Hoe stuur jij je (digitale) kerstgroet?

06-12-2018 06:26 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuke manier om via Whatsapp of Mail een kerstgroet te sturen. Verder als tekst met een plaatje of een gifje kom ik eigenlijk niet. Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Een printscreen uitprinten en opsturen.
Video maken?
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
06-12-2018 06:45
Een printscreen uitprinten en opsturen.
:idee: :proud:
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
06-12-2018 06:55
Video maken?

Wat is een handige app daar voor?
Mamaatje2 schreef:
06-12-2018 06:56
Wat is een handige app daar voor?
Je telefoon heeft een camera
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
06-12-2018 06:57
Je telefoon heeft een camera
Ja I know... bedoelde eigenlijk: hoe maak je een filmpje waarin fotos voorbij komen en een leuk muziekje eronder?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een digitale kerstgroet zo ongezellig. Wat is er mis met een ouderwets kaartje?
Those who don’t believe in magic will never find it
Doen mensen dat nog, e-cards/ apps enzo? Ik vond daar nooit wat aan.

Als je dan appt of mailt, zou ik liever gewoon een persoonlijk berichtje sturen met een individuele kerstwens voor de ontvanger.
dropfruitje schreef:
06-12-2018 07:21
Ik vind een digitale kerstgroet zo ongezellig. Wat is er mis met een ouderwets kaartje?
Niet dat we dat laatste nog krijgen, want we sturen al een paar jaar niet meer zelf, maar op zo'n kaartje stond bij 99,9 % alleen de namen van de zenders. Dus hoezo gezellig, en persoonlijk en zo?
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
06-12-2018 07:26
Niet dat we dat laatste nog krijgen, want we sturen al een paar jaar niet meer zelf, maar op zo'n kaartje stond bij 99,9 % alleen de namen van de zenders. Dus hoezo gezellig, en persoonlijk en zo?

Ja dit dus... Stuurde zelf ongeveer 50 kaarten en kreeg er vorig jaar 20 terug of zo. Niks persoonlijks erin hoor. Gewoon het standaard riedeltje en de namen.

En reden 2: Het wordt me te duur. Die kerstkaarten kosten geen drol maar ze moeten ook nog op de post.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het helemaal niet meer, kaarten sturen is belachelijk duur en een ‘kerstgroet’ via de mail ofzo vind ik helemaal niets. De mensen die ik een fijne kerst wil wensen zie ik rond die periode sowieso en wens ik het wel toe face to face.
Internagelaktisch
Wij hebben jaren geen kaarten gestuurd, maar kregen wel veel kaarten. Uit een soort van schuldgevoel/sociale druk zijn we ook kaarten gaan versturen, maar inmiddels doet bijna niemand meer aan kerstkaarten valt ons op.
Laatste jaar dus, blij er vanaf te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ging mij te veel tijd inzitten.ik stuurde altijd n persoonlijke groet mee. Op het laatst werd het door mij zo snel geschreven.dat het handschrift niet meer netjes was. Ik begon heel netjes.en dan duurde het mij te lang.en raffelde ik het af.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
3thee schreef:
06-12-2018 07:26
Niet dat we dat laatste nog krijgen, want we sturen al een paar jaar niet meer zelf, maar op zo'n kaartje stond bij 99,9 % alleen de namen van de zenders. Dus hoezo gezellig, en persoonlijk en zo?
Dit. Van 90 % van de afzenders is er niks persoonlijk of gemeend aan. Plus het kost een hoop en de milieuschade van al die nutteloze kaarten.
Ik ben er al jaren mee gestopt.
Over de mail/app doe ik ook niet.
anoniem_64c147b399965 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 08:26
3.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
We sturen alleen kaarten naar ouders/broers/zussen, een paar dus maar.
Ik krijg nog wel kaarten van een aantal trouwe tantes, maar ik stuur sinds de middelbare school al niets meer.

Maar de Elf Yourself filmpjes en dergelijke heb ik nou ook wel weer gezien. Dat is toch ook al bijna 15 jaar oud denk ik. Vorig jaar kreeg ik er weer eens één. Ja hoor, van een bejaarde tante natuurlijk. Ze vond het zelf enig. Dat was wel aandoenlijk en lief natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik stuurde voorheen ook 50 kaarten, nu alleen nog naar mensen waarvan ik weet dat ze het waarderen. Mijn oma, kleine neefjes, de buren.
Alle reacties Link kopieren
Via deze site leuk ik ieder jaar een foto op, als kerst groet:

https://www.glitterfoto.nl/

Toch persoonlijk makkelijk te delen via social media
Alle reacties Link kopieren
Mamaatje2 schreef:
06-12-2018 07:02
Ja I know... bedoelde eigenlijk: hoe maak je een filmpje waarin fotos voorbij komen en een leuk muziekje eronder?
en vooral geen prive-foto's versturen; leuke foto's van de kinderen etc. Dat waarderen echt alleen opa&oma
als mijn vriendinnen dat gaan doen, bel ik ze om te vragen of alles wel goed gaat
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
06-12-2018 08:25
We sturen alleen kaarten naar ouders/broers/zussen, een paar dus maar.
Ik doe een handje vol kerstkaarten. Naar mijn oude tantes en naar familie in het buitenland.

Verder krijgen vriendinnen 31-12 middeernacht een (dronken) appje van me hoeveel ik van ze houd :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik stuur denk ik max 20 kaarten en die kladder ik altijd helemaal vol. Voor mij belangrijke familielede, vriendinnen en penvriendinnen (ja heel ouderwets).

Dit zijn ook de mensen die over het algemeen een persoonlijk berichtje erop zetten. Van een enkeling krijg ik idd een kaart met alleen de naam.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam nog een stapeltje geschreven maar onverstuurde kaarten tegen van vorig jaar. Of misschien wel het jaar ervoor?! Als ik daar nou eens een kerstzegel op plak, ben ik snel klaar ;-D
Alle reacties Link kopieren
De gewone papieren kaarten worden steeds mooier en goedkoper. Die zullen ook wel uit China komen. Binnenkort heten we allemaal Chang en zijn we slaafjes van China. Werken luie donders!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind digitale kerst groeten niets. Ik stuur gewoon nog fysieke kerst kaarten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven