. (Dan kies je wel voor het allernieuwste dat klopt) nu betaal ik 20 in de maand dus 960 voor 2 jaar, het nieuwe toestel kost 1000 dus ben wel degelijk goedkoper uit met het kopen van een los toestel (Op langer termijn)
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
17-09-2019 19:16
Ja maar je hebt toch een contract voor 2 jaar of ben ik nou zo dom, stel je betaalt 31 euro in de maand voor 2 jaar lang dan ben je al 1488 kwijt, en nog bijbetalen voor een nieuw toestel kost ook snel 700. (Dan kies je wel voor het allernieuwste dat klopt) nu betaal ik 20 in de maand dus 960 voor 2 jaar, het nieuwe toestel kost 1000 dus ben wel degelijk goedkoper uit met het kopen van een los toestel (Op langer termijn)
24 maanden (oftewel 2 jaar) x 31 euro is toch echt 744 euro, precies wat ik zei. Bijbetalen is niet aan de orde (een bijbetaling van 700 euro slaat trouwens ook nergens op, dat is bijna de hele prijs van het toestel in mijn geval). Ik heb gekozen voor de iPhone 11, het allernieuwste toestel dus.

Ik betaal nu 25 euro per maand en ik ga straks met mijn nieuwe telefoon dus 56 euro betalen. 25 euro voor het abonnement, 31 euro voor het toestel. Na twee jaar heb ik 65 euro minder (!) betaald dan wanneer ik het toestel los zou kopen.
Alle reacties Link kopieren
Iets van het merk 'aangevreten fruit' komt er bij mij niet in. Ik ben van de leeftijd dat een mobieltje nog heel bijzonder, duur en zeldzaam was. Ik heb wat Samsungs versleten en toen een prachtige Nokia 640 gehad die ik nog kan missen, maar helaas, geen Windows meer. Dat werkte toch wel zo lekker.
Ik heb nu een Nokia 8 en die is ook wel fijn. Ik gebruik hem alleen voor bellen/appen/foto's maken/buienradar kijken. Ik ben slechtziend dus ik waag me niet aan allerlei apps en al helemaal niet aan film kijken o.e.d. Ik gebruikte Android al voor mijn tablet dus dat voelt redelijk vertrouwd. Het hele ding kostte 365 euro en ik heb een klein T-mobile abonnement voor 12,50 per maand.
Mijn idee is: telefoon zo lang mogelijk gebruiken tot hij zo'n beetje uit elkaar valt.
Schriftje schreef:
19-09-2019 14:52
Ik ben van de leeftijd dat een mobieltje nog heel bijzonder, duur en zeldzaam was.
Ik weet niet hoe oud je bent maar duur is echt iets van de laatste paar jaar hoor. Ik heb het uiteraard niet over de échte begindagen maar gewoon over de 2e helft van de jaren negentig toen je op verjaardagen een bijzonderheid was met een mobieltje dat vaak niet meer dan ƒ100 hoefde te kosten.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld zo'n 2 jaar. Maar dat komt omdat we bij ons op het werk iedere 2 jaar 300 euro krijgen voor een nieuwe telefoon. Dan wordt het opeens leuker om een topmodel te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
16-09-2019 17:47
ik doe er 5 jaar mee (althans met mijn iphone 6 deed ik 5 jaar). Ik heb dus weer een iphone Ik begin niet meer aan goedkope toestellen en ik ben geen android fan (en mijn hele ecosysteem thuis is apple )

Ik koop mijn toestel altijd gewoon en heb een sim only abonnement (vodafone) en dat komt onderaan de streep altijd goedkoopst uit.

Hier idem! Met mijn iphone 4 deed ik een jaar of vier, met de 6 die ik nu heb al zo'n 5 jaar. Wel net de batterij vervangen. Hierna koop ik weer een iphone, ik denk de 8. En ook een supergoedkoop sim-only-abbo.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst nu een toestel dat langer lijkt te werken dan de 24 maanden die m'n abo duurt.... Ik ga dus voorlopig door met m'n huidige toestel maar dan zonder de afloskosten van het toestel.

Maar eerlijk is eerlijk; dit is vooral omdat er gewoon géén goede vervanger van mijn huidige toestel op de markt is gebracht. Ik heb kennelijk enorm mazzel, want er zijn maar weinig mensen fan van Sony qua fotografie, maar die van mij maakt serieus minstens net zulke goede foto's als m'n spiegelreflex (geen instapmodelletje of standaardlensjes) Alleen inzoomen natuurlijk niet ;)
Alle reacties Link kopieren
Normaliter 3 tot 4 jaar, maar mijn huidige telefoon gaat het niet zo lang volhouden. Hij vertoont na 2 jaar al wat kuren, en ik stoor mij aan het ruimtegebrek. Er zit een SD-kaart in, maar applicaties kunnen kennelijk alleen op het geheugen van de telefoon zelf wordt geïnstalleerd. Dus ik moet het doen met 10 GB...

Ik ga maar eens op zoek naar een nieuw toestel. Ik heb een abonnement van €10 per maand, al jaren lang. Dus ik koop altijd een los toestel. In elk geval niet van Apple of een ander duur merk. Er zijn goedkopere merken met net zulke goede en mooie telefoons.
Alle reacties Link kopieren
Volgens Apple te lang. Mijn iPhone 6 wordt nu niet meer ge-update door hun. Ach, nog even doorsparen en dan komt er in mei volgend jaar een 8 of Xr. Daar doe ik daar dan ook weer een jaar of 5 mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 jaar gedaan met mijn iPhone 6S en heb sinds een aantal weken een nieuwe telefoon (OnePlus). De batterij van mijn iphone ging gigantisch snel leeg en apps begonnen langzamer te werken. Heb de telefoon gedurende 3 jaar ook wel erg intensief gebruikt en ook meermaals laten vallen, waardoor hij toch wat klappen heeft gehad. Tegenwoordig gebruik ik mijn telefoon een stuk minder en hoop ik dat mijn nieuwe langer dan 3 jaar meegaat.
Drackie schreef:
17-09-2019 21:10

Ik betaal nu 25 euro per maand en ik ga straks met mijn nieuwe telefoon dus 56 euro betalen. 25 euro voor het abonnement, 31 euro voor het toestel. Na twee jaar heb ik 65 euro minder (!) betaald dan wanneer ik het toestel los zou kopen.
Maar een abonnement van €25 is toch heel duur? Wat krijg je daarvoor? (MBs/belminuten). Ik kan me haast niet voorstellen dat dat elders niet goedkoper kan.
Alle reacties Link kopieren
minder dan een jaar, heb er geen.
-Hanka- schreef:
15-10-2019 20:23
Maar een abonnement van €25 is toch heel duur? Wat krijg je daarvoor? (MBs/belminuten). Ik kan me haast niet voorstellen dat dat elders niet goedkoper kan.
Vind ik ook. Bij bepaalde providers (sim-only) kun je voor een tientje onbeperkt bellen en krijg je 5 gb internet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan bij welke provider je zit, die goedkope hebben vaak een slechte dekking, of zijn in het buitenland al helemaal onbereikbaar. Dan betaal ik liever iets meer waar overal dekking is. En sommige aanbieders hebben dubbel voordeel, zoals combinatie Vodafone en Ziggo (extra mb en een extra zenderpakket)

Ik heb nu een iPhone 7, 2,5 jaar oud. Heb nu een jaar sim only genomen omdat het toestel nog prima is (na het vervangen van de batterij). Ik spaar nu voor een nieuwe iPhone die ik volgend jaar in 1x wil aftikken.
Hiervoor deed ik altijd 2 jaar met een toestel, vorige iPhone heb ik ook gewoon op mp verkocht en het geld gebruikt voor een nieuwe. Ga ik volgend jaar ook doen.
Kies bewust niet voor registratie bij het BKR.
Flymania schreef:
16-10-2019 16:10
Ligt eraan bij welke provider je zit, die goedkope hebben vaak een slechte dekking, of zijn in het buitenland al helemaal onbereikbaar. Dan betaal ik liever iets meer waar overal dekking is. En sommige aanbieders hebben dubbel voordeel, zoals combinatie Vodafone en Ziggo (extra mb en een extra zenderpakket)
Inderdaad, dat heb ik ook. Ik heb mijn abo bij KPN, is inderdaad wat duurder maar nooit problemen met bereik of dekking. Dat heb ik er dan graag voor over.
Zolang het toestel naar behoren functioneert vervang ik het niet.

Als de batterij slecht wordt dan wordt deze vervangen. Huidige toestel heb ik inmiddels een jaar of 3 denk ik (wel recent batterij vervangen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven