Ik zoek leuke spelletjes voor een tablet en telefoon

23-07-2024 07:47 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal!

Wat zijn momenteel leuke en mooie spelletjes voor tablet en/of telefoon?

Ik zoek iets om de tijd mee te doden en te ontspannen. Maar iets ingewikkelds vind ik ook wel leuk.

Wat spelen jullie?

Groetjes!
Ik ga sterrenlopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speel nu al een hele lange tijd Royal Match.

Elke dag even bijwerken.

Je kan geld uitgeven aan het spel, maar het hoeft niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of je het spelletjes kan noemen maar:

SunoAI. Er tegenwoordig een iOS app van maar ook gewoon te gebruiken in de browser. Je maakt een gratis account en je krijgt 50 credits per dag waarmee je 10 AI liedjes kan maken. Je kan een simpele prompt geven: “een europop lied over een stukje wcpapier die jaloers is op een aanzichtkaart” of je kan specifieke lyrics ingeven met custom mode. Hij kan alle talen, zelfs Pig Latin en Esperanto. :P Pig Latin doet hij niet foutloos maar het klinkt wel geinig en ik versta het toch niet. Ik heb deze bijvoorbeeld gemaakt: https://suno.com/song/4d628621-3c54-415 ... b5f81ee83b (er zitten inside jokes in daarom zijn die lyrics zo gaar). Ik blijf deze overal noemen want ik ben echt groot fan en kan me uren vermaken hiermee. Je kan ze zelfs op je Spotify laden, ik heb nu een AI muziek lijst met mijn eigen nummers.

Nomad. Een app waarmee je 3D modellen kan maken. Helemaal niet moeilijk, het is zoals digitale klei waarmee je sculpt. Ken je Sculptris? Het is precies dat maar dan voor iOS en volgens mij ook Android.

Bing AI Image Creator. Wederom te doen in een browser, je hebt alleen een gratis account nodig waarmee je min of meer onbeperkt AI plaatjes kan maken. Ik gebruik hem tegenwoordig graag voor verjaardagskaartjes en zo (ik laat de plaatjes op een kaart printen). Geef een prompt: “Een zwarte kat die door een zonenbloemenveld fietst bij zondergang, ” en AI poept wat leuks voor je uit. Dan krijg je zoiets:

Afbeelding

Je kan ook specifieke tekenstijlen ingeven (aquarel, etc). OpenArtAI doet hetzelfde maar dan kan je hem een zelf getekende schets geven en dan maakt hij er wat fancies van. Een schets kan je dan weer maken in de app ProCreate, de beste teken app die er bestaat voor tablets.

Niet de recommendaties die je had verwacht denk ik maar vooral SunoAI is heel erg leuk voor mensen die nog nooit iets met muziek gedaan hebben maar het wel leuk vinden om wat te maken, je hebt geen skills nodig, alleen geduld.
ugli wijzigde dit bericht op 23-07-2024 08:08
19.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speel Homescapes. Ook elke dag even de administratie bijwerken, zoals ik dat noem, zodat je in ieder geval de gratis boosters binnenhaalt. Zit boven level 13.000 inmiddels.
Het fijne vind ik dat er geen advertenties doorheen komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
23-07-2024 08:07
Ik speel Homescapes. Ook elke dag even de administratie bijwerken, zoals ik dat noem, zodat je in ieder geval de gratis boosters binnenhaalt. Zit boven level 13.000 inmiddels.
Het fijne vind ik dat er geen advertenties doorheen komen.
Homescapes, Fishdom en Gardenscapes zijn een beetje hetzelfde, ik had ze alle drie. Als de levens bij de een op waren, ging ik verder met de andere. Erg verslavend.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
23-07-2024 08:07
Zit boven level 13.000 inmiddels.
Ha! Ik zit op 4300 en mijn man vindt mij al knettergek. Maar nu snapt hij dat ik nog even door moet spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Candy Crush en zenword
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
23-07-2024 08:25
Ha! Ik zit op 4300 en mijn man vindt mij al knettergek. Maar nu snapt hij dat ik nog even door moet spelen.
Level 13.000 is met recht next level ja.

Ik hoop dat niet te gaan halen :P
Ik zit op ca 3.500 en je wil niet weten hoe veel tijd dat al heeft heeft gekost.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hayday en Pokémon Go en Pokémon Sleep.
A question that sometimes drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pokemon go.
Wordfeud
Wordcrex
Deze 3 op telefoon.
Op de iPad gummy drop en Junes journey maar dat laatste spel crasht de laatste tijd elke keer en ik krijg het niet opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speel design home. Ruimtes inrichten zoals slaapkamer, woonkamer, kinderkamer maar ook de tuin of een eettafel dekken. Vind het heerlijk ontspannend. Je kan nog challenges volgen om meer punten te scoren enz.

Verder heb ik een tijd Unsolved gespeeld. Dat vind ik echt heerlijke games! Raadsels oplossen binnen een verhaal. Maar volgens mij heb ik inmiddels alle gratis varianten wel gehad.

En ik heb een aantal fire maple games op mijn telefoon. Ik heb Hidden world, Thickety creek, Grisly manor 1 en 2 en Lost city. Deze heb ik gekocht, voorheen waren ze gratis. Zijn best uitgebreide games met ook weer een wereld waar je doorheen loopt en je raadsels moet oplossen. Ik speel ze zo nu en dan, vergeet toch elke keer weer wat ik ook alweer moest doen dus na een jaar speel ik het dan opnieuw 😁

Voor echte ontspanning speel ik happy color. Kleuren op de telefoon. Gewoon lekker een soort kleuren op nummer. Je klikt een kleur aan en de vlakjes van die kleur lichten grijzig op. Aanklikken en het wordt ingekleurd. Het wordt moeilijker naarmate je kleurplaat verder af komt, want soms zitten er echt hele kleine stukjes tussen van een bepaalde kleur.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
23-07-2024 08:23
Homescapes, Fishdom en Gardenscapes zijn een beetje hetzelfde, ik had ze alle drie. Als de levens bij de een op waren, ging ik verder met de andere. Erg verslavend.
Ja het is verslavend. Ik heb ook nog weleens een tweede spel erbij gehad maar vond ik toch net wat minder leuk en dit is al erg genoeg qua tijd die ik erin steek. :proud:
ambra wijzigde dit bericht op 23-07-2024 11:39
0.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
xynix schreef:
23-07-2024 08:25
Ha! Ik zit op 4300 en mijn man vindt mij al knettergek. Maar nu snapt hij dat ik nog even door moet spelen.
Het wordt steeds leuker. En eigenlijk ook makkelijker, de eerste 1000 waren het moeilijkst vond ik. De beloningen zijn nu beter, waardoor je zonder geld uit te geven,toch makkelijk verder komt. In het begin heb ik denk ik sommige levels wel 50 keer gespeeld voordat ik erdoor kwam ( of ze me uit medelijden lieten winnen, denk ik weleens, na zoveel pogingen). Nu is bijna alles in een keer raak, heel af en toe zit ik nog wel eens een paar dagen vast.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
23-07-2024 08:32
Level 13.000 is met recht next level ja.

Ik hoop dat niet te gaan halen :P
Ik zit op ca 3.500 en je wil niet weten hoe veel tijd dat al heeft heeft gekost.
Ik weet het :-D . Maar het wordt beter. Jij wordt beter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
23-07-2024 09:25
Ik speel design home. Ruimtes inrichten zoals slaapkamer, woonkamer, kinderkamer maar ook de tuin of een eettafel dekken. Vind het heerlijk ontspannend. Je kan nog challenges volgen om meer punten te scoren enz.

Verder heb ik een tijd Unsolved gespeeld. Dat vind ik echt heerlijke games! Raadsels oplossen binnen een verhaal. Maar volgens mij heb ik inmiddels alle gratis varianten wel gehad.

En ik heb een aantal fire maple games op mijn telefoon. Ik heb Hidden world, Thickety creek, Grisly manor 1 en 2 en Lost city. Deze heb ik gekocht, voorheen waren ze gratis. Zijn best uitgebreide games met ook weer een wereld waar je doorheen loopt en je raadsels moet oplossen. Ik speel ze zo nu en dan, vergeet toch elke keer weer wat ik ook alweer moest doen dus na een jaar speel ik het dan opnieuw 😁

Voor echte ontspanning speel ik happy color. Kleuren op de telefoon. Gewoon lekker een soort kleuren op nummer. Je klikt een kleur aan en de vlakjes van die kleur lichten grijzig op. Aanklikken en het wordt ingekleurd. Het wordt moeilijker naarmate je kleurplaat verder af komt, want soms zitten er echt hele kleine stukjes tussen van een bepaalde kleur.
Deze klinken leuk zeg. Gratis apps? En is dat kleuren op nummer beetje te doen op een klein telefoonschermpje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
23-07-2024 09:25


Verder heb ik een tijd Unsolved gespeeld. Dat vind ik echt heerlijke games! Raadsels oplossen binnen een verhaal. Maar volgens mij heb ik inmiddels alle gratis varianten wel gehad.

En ik heb een aantal fire maple games op mijn telefoon. Ik heb Hidden world, Thickety creek, Grisly manor 1 en 2 en Lost city. Deze heb ik gekocht, voorheen waren ze gratis. Zijn best uitgebreide games met ook weer een wereld waar je doorheen loopt en je raadsels moet oplossen. Ik speel ze zo nu en dan, vergeet toch elke keer weer wat ik ook alweer moest doen dus na een jaar speel ik het dan opnieuw 😁

Voor echte ontspanning speel ik happy color. Kleuren op de telefoon. Gewoon lekker een soort kleuren op nummer. Je klikt een kleur aan en de vlakjes van die kleur lichten grijzig op. Aanklikken en het wordt ingekleurd. Het wordt moeilijker naarmate je kleurplaat verder af komt, want soms zitten er echt hele kleine stukjes tussen van een bepaalde kleur.
Ik speelde op de pc graag adventure games, maar op de telefoon vind ik ze meestal teleurstellend. Maar je tips klinken wel weer aantrekkelijk.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Olea schreef:
23-07-2024 09:42
Deze klinken leuk zeg. Gratis apps? En is dat kleuren op nummer beetje te doen op een klein telefoonschermpje?
Zijn beide gratis games, al is home design wel soms pittig als je geen geld uit geeft. Ik doe het niet en zie het als een uitdaging :)
Kleuren is goed te doen, je kan heel ver inzoomen zodat je het duidelijker ziet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind Pocket City erg leuk (gratis, maar ook voor nog geen euro op Steam te koop):
https://play.google.com/store/apps/deta ... city&hl=nl
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mensen die kleuren leuk vinden: met een iPad, Procreate en een Apple Pencil kan je echt kleuren kleuren als je wat line artjes van Internet af plukt maar dan digitaal. Met "verf", "stift", "potlood" of echt digitaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Match Factory vind ik zeer verslavend. Lekker rotzooi opruimen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat voor iets vind je leuk om te doen?
Ik hou bv. van happy colors by numbers, of digitaal tekenen op de tablet.
Wat ik ook leuk vind is Ruzzle (woorden maken) en vroeger kon ik uren lang Candy Crush spelen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speel Royal Match, zit in een leuk team met erg actieve mensen.
Verder spel ik ook graag GoodsMaster en Royal Cooking.

Manlief heeft Homescapes uitgespeeld. Maar dan ook echt. Gelukkig voor hem komen er elke donderdag nieuwe levels :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Owja, cooking mama vind ik ook leuk! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
ik speel alice's dream: merge island en pixel art, een soort online diamondpainting.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik speel Fishdom, Diner Dash en Delicious World. Al vind ik Diner Dash laatste tijd minder leuk door veel reclame tussendoor.
Fishdom is beetje Candy Crush idee.
Die laatste 2 zijn restaurant spellen waar je mensen moet bedienen.

Eerder ook Grand hotel Mania (geloof ik), beetje hetzelfde idee als restaurant maar dan met hotel.

Maar dit soort spellen moet je wel liggen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven