Hoe Mc Afee spam in mijn mailbox stoppen?

13-06-2022 12:08 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Meerdere keren per dag krijg ik spam van McAfee, of eigenlijk iemand/iets die zich voordoet als McAfee. Ik weet dat het spam is en heb al op verschillende manieren het proberen te stoppen maar dat is tot op heden niet gelukt. Het adres blokkeren helpt niet wat het is iedere keer weer net een ander adres.
Google heeft me tot nu toe ook niet verder geholpen. Iemand een idee?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb exact hetzelfde. Weet het dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maak een regel dat hij alle mail met McAfee in de titel, e-mail adres of body van de mail blokkeert:

https://support.microsoft.com/en-us/off ... ee8d9f5622
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hetzelfde maar dan van een andere spam aanbieder… word er knots van :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Vaak kun je een blokkade doen voor een site/domijn, zegmaar alles wat voor @mcafee.com zit. Dat proberen?

Ik heb het op gegeven en een ander mail adres geopend. Maar ik had meerdere "bronnen".
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een mailbox, die ik heel weinig gebruik, daar heb ik het ook, Tientallen per dag
De andere, actieve, mailbox, heb ik denk ik beter beschermd. Daar gaat het goed.

Dit Tip van alles weglaten van Mcafee ga ik toch even proberen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
13-06-2022 12:25
Maak een regel dat hij alle mail met McAfee in de titel, e-mail adres of body van de mail blokkeert:

https://support.microsoft.com/en-us/off ... ee8d9f5622
Ik heb hier op zitten kijken maar ik kom er niet uit. Vanavond maar eens verder kijken.
Die spammer schrijft doodleuk iedere keer "dit is de laatste waarschuwing" en dan denk ik: hou je daar dan ook aan.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
LunchLover schreef:
13-06-2022 13:05
Vaak kun je een blokkade doen voor een site/domijn, zegmaar alles wat voor @mcafee.com zit. Dat proberen?

Ik heb het op gegeven en een ander mail adres geopend. Maar ik had meerdere "bronnen".
Andersom bedoel je. Dus voor alles dat achter het @ zit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rechtermuisklik op een bericht waar je een regel voor wilt maken -> Geavanceerde opties -> Regel maken:

Afbeelding

Kies "Meer opties".

Geef in het eerste vak je regel een naam (ik vond ROT OP MET JE ROMMEL wel een mooie).

Daarna voeg je voorwaardes toe: Die kan je selecteren in de dropdown. Met de voorwaardes die ik in de screenshot heb ingesteld, verwijder ik alle mail die afkomstig is van e-mail waar het woord "MCafee" of "MC afee" in zit. Selecteer wat je wil dat er gebeurt met de mail (ik wil hem naar ongewenste mail hebben, maar je kan hem ook laten verwijderen of naar een andere map laten verplaatsen).

"Verwerken van meer regels stoppen" zegt of hij ook naar andere regels die je hebt gemaakt moet kijken voor hij je regel uit voert. In jouw geval irrelevant, want je wil alles met McAfee sowieso weggepleurd hebben. Kan dus aangevinkt blijven. Als je "Regel nu uitvoeren" aanvinkt, gaat hij door je hele postvak IN de regel uitvoeren. Dus als je zo'n arme stakker bent waar inmiddels 1000 MCAfee mailtjes in je postvak IN staan, worden die opgeruimd. Als je het vakje niet aanvinkt, geldt de regel voor elke nieuwe mail maar blijft alles in je Postvak IN staan.

Afbeelding

Maak nog exra regels om ook op het onderwerp en berichttext te filteren, voor als de spammer een mailadres gebruikt zonder het woord MCafee erin. De voorwaardes zien er zo uit:

Afbeelding

Zorg dat ze allemaal een eigen regel krijgen (dus 3x opnieuw "regel maken" klikken). Als je alle 3 de voorwaardes in 1 regel stopt, moeten alle 3 de voorwaardes gehaald zijn vóór hij je shit gaat opruimen. Dus EN email EN onderwerp EN berichttext moet dan MCafee bevatten, en dan krijg je alsnog veel spam van mailtjes waarbij alleen de afzender of alleen de berichttext MCafee bevat.
ugli wijzigde dit bericht op 13-06-2022 14:07
0.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaaa deze heb ik ook al 200 x verwijderd, zooo wat irritant >:-(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
13-06-2022 14:06
Rechtermuisklik op een bericht waar je een regel voor wilt maken -> Geavanceerde opties -> Regel maken:

Afbeelding

Kies "Meer opties".

Geef in het eerste vak je regel een naam (ik vond ROT OP MET JE ROMMEL wel een mooie).

Daarna voeg je voorwaardes toe: Die kan je selecteren in de dropdown. Met de voorwaardes die ik in de screenshot heb ingesteld, verwijder ik alle mail die afkomstig is van e-mail waar het woord "MCafee" of "MC afee" in zit. Selecteer wat je wil dat er gebeurt met de mail (ik wil hem naar ongewenste mail hebben, maar je kan hem ook laten verwijderen of naar een andere map laten verplaatsen).

"Verwerken van meer regels stoppen" zegt of hij ook naar andere regels die je hebt gemaakt moet kijken voor hij je regel uit voert. In jouw geval irrelevant, want je wil alles met McAfee sowieso weggepleurd hebben. Kan dus aangevinkt blijven. Als je "Regel nu uitvoeren" aanvinkt, gaat hij door je hele postvak IN de regel uitvoeren. Dus als je zo'n arme stakker bent waar inmiddels 1000 MCAfee mailtjes in je postvak IN staan, worden die opgeruimd. Als je het vakje niet aanvinkt, geldt de regel voor elke nieuwe mail maar blijft alles in je Postvak IN staan.

Afbeelding

Maak nog exra regels om ook op het onderwerp en berichttext te filteren, voor als de spammer een mailadres gebruikt zonder het woord MCafee erin. De voorwaardes zien er zo uit:

Afbeelding

Zorg dat ze allemaal een eigen regel krijgen (dus 3x opnieuw "regel maken" klikken). Als je alle 3 de voorwaardes in 1 regel stopt, moeten alle 3 de voorwaardes gehaald zijn vóór hij je shit gaat opruimen. Dus EN email EN onderwerp EN berichttext moet dan MCafee bevatten, en dan krijg je alsnog veel spam van mailtjes waarbij alleen de afzender of alleen de berichttext MCafee bevat.
Bedankt voor de moeite! Maar ik heb zowel op mijn laptop als op mijn telefoon niet de knop met Geavanceerde opties helaas. Echt goed gekeken maar ik kom er niet mee verder.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan naar rechtsboven het tandwieltje voor Instellingen (in je browser, op je laptop). Dan naar "Alle Outlook instellingen weergeven" en dan klikken op "Regels". Dan kom je er ook.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
13-06-2022 16:39
Dan naar rechtsboven het tandwieltje voor Instellingen (in je browser, op je laptop). Dan naar "Alle Outlook instellingen weergeven" en dan klikken op "Regels". Dan kom je er ook.
Nogmaals dank voor de moeite, maar 'alle outlook instellingen weergeven' heb ik niet, ook niet iets wat er op lijkt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwiglesias schreef:
16-06-2022 12:37
Nogmaals dank voor de moeite, maar 'alle outlook instellingen weergeven' heb ik niet, ook niet iets wat er op lijkt.
Zit je op de telefoon, op de pc, gebruik je een internet browser of een mail app en welke app is dat?
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwiglesias schreef:
16-06-2022 12:37
Nogmaals dank voor de moeite, maar 'alle outlook instellingen weergeven' heb ik niet, ook niet iets wat er op lijkt.
Heb je Outlook of gmail?
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn telefoon de Outlook app.
Op mijn laptop, een icoontje dat Mail heet, geen Outlook. Heb geen Microsoft pakket op mijn laptop. (Sorry ben echt een nitwit wat dit soort dingen betreft).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit werkt ook niet meer, ze spellen Mc Afee nu als M.c.A..f.e.e
En morgen weer anders...
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
17-06-2022 14:01
Dit werkt ook niet meer, ze spellen Mc Afee nu als M.c.A..f.e.e
En morgen weer anders...
Dan een regel met meerdere voorwaardes erbij. Ik krijg de spam zelf niet dus ik weet niet hoe het er uit ziet, maar als het steeds een soort gelijk mailtje is “je hebt een virus, klik hier om je apparaat te beveiligen” het woord “virus” bijvoorbeeld ook “klik hier” en “apparaat beveiligen” als voorwaarde stellen.

Ik zie dat het op de Outlook app niet kan. Maar op je telefoon kun je gewoon in je browser inloggen op je mail. Het mail icoontje van je pc zegt me niks, ik gebruik op mijn privé pc altijd een browser.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een regel maken op de tekst “dit is de laatste waarschuwing"
Van een echt bedrijf krijg je dat soort teksten niet

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven